Gå til innhold

Deprimert dagen derpå...

Fremhevede innlegg

Skrevet

I helgen var det fest hos en venn av meg og jeg hadde det kjempegøy. Drakk vin og snakket med gamle venner om alt og ingenting. Mao en virkelig vellykket kveld. Søndag var formen ok, kjente jeg hadde drukket noen glass for mye, men ikke noe verre enn det. Utover ettermiddagen begynte jeg å bli skikkelig deppa. Sambo visste ikke hva han skulle gjøre for å trøste meg, og jeg skjønte heller ikke hvorfor jeg var trist og lei. Tenkte på dagene fremover hvor kjipe de kom til å bli og hvor mørkt alt så ut. Mandag er jeg helt fin igjen. Tenkte tilbake på søndagen og skjønte ikke hvor disse mørke tankene kom fra, jeg er jo stort sett en glad og positiv jente :) Men når jeg tenker tilbake på flere søndager etter en tur på byen f.eks kom jeg på at jeg ofte har vært deppa(men ikke så gale som i helgen). Er dette vanlig? Kan ikke skjønne det, hadde jo det så kjekt dagen før... Hadde forstått det hvis jeg hadde gjort noe dumt i fylla, men det gjorde jeg ikke....

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Helt vanlig det! Jeg merket ikke så mye til det før, men nå som jeg er litt eldre skjønner jeg hva man mener med fylleangst / fyllenerver! (Jeg trodde det betød at man angret seg desperat for noe man hadde sagt / gjort i fylla, men nå tolker jeg det som en generell angst / deppe-følelse etter fylla... ?)

Jeg er ofte kjempefølsom dagen derpå, kan begynne å grine av en friends-episode, eller en tegnefilm, som rører meg utrolig mye, eller gjør meg trist. Nesten flaut å tenke på.

Merket det også da det ble slutt med exen, venninnene mine var flinke til å ta meg med ut, drikke og ha det gøy, for å ikke sitte hjemme og tenke hele tiden. men da var dagen derpå tung - og jeg ble enda mer deprimert enn vanlig, og virket egentlig mot sin hensikt...

• Liker 1
Gjest Elfrida
Skrevet

Dette høres ut som god gammel fylleangst, bare litt kraftigere enn vanlig. Det er mange som får humørsvinginger dagen derpå, selv om kvelden før var helt knall - jeg tror det er en bivirkning av alkoholinntaket eller noe sånt.

Så lenge du ellers føler deg glad og frisk så er det nok ikke noe å bekymre seg om.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg får det ikke nå mer, men for 3 år siden var jeg sammen med en fyr som visste godt at den minste tingen kunne få meg til å grine. Så han tok opp det at jeg hadde sett så jævlig ut dagen før fordi jeg hadde en forferdelig kroppsholdning og så ut som jeg var flau over meg selv og så bare sur og muggen ut.

Han skulle selv prøvd å være dritafull i et kaldl lokale med skonummer 36 når du selv bruker 38. Hrmf.

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også slik! Selv om jeg har hatt det veldig morsomt på en fest, blir dagen derpå skikkelig tung og mørk. Blir skikkelig deprimert og tenker på alt det dumme jeg sa/gjorde i løpet av kvelden.

Er dette virkelig fylleangst? Har noen tips for å lyse opp dagen igjen?

Gjest obligatorisk
Skrevet

Vil ikke akkuratt beskrive det dere beskriver som fylleangst. Er det noen spesiell grunn til at dere er deppa, eller er dere bare deppa for ingen grunn? Kanskje du ikke har et godt forhold til søndager bare. Selv eeelsker jeg søndager, men det er ofte stille og rolig så man får mye tid til å tenke.. Du/dere må nok bare prøve å holde dere positive, og kanskje holde dere unna nett som hvertfall hos meg ofte kan føre til dårlige ting, hehe :D

Gjest obligatorisk
Skrevet

Jeg har det også slik! Selv om jeg har hatt det veldig morsomt på en fest, blir dagen derpå skikkelig tung og mørk. Blir skikkelig deprimert og tenker på alt det dumme jeg sa/gjorde i løpet av kvelden.

Er dette virkelig fylleangst? Har noen tips for å lyse opp dagen igjen?

Du har fylleangst ja, for du har en vondt følelse for noe du gjorde på fylla, selv om du hadde det gøy:) trådstarter derimot har nok ikke fylleangst, fordi hun har ikke angst for noe hun gjorde dagen før - men er bare ...ekstra sensitiv/deppa... hvis jeg forstår riktig :P

Skrevet

Selv drikker jeg noen glass vin hver kveld uten å merke noe dagen derpå. Men dersom jeg drikker mer enn jeg pleier blir jeg også nedstemt og kan kjenne på angsten. Vet mange som sier det samme.

Gjest döderlein
Skrevet

Jeg har det sånn selv også, tror det er veldig normalt.

Gjest Cuntzilla
Skrevet (endret)

Ja, det er vanlig, og har fysiske forklaringer.

Googler du så finner du mye om det, men veldig satt på spissen så er greia at alkoholen er angstdempende, gjør deg rolig og glad. Hjernen kommer med en motreaksjon og svarer med økte angstnivå, prøver å stresse deg litt mer opp og produserer mindre happy-hormoner. Så går alkoholen ut av kroppen lenge før hjernen klarer å snu om og få orden på serotonin-nivåene sine igjen, og man sitter igjen og kan føle litt angst, frynsete nerver og/eller nedstemthet.

Jeg tror ikke det er så mye som hjelper mot akkurat dette annet enn å drikke mindre ;)

Selv prøver jeg bare å ignorere det, man bør distrahere seg fra tankespinn og unngå for enhver pris å ligge og kverne på hva man gjorde i går, hva man skal gjøre fremover og hva meningen med livet egentlig er.

Bakrusdager er perfekte for å se en klisjé feelgood-film, komedier er plutselig morsommere og romantiske filmer plutselig litt mer rørende når man er litt frynsete og emosjonell. Jeg sverger også til reality på søndager, har sett halve Project Runway All Stars i dag :fnise:

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg har det på samme måten. Er trist og lei meg alltid dagen derpå . Og jo mer jeg har drukket jo verre er det., som i dag . Alt er håpløst. Jeg er 33 år gammel mann og tror d har blitt verre med årene.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, har det sånn. Skal lite alkohol til før jeg blir helt fucked på alle måter.

Blir deppa, apatisk, osv dagen etter og kanskje dagen etter der også.

Anonym poster: 5be033da80aad2820fe2f1bf5f3f28e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...