Gå til innhold

Proteinpulver - vektkontroll

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spiser alt for lite proteiner i løpet av en dag. Visstnok skal økt protein-inntak tidlig på dagen (til frokost?) gi meg mindre cravings utover dagen da pulveret gir økt metthetsfølelse. 

Hvor vanlig er det å ta proteintilskudd for vektkontroll og ikke ifht trening og muskelvekst?

Hvor mye proteinpulver per dag er lurt? 

😊😊😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mer mat med mer protein, det er faktisk mye bedre. Det der pulver greiene er for toppidrettsutøvere som ikke får i seg nok via mat. 

Anonymkode: 63af5...705

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med for lite protein? Hva er det eksakte tallet ditt? 

Anonymkode: 89cbd...75b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mer mat med mer protein, det er faktisk mye bedre. Det der pulver greiene er for toppidrettsutøvere som ikke får i seg nok via mat. 

Anonymkode: 63af5...705

Toppidrettsutøvere? Så alle som driver med idrett er toppidrettsutøvere? 

Skrevet

Har ikke noe tall, men sliter med å spise nok proteiner tror jeg. 

Og fyser på søtsaker rett etter jobb...problematisk å komme seg gjennom handleturen uten at en sjokolade havner i kørja også.🫣

Par skiver skinke på matpakka og til frokost. Noen skiver gulost. 2-4 egg i mnd ( blir fort lei egg), 1,5 laksefilet eller en kyllingfileet til middag, godt med grønnsaker, 4 yogurt i mnd, null melk, 

😊

AnonymBruker
Skrevet
Thomasine skrev (1 time siden):

Jeg spiser alt for lite proteiner i løpet av en dag. Visstnok skal økt protein-inntak tidlig på dagen (til frokost?) gi meg mindre cravings utover dagen da pulveret gir økt metthetsfølelse. 

Hvor vanlig er det å ta proteintilskudd for vektkontroll og ikke ifht trening og muskelvekst?

Hvor mye proteinpulver per dag er lurt? 

😊😊😊

Proteiner er jo superviktig. Det skal man ha i seg uansett om man skal opp, ned eller holde vekta

Fysen blir man med dårlig kosthold.

1,6 gram per dag per kg kroppsvekt, minst. 

Anonymkode: e88bc...ace

Skrevet (endret)

Har brukt proteinpulver i perioder med intens trening, Jeg har tro på at proteinrik mat holder deg mett lenger, men proteinpulver kommer ikke på magisk vis til å fikse søtsuget ditt. Det er ikke sånn det fungerer. Hvorfor kan du ikke bare spise frokost i stedet?

Angående hvor mye proteiner du behøver kommer det an på hvem du spør, men det er mitt inntrykk at enkelte, spesielt produsenter av treningstilskudd, har en tendens til å overdrive dette. Men du trenger absolutt mer proteiner om du trener mye kanskje 1,5 til 2g per kilo kroppsvekt per dag. Har prøvd å ligge på 3 i perioder men ser ikke egentlig at det tilfører noe.

Endret av Jdz
AnonymBruker
Skrevet

5 gram psylium for å fikse mathunger. Fikk råd av legen. Blandes i væske. Drikk godt med vann etter hver dose. 

Anonymkode: 557fc...9d0

Skrevet

2 spiseskjeer chiafrø, I scoop med dette protienpulveret (som smaker himmelsk om du liker vanlijeis) i ca 130g vann.

Blander på kvelden, da blir det en deilig pudding i løpet av natten som gir en god startdose med protein og fiber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...