Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har solgt en vare på Finn og sendte den i midten av mars. Fikk nettopp beskjed fra PostNord om at kjøper ikke har hentet og den returneres. Så har hun sendt meg en melding og sagt at hun ikke fikk åpnet pakkeboksen og at hun har betalt for utsettelse flere ganger, men det har vært problemer og dårlig kundeservice etc… så ber hun om at jeg legger pakken ut for HeltHjem, men da trenger hun adressen min for å bestille sending… 

det er vel sender som skal bestille sendingen? Eller kan man som mottaker også gjøre dette? Syns det lukter litt svindel av det hele. Samtidig trekkes vel hun for penger uten å få varen om jeg ikke gjør det? Føles litt ufint. 
samtidig er det litt kjipt å måtte sende pakken to ganger og hente den på hentested før jeg sender den igjen… hva ville dere gjort?

Kan også legge til at hun la inn bud under prisen som var satt, så jeg føler på en måte at jeg har strukket meg litt allerede. MEN jeg føler jo på en måte at jeg stjeler om jeg ikke gjør det? 

igjen - hva ville du gjort i dette tilfellet? 

Anonymkode: 23b28...aff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be om bevis på at hun har betalt for utsatt frist? Har du allerede fått pengene?

Mottaker kan vel bestille sending. Bare ikke klikk på noen link eller slikt om hun sender det. 

Anonymkode: 0f8dc...5a0

AnonymBruker
Skrevet

Her får du ekstrajobb fordi kjøper er en slask! Hun får betale for ny frakt og så får hun hente pakka ut denne gangen. Ikke gå med på noen annen sendingsform. Du skal bestille frakt, ikke kjøper. Og hun skal selvfølgelig forhåndsbetale. 

Anonymkode: edf8a...7a7

AnonymBruker
Skrevet

Og om du velger å ikke sende varen på nytt må du selvfølgelig tilbakebetale beløpet for varen… minus frakt såklart… 

Anonymkode: edf8a...7a7

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig at mottaker bestiller henting. Svar enkelt og greit at du har adressen hennes, så du kan bestille sending, men at du ønsker se bekreftelsen på at hun allerede har betalt for utsettelse gjentatte ganger. 

Hva mener du egentlig med at hun trekkes uansett? Og at du føler du stjeler? Har hun betalt deg for varen? 

Anonymkode: c2ae5...de9

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk tilfelle at man kan ha problemer med å få åpnet Pakkeautomaten, da. Be om dokumentasjon på dialog med PostNord.

Anonymkode: 0ec83...904

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke vanlig at mottaker bestiller henting. Svar enkelt og greit at du har adressen hennes, så du kan bestille sending, men at du ønsker se bekreftelsen på at hun allerede har betalt for utsettelse gjentatte ganger. 

Hva mener du egentlig med at hun trekkes uansett? Og at du føler du stjeler? Har hun betalt deg for varen? 

Anonymkode: c2ae5...de9

Hun har jo betalt til Finn. 

Anonymkode: 0ec83...904

AnonymBruker
Skrevet

Det er selger som bestiller Helthjem. De har jo gått ut med advarsel med at det er svindel dette med at kjøper bestiller 

Anonymkode: b97a6...725

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er selger som bestiller Helthjem. De har jo gått ut med advarsel med at det er svindel dette med at kjøper bestiller 

Anonymkode: b97a6...725

Ja, det er nettopp dette som får meg til å lure. 

varen ble bestilt med Finn fiks ferdig. Så har det gått år og dag fra pakken ble levert til den nå sendes tilbake. Men tror reglene på Finn er slik at om kjøper ikke heter varen, blir de allikevel trukket for den. Er jo kjipt for meg som selger å vente så lenge på pengene og så skal jeg ha ekstraarbeid med det også. Må jo nå gå og hente pakken og sende den på nytt.  Eventuelt gå og hente pakken som jeg har pakket og sendt også vippse henne pengene for varen og så legge ut for salg igjen og så pakke og sende på ny. Syns vel kanskje at det er urimelig at jeg får så mye ekstra arbeid helt gratis uten å ha noe igjen for det. Som sagt ble varen også solgt for under prisen som var satt. Tenker på en måte at jeg kan vippse tilbake halvparten. Men jeg har heller ikke fått noe utbetalt enda. 

Syns det hele virker snodig. Er det reelt liksom?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Plexi skrev (16 timer siden):

100% scam.

Skal jeg bare overse meldingene da? 

AnonymBruker
Skrevet

Helt hjem opplegget er svindel, så den er det bare å avvise. Det er alltid den som sender som bestiller dette.

Ang pakken så hadde jeg ikke sendt den på nytt. Hadde skrevet at den nå ligger hjemme hos deg og at hun har en uke på å hente den. Hvis hun ikke gjør det selger du til en annen. 

Anonymkode: a1719...8a4

Skrevet

Først og fremst gjør du ingenting før du faktisk har fått varen i retur.

Deretter ville jeg spurt Finn (som leverer fiks ferdig) om hva du skal gjøre her.

Gjør du noe på eget initiativ her risikerer du å stå der uten vare og uten penger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (5 minutter siden):

Først og fremst gjør du ingenting før du faktisk har fått varen i retur.

Deretter ville jeg spurt Finn (som leverer fiks ferdig) om hva du skal gjøre her.

Gjør du noe på eget initiativ her risikerer du å stå der uten vare og uten penger.

Takk! Føles litt ekkelt å være «vanskelig» her. Jeg har solgt masse tidligere uten problem. Men kjenner nå at jeg gidder faktisk ikke å jobbe så hardt for å selge noe langt under varens verdi og med så mye ekstra jobb. Men jeg skal kontakte Finn. Det var et godt tips! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...