Tubaluba Skrevet i går, 11:28 #1 Skrevet i går, 11:28 (endret) Vi bor I tomannsbolig, naboskapet fungerer til vanlig ganske bra. Jeg stusser imidlertid litt innimellom, som idag når et snekkerlag plutselig er på plass og river rekkverket på naboens terrasse (som ligger helt inntil vår) uten at vi har fått et hint på forhånd. For meg ville det vært naturlig å varsle. Det blir jo mye bråk av sånt; saging/boring etc. Selvfølgelig hadde vi ikke sagt noe på det, de er i sin fulle rett, men et varsel hadde vært fint. Selv har de reist bort mens arbeidene pågår. Hva tenker dere? Endret i går, 11:31 av Tubaluba 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:35 #2 Skrevet i går, 11:35 Tenker at de hadde gitt beskjed om du hadde vært hjemme rett før de dro. Her er det slik at om jeg ikke ser naboen f.eks den dagen som jeg reiser på ferie så ringer jeg ikke for å si fra. Heller ikke om jeg skulle ha pusset opp noe og dro av gårde i mellomtiden. Hadde sagt det om jeg så dem bare. Anonymkode: a4416...3ed
newman01 Skrevet i går, 11:37 #3 Skrevet i går, 11:37 Tenker dere burde snakket sammen først så dere kunne gjort jobben samtidig for et mer helhetlig uttrykk på huset... Men generelt i livet er generell snekkerarbeid på en terrasse ikke spesielt støyende, og jeg hadde overhodet ikke sagt fra til naboer om slikt arbeid. Hadde sagt fra om jeg skulle legge asfalt, og innkjørsel ville være utilgjengelig i tidsrommet 08-15 så folk fikk flytta bilen. Hadde sikkert også sagt fra om jeg skulle pigge opp hele kjellergulvet. 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:44 #4 Skrevet i går, 11:44 Vi bor i en tomannsbolig og vi har forskjellige farger på våre deler 👀 Vi hadde veldig god tone og til jul ga vi en vin flaske og en blomst til de og vi fikk en blomst tilbake. Men plutselig så hadde de begynt å male sin del i en mørkere farge enn vi har. Dette reagerte vi litt på. At vi ikke fikk no heads-up. Vi har fått nye naboer i mellomtiden. Men at små jobber på deres side er helt greit. De har småbarn så det er begrenset hvor lenge de holder på. Anonymkode: 6855d...923 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Og hvis naboen din hadde gitt dere beskjed på forhånd, hvilken forskjell hadde det utgjort? Nei, det får være måte på hvor mye en skal involvere naboene i, spesielt så lenge naboen ikke har noe med saken å gjøre. Anonymkode: d0f2d...ac5 4
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Jeg bor i rekkehus, og her det vanlig at man sender en SMS til naboene for å informere. Men ikke alle gjør det. Jeg setter pris på å vite at det er ventet håndverkere, så jeg ikke skvetter himmelhøyt av å plutselig se en mann på terrassen min som kikker inn av vinduene mine. Det har skjedd et par ganger at de vil låne min hageflekk til sag og annet utstyr, og i stedet for å ringe på dørklokken har de stått på baksiden og kikket inn av vinduer eller prøvd å åpne hagedøren. Får jeg beskjed på forhånd så kan jeg også gi forhåndstillatelse til å bruke min hage, så sparer de tid på å kunne sette opp alt der med en gang. Anonymkode: b7c1d...95f 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Hva jeg tenker? At de får gjøre jobben sin, håndverkerne. Hadde ikke giddet å bry meg om at jeg ikke hadde blitt varslet, de holder seg vel på den siden de skal. Anonymkode: a5b91...0c9 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Aldri holdt naboen oppdatert på hva som skjer hos meg så lenge det ikke må avklares på grunn av praktiske årsaker, eller at det blir støy etter kl 23. Anonymkode: 0200f...0cd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå