Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Snakker om "styling" og falske bilder på finn bolig. Boliger som ser helt fantastiske ut der alt er manipulert.

Sykt irriterende, og kommer det egentlig ut til å funke? Folk kommer til å bli veldig skuffet på visning der de ser at maling, plen og farger er "AI" generert. Hva synes dere?

Anonymkode: ab029...6bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde det samme ved bilkjøp… bildene av bilen var redigert til noe helt annet, utseendemessig, enn det som stod der. Så da ble det en annen bil på meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes AI generelt er en uting. 

Anonymkode: 7c329...1f7

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns sminkingen av boligbilder fra før var irriterende og nå tar det jo helt av. Hva er vitsen? Bare masse bomvisninger på folk!

• Liker 2
Skrevet
visp skrev (2 timer siden):

Jeg syns sminkingen av boligbilder fra før var irriterende og nå tar det jo helt av. Hva er vitsen? Bare masse bomvisninger på folk!

Det har en effekt, det lokker folk til visning, og er megler god selger så kan han selge det inn til noen.

En uting er det jo klart, du ønsker jo en annonser som viser hva slags bolig du går til visning på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Snakker om "styling" og falske bilder på finn bolig. Boliger som ser helt fantastiske ut der alt er manipulert.

Sykt irriterende, og kommer det egentlig ut til å funke? Folk kommer til å bli veldig skuffet på visning der de ser at maling, plen og farger er "AI" generert. Hva synes dere?

Anonymkode: ab029...6bc

Finn driver ofte med eksperimentelle ting, er blant annet en av få kjente sidene i verden som er bruker haskell i siden - selv om det for min del har synket inn at hva enn som er implementert er sikkert 6-10 ganger tregere /dårligere enn det burde være, og at de er få på verdensbasis som egentlig har kompetanse på implementere ting på en ok måte.

Er morsomt, men finn.no er en slags eksperimentell lab som driver med mye rart som andre arbeidsgivere sikkert ikke hadde akseptert 😊

Anonymkode: 0e012...3c0

AnonymBruker
Skrevet

AI burde ikke vært tillatt på salgannonser overhodet! 

Anonymkode: a9fc4...691

• Liker 3
  • 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2026 den 23.25):

AI burde ikke vært tillatt på salgannonser overhodet! 

Anonymkode: a9fc4...691

Det virker som de er pålagt å opplyse om at noe er AI redigert på bilder i Finn-annonser for boliger i alle fall? Det står jo stadig under bildene at "rommet er digitalt AI stylet" eller at hagen er "AI generert" osv.

Gjør de ikke det, kan de jo risikere at folk blir regelrett forbannet når de kommer på visning og oppdager at alt var falskt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...