Gå til innhold

Flyttet hjemover, flyttet ut igjen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om det er noen som har noen erfaring med å bo borte noen år for å jobbe, få mer erfaring, flytte hjemover igjen og ikke føle man lander? At man føler man må bort igjen for å oppleve og erfare, både når det gjelder jobb og livet generelt? 

jeg står i denne situasjonen og trenger å høre om noen har opplevd noe lignende og har noen tips eller råd.. føles dritt å skulle flytte ut igjen og aldri finne roen/bli fornøyd 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare si at det finnes et ordtak som sier at "man er aldri så ensom som når man flytter tilbake til hjembyen etter å ha bodd flere år vekke" (elller lignende). Vet ikke om det er ensomhet eller manglende følelse av å høre til som at du føler trang til å komme vekk igjen? 

Anonymkode: afca4...68b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Flyttet hjem og bodde på hjemplassen i 3 år. Flyttet så videre, til her jeg bor nå, og landet skikkelig. Har bodd her i 15 år og blir her :)

Anonymkode: a1415...101

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg vil bare si at det finnes et ordtak som sier at "man er aldri så ensom som når man flytter tilbake til hjembyen etter å ha bodd flere år vekke" (elller lignende). Vet ikke om det er ensomhet eller manglende følelse av å høre til som at du føler trang til å komme vekk igjen? 

Begge deler… ble også skuffet over jobben jeg fikk her som bare har gjort at jeg ser meg vekk igjen. Samt samme følelsen som da jeg flyttet første gang kommer tilbake… at man må prøve og se noe annet enn kun dette 

• Hjerte 1
Skrevet
Johanne466 skrev (1 time siden):

Begge deler… ble også skuffet over jobben jeg fikk her som bare har gjort at jeg ser meg vekk igjen. Samt samme følelsen som da jeg flyttet første gang kommer tilbake… at man må prøve og se noe annet enn kun dette 

Jeg ville søkt ny jobb og flyttet igjen hvis jeg gikk med en slik følelse over tid. 

Hvis du bestemmer deg for å flytte til et helt nytt sted, så legg en plan for hvordan du kan skaffe deg venner som kan matche deg, om det betyr å melde deg på strikkekurs eller søke opp en turgruppe (eventuelt organisere en selv) eller henge deg på/ta initiativ til lønnings. 

Skrevet

Jeg flyttet tilbake til hjembyen min etter 12 år med studier og arbeid andre steder.Nå har jeg bodd her 20 år som "voksen". 

Det positive er at jeg har en langvarig tilhørighet, foreldrene mine har bodd her(en er død nå) jeg har fått hjelp med barna og møter ofte på folk jeg tidligere har kjent eller kjenner via noen. Barna mine har for eksempel hatt en av mine gamle klassekamerater som lærer. 

Men samtidig så føler jeg ofte at jeg ikke hører hjemme her. Jeg har forandret meg. Mange av de jeg kjente tidligere flyttet ut de også, noen kom hjem andre ikke. Hvis jeg vet det jeg visste nå så hadde jeg nok ikke flyttet hjem igjen. Jeg synes ikke det har vært optimalt karrieremessig.

Anonymkode: ba111...b9a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2026 den 14.59):

Flyttet hjem og bodde på hjemplassen i 3 år. Flyttet så videre, til her jeg bor nå, og landet skikkelig. Har bodd her i 15 år og blir her :)

Anonymkode: a1415...101

Kan jeg spørre hva som var grunnen til at du flyttet videre?🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...