AnonymBruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Vi har bodd i boligen vår i 25 år. Brukt mange år på å renovere, pusse opp både inne og utvendig, samt terrasser og hager. Vi er nøye med vedlikehold fordi vi har brukt så mye tid på huset. terassen blir grundig vasket og skrubbet og vi sliper den før vi beiser på nytt. Da er den som ny. Bruker maskeringstape og er nøye når vi holder på. Jeg er vokst opp i et hjem der alt er preget av tilfeldigheter og hastverk. Mamma malte uten maskeringstape og kom borti både ledninger og lister. Jeg fikk fnatt. Når vi skulle ha ny spisestue ventet vi til vi hadde råd til den vi ville ha. Da vi var yngre kjøpte vi det som var ok. Ikke det vi ønsket, men det var jo av økonomiske grunner. Nå er vi i midten av 40 årene, knallbra hus med høy verdi, møbler og interiør og kjøkken bad osv i høy kvalitet, og lite lån. Har mange i min omgangskrets som ikke er så nøye på det, og huset bærer preg av tilfeldigheter og hastverk, halvferdige prosjekter som står i årevis, og lav interesse for husarbeid og bolig. Når de kommer på besøk til oss så bare: Ååååh så flott dere har det, skulle ønske jeg… osv. Jeg har ikke et perfekt liv, men er så stolt av alt vi har fått til i boligen vår hva med dere? Anonymkode: e2d7b...920
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Det er vel typisk norsk å legg mye verdi og vekt på bolig. Husk at ikke alle er like glade i oppussing og mange kan ha helt andre verdier enn et perfekt hjem men høy standard. Vi har et flott hus med fin beliggenhet, og det siste er viktig for meg. Hva slags spisestue kjøpte dere da? Anonymkode: 02c3c...9db 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april Jeg synes det er trist når livskvaliteten er så knyttet opp mot materielle ting. For meg er det mye viktigere hvilke utflukter vi greide å lage gode minner av. Ungene husker ikke hvilken type sofa vi hadde men at vi satt tett på hverandre i sofaen med kakao eller noe annet godt og så film på lørdagskvelden. De bryr seg og fint lite om huset var tipp topp. De husker at det var et varmt og godt hjem som var trygt å komme hjem til, leke i, søle litt maling på gulvet og få være seg selv. Uansett om det hadde trengt et malingstrøk eller nye vinduer. Anonymkode: 25919...bd0 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april Det er vanlig høflighet å skryte av hjemmet når man kommer på besøk til noen. Og kommentere at man skulle ønske man hadde det samme. Jeg gjør alltid det, uansett hvordan det ser ut. Det er noe fint i/med alle hjem, så man finner alltids noe å kommentere. Så ikke sikkert at skrytet du får er mer enn høflighetsfraser. Anonymkode: 3b1f8...24a 2 3
AnonymBruker Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april Nei jeg har ikke oppusset hus nei. Man blir jo vant. Synes det er helt greit her. Har bodd her i 17 år ca. Huset er bra 90 tallet. Men no er huset alt for stort. Barna har flytta ut. Jeg velger heller p selge det så får noen andre sette sitt preg på det. Kjøkkenet er nytt og topp moderne. Ene badet er å kjempe fint. Jeg velger heller å bygge meg et hus for alderdommen. Anonymkode: 9080a...b09 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg synes det er trist når livskvaliteten er så knyttet opp mot materielle ting. For meg er det mye viktigere hvilke utflukter vi greide å lage gode minner av. Ungene husker ikke hvilken type sofa vi hadde men at vi satt tett på hverandre i sofaen med kakao eller noe annet godt og så film på lørdagskvelden. De bryr seg og fint lite om huset var tipp topp. De husker at det var et varmt og godt hjem som var trygt å komme hjem til, leke i, søle litt maling på gulvet og få være seg selv. Uansett om det hadde trengt et malingstrøk eller nye vinduer. Anonymkode: 25919...bd0 Det er jo ikke enten eller. Har alltid likt å pusle i hus og hage. Det var ikke nytt og fancy da barna var små, det hadde vi hverken tid eller råd til. Vi har både reist mye, vært mye i fjellet og fulgt opp idretten i alle år. Selv om boligen har hatt en god standard. Her jeg bor er det veldig vanlig, forkl bruker mye tid på hus og hage. Det er jo her alle ungdommene har samlet seg og trivdes. Nå er barna voksne Anonymkode: e2d7b...920
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel typisk norsk å legg mye verdi og vekt på bolig. Husk at ikke alle er like glade i oppussing og mange kan ha helt andre verdier enn et perfekt hjem men høy standard. Vi har et flott hus med fin beliggenhet, og det siste er viktig for meg. Hva slags spisestue kjøpte dere da? Anonymkode: 02c3c...9db Det er veldig norsk ja, og kanskje spesielt på mindre steder? Der vi er mye hjemme og besøker hverandre i hjemmene? husker ikke hva den heter. Den er i heltre. Rundt bord med plate som kan slås ut. Men stolene er de beste vi har hatt. De er cognac farget med svarte bein og svingbar. Vanskelig å forklare. Siden jeg er veldig hjemmekjær er jeg opptatt av et koselig lunt og varmt hjem. Det trenger ikke koste skjorta, men at man gjør et godt arbeid når man først skal gjøre noe. Og vedlikeholder og har det ryddig og rent. Ikke sterilt Anonymkode: e2d7b...920
AnonymBruker Skrevet 25. april #8 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei jeg har ikke oppusset hus nei. Man blir jo vant. Synes det er helt greit her. Har bodd her i 17 år ca. Huset er bra 90 tallet. Men no er huset alt for stort. Barna har flytta ut. Jeg velger heller p selge det så får noen andre sette sitt preg på det. Kjøkkenet er nytt og topp moderne. Ene badet er å kjempe fint. Jeg velger heller å bygge meg et hus for alderdommen. Anonymkode: 9080a...b09 Kommer du seriøst til å gjøre det? Bygge deg et nytt hus? Eller er det bare løse tanker? Boligen vår føltes kanskje litt trang når barna var små, 150 kvm. Men alt er på et plan, og uten trapper. Her kan vi bli gamle i også. Det er fordelen med vårt hus. Ser det er mange som selger store boliger og kjøper leilighet når de blir eldre, for å slippe vedlikehold av hage og beis. Men så er jo leilighetene dyrere enn husene hvertfall her vi bor. Anonymkode: e2d7b...920 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå