MBRT Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Jeg er i uke 23 og har den siste uka fått en mild men merkbar kløe, bl.a i håndflater og under foten. Skal ringe legen på mandag og be om blodprøve, men forbereder meg på det verste. Ønsker derfor gjerne å høre fra noen som har hatt det og hvordan det var? Jeg er veldig bekymret og selvfølgelig redd for fosterdød og komplikasjoner, spesielt siden det er altfor tidlig å igangsette nå. Dette var ikke noe jeg hadde i min første graviditet…
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Jeg har hatt det i begge svangerskap fra uke 30 med første og uke 27 med andre. Du må ta blodprøve og basert på resultatet så må du inn jevnlig å ta flere blodprøver for å følge med på utviklingen. Om jeg husker rett var det blodprøve ukentlig. Jeg ble satt på medisiner og så satt i gang i uke 38 med føste og 39 med andre. I første svangerskap hadde jeg relativt høye verdier hele veien, men lave verdier i andre svangerskap. Legene på sykehuset hadde ingen erfaring med fosterdød som følge av kolestase. Men de vil følge deg svært godt opp. Anonymkode: 3c30c...15e
AnonymBruker Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april Bare husk å være fastende om du skal ta blodprøver på mandag da:) Jeg hadde forøvrig kløe i mitt andre svangerskap uten at det var svangerskapskløe 🤞🏻 Anonymkode: 69f73...63a 1
MBRT Skrevet 25. april Forfatter #4 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bare husk å være fastende om du skal ta blodprøver på mandag da:) Jeg hadde forøvrig kløe i mitt andre svangerskap uten at det var svangerskapskløe 🤞🏻 Anonymkode: 69f73...63a Hadde du kløe i håndflatene/fotsålene også?
AnonymBruker Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april MBRT skrev (7 minutter siden): Hadde du kløe i håndflatene/fotsålene også? Ja tok blodprøver flere ganger, men aldri utslag. Anonymkode: 69f73...63a
AnonymBruker Skrevet 26. april #6 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bare husk å være fastende om du skal ta blodprøver på mandag da:) Jeg hadde forøvrig kløe i mitt andre svangerskap uten at det var svangerskapskløe 🤞🏻 Anonymkode: 69f73...63a Samme her. Jeg hadde også mye kløe i mitt første svangerskap. Ekstrem kløe under føtter blant annet. Det var ikke svangerskapskløe, men bare «vanlig» kløe.. Anonymkode: 1a6fd...d19
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Jeg er også under «utredning» for ICP. Har tatt lever og gallesyreprøver (fastende) og har svært forhøyede leverprøver - men ikke gallesyre. Ser at det diagnostisk skal være utslag på gallesyrer for at man får diagnosen ICP. Min var på 6, som er akkurat grensa på normalområdet. erfaringer, hva hadde dere? Anonymkode: 1a6fd...d19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå