Gå til innhold

Hvilken billettype bestiller du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du skal bestille flybillett, bestiller du billig eller med mulighet for avbestilling i tilfelle noe skjer? 

Anonymkode: 6d45d...791

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Billigst mulig innenfor beste reisevei. Styrer unna rimelige billetter, men som kommer med behov for overnatting på mellomlanding. Da blir det ikke så rimelig likevel ;)

Anonymkode: 37bfc...9c7

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre det er svært usikkert at jeg skal reise, bestiller jeg billigste billettype. Fleksible billetter er såpass mye dyrere at det i lengden lønner seg å heller ta tapet den ene gangen, enn å alltid betale 50-100 % mer for fleksible billetter. I mitt liv er det uansett svært lite som plutselig kan skje uten at det dekkes av reiseforsikring.

Anonymkode: 80eb4...823

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med den som svarer over, det er som regel så dyrt med fleksibilitet at det lønner seg å kjøpe billigst mulig, og heller kjøpe ny billett hvis det skulle bli umulig å reise på den datoen.

Jeg har et barn med autisme og det kan ofte skje at hun ombestemmer seg dagen før eller noe, så denne problemstillingen er høyst reell hver gang vi skal på familietur... Men jeg vurderer prisene, da, innimellom er ikke de fleksible billettene så mye dyrere, og da kan det være verdt det.

Anonymkode: 40dde...274

AnonymBruker
Skrevet

Billigst. Har topp reiseforsikring  med  avbestillingsforsikring.

Anonymkode: 6860c...8ea

AnonymBruker
Skrevet

Har kun en gang i livet hatt behov for denne 'fleksibiliteten', så har aldri bestilt det. Reiseforsikringen tok det. 

Anonymkode: 3976e...cd5

Skrevet

Business class på interkont og billigst på kortere strekninger - begge uten fleksibilitet.

Det eneste som kan initiere behov for endring er sykdom og da refunderer reiseforsikringselskapet billetten. 

Skrevet

Jeg har aldri noensinne kjøpt billett med avbestillingsmulighet. Betaler alltid med kredittkort.

Prøver å unngå mellomlandinger. Hadde to mellomlandinger til Florida en gang fordi det var så rimelige billetter. Selv uten barn var jeg så sliten av alt maset med å gå på fly tre ganger!

AnonymBruker
Skrevet

Billigste. 
Blir jeg syk, går det på reiseforsikringen. Ellers kjøper jeg ikke billett hvis jeg ikke er sikker på om jeg får reist.

Anonymkode: 8d59e...6c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Billigst. Har topp reiseforsikring  med  avbestillingsforsikring.

Anonymkode: 6860c...8ea

Hvilken forsikring har du som dekker «om det kommer noe i veien» og du avbestiller eller endrer? Vanlig reiseforsikring dekker jo sykdom, men mer enn det?

Anonymkode: 268a2...0eb

AnonymBruker
Skrevet

Billigst hvis det dreier seg om ferie/private turer. Hvis jeg blir syk og ikke kan reise vil reiseforsikringen dekke det. 

I jobbsammenheng har jeg noen reiser i året i forbindelse med møter, konferanser og kurs. Da bestiller jeg full fleks, i tilfelle det blir endringer eller forsinkelser i tidsplanen. 

Anonymkode: 85e8e...a52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...