Gå til innhold

Skinn mokasiner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg står mellom to størrelser, kan jeg kjøpe den minste som er smal nok til foten men litt trang i tå, eller bør jeg velge en str større med halvsåle? Eller er det ingen av de som passer, annen sko?

Anonymkode: ea1d7...9dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du sier "trang i tå": mener du for kort eller for smal? Skinn utvider seg jo, men fungerer best med utvidelse i bredden og ikke så mye i lengden. Hvis den minste størrelsen rett og slett er for kort, ville jeg valgt en annen modell. Hvis den er for smal rundt tærne, vil den utvide seg. Da er den minste et trygt valg. 

Den største skal du ikke velge: den er for stor, og det kommer bare til å bli verre med tiden. 

Anonymkode: 7361a...4f4

• Nyttig 1
Skrevet

Er det glatt eller semsket skinn? Hvor mykt kjennes skinnet ut, hvis det er glatt?

Min erfaring er at semskede mokkasiner utvider seg mer enn mokkasiner i glatt skinn. Jeg har også noen mokkasiner i glatt skinn som har formet seg perfekt for meg.

Anonymkode: 20fec...d1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det glatt eller semsket skinn? Hvor mykt kjennes skinnet ut, hvis det er glatt?

Min erfaring er at semskede mokkasiner utvider seg mer enn mokkasiner i glatt skinn. Jeg har også noen mokkasiner i glatt skinn som har formet seg perfekt for meg.

Anonymkode: 20fec...d1d

Semsket. Den er myk foran. Det butter litt i stortå. Jeg kan huske jeg har hatt seilersko der tåa dyttet litt utover der og da satt godt. Så jeg vurderer de. Ja ellers er ikke modellen riktig men jeg likte de så godt

Anonymkode: ea1d7...9dc

Skrevet

Jeg kjøpte nettopp og da kjøte jeg min vanlige størrelse til tross for at den var trang med tærne, la i noe greier på tuppen over natten for å vide de ut og det funket fint.

Anonymkode: b0041...ab0

Skrevet

Semsket skinn utvider seg mer en glatt skinn. Nubuk vier seg minst ut og kan ta lengre tid å gå inn.

Det er vanskelig å komme med et godt råd uten å ha følt dette på foten selv. For små sko er ikke bra heller ikke for store.

Anonymkode: 77eae...d34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...