Thomasine Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Jeg spiser alt for lite proteiner i løpet av en dag. Visstnok skal økt protein-inntak tidlig på dagen (til frokost?) gi meg mindre cravings utover dagen da pulveret gir økt metthetsfølelse. Hvor vanlig er det å ta proteintilskudd for vektkontroll og ikke ifht trening og muskelvekst? Hvor mye proteinpulver per dag er lurt? 😊😊😊
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Mer mat med mer protein, det er faktisk mye bedre. Det der pulver greiene er for toppidrettsutøvere som ikke får i seg nok via mat. Anonymkode: 63af5...705
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Hva mener du med for lite protein? Hva er det eksakte tallet ditt? Anonymkode: 89cbd...75b
Flammen12 Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mer mat med mer protein, det er faktisk mye bedre. Det der pulver greiene er for toppidrettsutøvere som ikke får i seg nok via mat. Anonymkode: 63af5...705 Toppidrettsutøvere? Så alle som driver med idrett er toppidrettsutøvere?
Thomasine Skrevet 5 timer siden Forfatter #5 Skrevet 5 timer siden Har ikke noe tall, men sliter med å spise nok proteiner tror jeg. Og fyser på søtsaker rett etter jobb...problematisk å komme seg gjennom handleturen uten at en sjokolade havner i kørja også.🫣 Par skiver skinke på matpakka og til frokost. Noen skiver gulost. 2-4 egg i mnd ( blir fort lei egg), 1,5 laksefilet eller en kyllingfileet til middag, godt med grønnsaker, 4 yogurt i mnd, null melk, 😊
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Thomasine skrev (1 time siden): Jeg spiser alt for lite proteiner i løpet av en dag. Visstnok skal økt protein-inntak tidlig på dagen (til frokost?) gi meg mindre cravings utover dagen da pulveret gir økt metthetsfølelse. Hvor vanlig er det å ta proteintilskudd for vektkontroll og ikke ifht trening og muskelvekst? Hvor mye proteinpulver per dag er lurt? 😊😊😊 Proteiner er jo superviktig. Det skal man ha i seg uansett om man skal opp, ned eller holde vekta Fysen blir man med dårlig kosthold. 1,6 gram per dag per kg kroppsvekt, minst. Anonymkode: e88bc...ace
Jdz Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden (endret) Har brukt proteinpulver i perioder med intens trening, Jeg har tro på at proteinrik mat holder deg mett lenger, men proteinpulver kommer ikke på magisk vis til å fikse søtsuget ditt. Det er ikke sånn det fungerer. Hvorfor kan du ikke bare spise frokost i stedet? Angående hvor mye proteiner du behøver kommer det an på hvem du spør, men det er mitt inntrykk at enkelte, spesielt produsenter av treningstilskudd, har en tendens til å overdrive dette. Men du trenger absolutt mer proteiner om du trener mye kanskje 1,5 til 2g per kilo kroppsvekt per dag. Har prøvd å ligge på 3 i perioder men ser ikke egentlig at det tilfører noe. Endret 5 timer siden av Jdz
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden 5 gram psylium for å fikse mathunger. Fikk råd av legen. Blandes i væske. Drikk godt med vann etter hver dose. Anonymkode: 557fc...9d0
Plexi Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden 2 spiseskjeer chiafrø, I scoop med dette protienpulveret (som smaker himmelsk om du liker vanlijeis) i ca 130g vann. Blander på kvelden, da blir det en deilig pudding i løpet av natten som gir en god startdose med protein og fiber.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå