AnonymBruker Skrevet 26. april #1 Skrevet 26. april Flere som opplever dette? Kan spise en stor lunsj, men være utsultet igjen én time. Kan da spise fire tacolefser til middag, store lefser fylt til de nesten sprekker. Vanligvis spiser jeg to lefser, eller tre hvis jeg er veldig sulten! Jeg har ikke en veldig stor kropp å mette heller😅 Det er kun når jeg har migrene, føles ikke normalt😂 Anonymkode: ded46...739 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. april #2 Skrevet 26. april Klarer ikke spise når jeg har migreneanfall. Da ligger jeg i et mørkt rom, der jeg tidvis kaster opp og tidvis er helt borte. Varer alt fra noen timer til opptil 2 døgn. Klarer du virkelig å spise når du har migreneanfall? Anonymkode: 64439...a33
AnonymBruker Skrevet 26. april #3 Skrevet 26. april Ja det er svært vanlig med ekstreme cravings og tørste og slikt ved migrene, spesielt som en del av «forvarsel symptomene». Jeg har også dette. Men det hjelper ikke å spise.. blir nesten verre av det Anonymkode: ffe05...e4e 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #4 Skrevet 26. april Evner ikke å spise når jeg har migrene, da ligger jeg på et mørkt rom og prøver å overleve. Anonymkode: 484eb...254
AnonymBruker Skrevet 26. april #5 Skrevet 26. april Før og etter et migreneanfall så kan jeg bli ekstremt sulten på pasta, men jeg er sjeldent sulten mens selve hodepinen pågår. Anonymkode: b0093...db5 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #6 Skrevet 26. april Bare før og etter, ja. Underveis klarer jeg ikke sitte ved et spisebord eller få i meg mat. Er det du som lager maten mens du har migrene også? Anonymkode: c14e3...fd1
AnonymBruker Skrevet 26. april #7 Skrevet 26. april (endret) AnonymBruker skrev (På 26.4.2026 den 17.07): Klarer du virkelig å spise når du har migreneanfall? Anonymkode: 64439...a33 Ligger også i sengen. Men sulten kommer gjerne rett etter anfallet. AnonymBruker skrev (På 26.4.2026 den 17.08): AnonymBruker skrev (På 26.4.2026 den 17.11): Jeg har også dette. Men det hjelper ikke å spise.. blir nesten verre av det Anonymkode: ffe05...e4e For meg hjelper det å spise. Sulten kommer rett etter verste delen av anfallet, og når jeg da spiser så kommer jeg meg liksom ut av det. AnonymBruker skrev (På 26.4.2026 den 17.20): Er det du som lager maten mens du har migrene også? Anonymkode: c14e3...fd1Nei, spiser noe raskt jeg har i skapet rett etter et anfall. Har noen andre laget middag spiser jeg det. Eventuelt spiser jeg noe enkelt først, og så lager jeg middag og spiser det etter jeg har kommet meg litt etter første måltidet, er jo som sagt veldig sulten TS Anonymkode: ded46...739 Endret 27. april av veronica<3 Fjernet sitering av regelbrudd. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 26. april #8 Skrevet 26. april Rett etter anfallet får jeg ofte vanvittig sug på raske karbohydrater, gjerne sjokolade, kjeks, kaker osv. Har null energi til matlaging, så pasta utgår Anonymkode: fd477...d46 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #9 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Flere som opplever dette? Kan spise en stor lunsj, men være utsultet igjen én time. Kan da spise fire tacolefser til middag, store lefser fylt til de nesten sprekker. Vanligvis spiser jeg to lefser, eller tre hvis jeg er veldig sulten! Jeg har ikke en veldig stor kropp å mette heller😅 Det er kun når jeg har migrene, føles ikke normalt😂 Anonymkode: ded46...739 Totalt motsatt. Kvalme og null matlyst! Anonymkode: 9a40d...483 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #10 Skrevet 26. april Jeg kan merke at anfallet er på vei med sult og søtsug. Når smertene kommer, er jeg bare kvalm. Anonymkode: 1b46e...3d1 3
AnonymBruker Skrevet 26. april #11 Skrevet 26. april Nevrologen min forklarte at det området i hjernen som sender signaler om bl a sult og tørste ligger rett ved der migreneaktiviteten skjer. Dette gjør at signalene blir forstyrret og at man kan oppleve sult og tørste selv om man ikke egentlig er sulten eller tørst. Selv blir jeg ekstremt tørst og må holde igjen på væskeinntaket. Anonymkode: 8ba53...2c3 7
AnonymBruker Skrevet 26. april #12 Skrevet 26. april Anfallet begynner i det sentret i hjernen som styrer sult. Derfor blir du sånn. Jeg kan få enormt lyst på middag og kjøtt. Anonymkode: a7d07...358 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #13 Skrevet 27. april Ja, jeg har det akkurat på samme måte... Kombinert med forsøk på forebyggende som betablokkere og Sarotex har det resultert i ti kilo pluss det siste halvåret... Helt grusomt.... Anonymkode: 74a1d...fd3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå