AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:36 #1 Skrevet lørdag kl. 15:36 Naboen min skal visst flytte til utlandet så han skal selge bilen sin. Jeg eier for tiden ingen biler, så han spurte meg om jeg var interessert i å kjøpe bilen hans. Det er en Volvo S80 2010-modell 1.6 liter diesel manuell. Den har gått rundt 240k og har kun hatt to eiere. Naboen min har eid den i 3 år. Den ble nylig EU-godkjent så den går ut i 2028. Men jeg er ikke særlig bilkyndig så jeg er litt usikker på om jeg bør kjøpe den eller ikke. Hva tenker dere? Har dere erfaringer med denne bilen? Bør jeg kjøpe den? Han kunne selge den til 30k. Anonymkode: 9fb0a...0ae
Mardina Skrevet lørdag kl. 19:44 #2 Skrevet lørdag kl. 19:44 (endret) Jeg har ikke personlig erfaring med de bilene. Men jeg tok en kikk på Finn.no og ser at de som ligger til salgs der har en pris på 60-80 000,-. Med omtrent samme km-stand som den som ts ser på. Da hadde jeg vært skeptisk til å kjøpe en bil til 30 000,- 🤔 Da må det være noe galt med den, siden den selges så billig 🤔 Endret lørdag kl. 20:04 av Mardina
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:31 #3 Skrevet lørdag kl. 20:31 Mardina skrev (45 minutter siden): Da må det være noe galt med den, siden den selges så billig 🤔 ...eller naboen er snill? S80 er en veldig god bil, mens 1,6 liter dieselmotoren fra PSA, som fins i ørten andre biler også, er ikke noe særlig stas. Også skikkelig undermotorisert i en så stor bil. For 30k hadde jeg kjøpt en gammel LEAF eller Ioniq, bare idiotisk å kjøpe diesel i 2026. Anonymkode: 315a4...071 1
Flammen12 Skrevet lørdag kl. 20:41 #4 Skrevet lørdag kl. 20:41 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For 30k hadde jeg kjøpt en gammel LEAF eller Ioniq, bare idiotisk å kjøpe diesel i 2026. Anonymkode: 315a4...071 Ja, hvis batteriet holder lenger enn vinteren da. 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:54 #5 Skrevet lørdag kl. 20:54 Mardina skrev (1 time siden): Da hadde jeg vært skeptisk til å kjøpe en bil til 30 000,- 🤔 Da må det være noe galt med den, siden den selges så billig 🤔 Ikke galt å kjøpe for 30,bruke den noen mnd og selge for 50. Regner med 30 er den prisen naboen har blitt tilbudt av et bilfirma som skal tjene 30-40K på den. Om en bil er billig er ikke synonymt med at den er dårlig. Anonymkode: 1d7ee...cf9 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:20 #6 Skrevet lørdag kl. 21:20 Flammen12 skrev (38 minutter siden): Ja, hvis batteriet holder lenger enn vinteren da. I Ioniqene hadde jeg ikke tvilt på det. LEAF til den prisen har vel 75-80% kapasitet nå. Anonymkode: 315a4...071
Mardina Skrevet søndag kl. 00:30 #7 Skrevet søndag kl. 00:30 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke galt å kjøpe for 30,bruke den noen mnd og selge for 50. Regner med 30 er den prisen naboen har blitt tilbudt av et bilfirma som skal tjene 30-40K på den. Om en bil er billig er ikke synonymt med at den er dårlig. Anonymkode: 1d7ee...cf9 Jeg hadde vært skeptisk til å kjøpe en såpass gammel bil til den prisen i hvert fall. Og med km-stand på godt over 200 000, så kan i teorien alt skje, når som helst 😬 No way at man får solgt den bilen for 50 laken om et par måneder 😄
Commander Skrevet i går, 07:22 #8 Skrevet i går, 07:22 Sedan i Norge er aldri populært, minste dieselmotor i en 16 år gammel bil som har gått langt. FM radio osv. Nordmenn digger stasjonsvogn og SUV. Sedan er dødt. Denne er IKKE lettsolgt bil. Her snakker vi om ned mot 20-25.000. Minner om at gjennomsnitt skrotnings alder for bil er 17 år i Norge. Denne er 16 år. Det kan være mye bil igjen, og kjører man 12.000 i året kan det sikkert være en bra bil de neste 3-4 år. Men sjansen er at MYE kan gå galt og rep. kostnadene overgår innkjøpsprisen pr.år. Anta at normale slitedeler må skiftes. Alt av foringer i hjul oppheng, støtdempere, fjærer, driv knuter, starter , dynamo, EGR. Alt kan skje..... Men det kan holde. Det veit man ikke , Så det er gambling... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå