AnonymBruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Kan man se sine egne blodprøver? Kommer de inn på Helsenorge eller noe sånt? Tatt hos fastlegen. Anonymkode: c6e61...dd4
AnonymBruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Logg deg inn på Fürst Pasient med BankID. Anonymkode: b2c35...8d6
AnonymBruker Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april Noen legesenter bruker furst, da kan du ofte se resultater etter en dag. Så kommer de på helenorge etter ca en uke. Anonymkode: e31b1...2fd
AnonymBruker Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april Jeg prøvde å logge inn på Furstpasient. Det er ingen prøver der. Står 0 på alt. Anonymkode: c6e61...dd4
AnonymBruker Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april Kommer an på hvor fastlegekontoret har sendt prøvene. Anonymkode: 73414...448 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april Prøvesvar på Helsenorge er ei prøveordning, så bare noen som kan se der foreløpig. Ikke alle legekontor bruker furst heller, de har ingen resultater for meg. Så nei, for veldig mange av oss er det ikke mulig å logge på og få sett resultatene sine, dessverre. Regner med det kommer på Helsenorge for alle etter hvert? Min nye fastlege er snill og sender alltid mine blodprøvesvar på melding inne på Helsenorge. Men det har ikke vært rutine for ham jeg hadde før Anonymkode: 7574f...172
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:41 #7 Skrevet lørdag kl. 17:41 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøvesvar på Helsenorge er ei prøveordning, så bare noen som kan se der foreløpig. Ikke alle legekontor bruker furst heller, de har ingen resultater for meg. Så nei, for veldig mange av oss er det ikke mulig å logge på og få sett resultatene sine, dessverre. Regner med det kommer på Helsenorge for alle etter hvert? Min nye fastlege er snill og sender alltid mine blodprøvesvar på melding inne på Helsenorge. Men det har ikke vært rutine for ham jeg hadde før Anonymkode: 7574f...172 Hmmm… det er jo et ganske dårlig opplegg. Pasientene burde få se sine egne blodprøver. Anonymkode: c6e61...dd4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:57 #8 Skrevet lørdag kl. 17:57 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan man se sine egne blodprøver? Kommer de inn på Helsenorge eller noe sånt? Tatt hos fastlegen. Anonymkode: c6e61...dd4 Du må be fastlegen om å sende deg svarene. Anonymkode: f2abc...4c1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:03 #9 Skrevet lørdag kl. 18:03 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hmmm… det er jo et ganske dårlig opplegg. Pasientene burde få se sine egne blodprøver. Anonymkode: c6e61...dd4 De er ikke hemmelig. Du kan selv be om dem. Anonymkode: da2df...220 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:11 #10 Skrevet lørdag kl. 18:11 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hmmm… det er jo et ganske dårlig opplegg. Pasientene burde få se sine egne blodprøver. Anonymkode: c6e61...dd4 Er jo bare å be om de. Pasienter kan ikke tolke selv så unødvendig å sende automatisk til alle. Anonymkode: aa8c4...1ea 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:17 #11 Skrevet lørdag kl. 18:17 Jeg har Helsenorge. Trodde alle hadde det 🫣 Synes det er veldig greit og ryddig å forholde seg til. Jeg får alle prøvesvar på Helsenorge, av både fastlege og spesialister. Anonymkode: 1b748...8cc
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:41 #12 Skrevet lørdag kl. 18:41 Jeg får ikke blodprøvesvarene på Furst da det ikke brukes her i byen. Får de heller ikke på HelseNorge. Jeg må betale om det og får da tilsendt i posten. Veldig tungvint. Tar også jevnlig blodprøver for å følge med på medisinering av en sykdom jeg har. At blodprøvene er "bra" betyr overhode ikke at de er optimale. Anonymkode: 904a3...b3d
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:19 #13 Skrevet lørdag kl. 19:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har Helsenorge. Trodde alle hadde det 🫣 Synes det er veldig greit og ryddig å forholde seg til. Jeg får alle prøvesvar på Helsenorge, av både fastlege og spesialister. Anonymkode: 1b748...8cc De aller fleste har helsenorge, men det er faktisk ikke alle leger/spesialister som sender svar til pasienten. Anonymkode: f2abc...4c1 2
Millimani Skrevet lørdag kl. 20:28 #14 Skrevet lørdag kl. 20:28 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg prøvde å logge inn på Furstpasient. Det er ingen prøver der. Står 0 på alt. Anonymkode: c6e61...dd4 Hvis du ikke finner de på Fürst kan det være at kommunen/legesenteret ikke bruker det. Sjekk om du har fått det på helsenorge.no eller ring legekontoret. Det kan også være at blodprøvene ikke er ferdig analyserte, eller at alle er normale. Om de er normale er det ingen automatikk i at du får svarene tilsendt, da må du heller spørre på forhånd. Endret lørdag kl. 20:30 av Millimani
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:35 #15 Skrevet lørdag kl. 20:35 Fastlegen min pleier sende meg melding med resultatene og sin vurdering som melding på Helsenorge. Er det noe som haster ringer hun. Anonymkode: 7d951...ec9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:42 #16 Skrevet lørdag kl. 20:42 Jeg å bruker furst. Å kommer til legen så later jeg som jeg er blond å ikke vet.. Anonymkode: 13343...1db
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:33 #17 Skrevet lørdag kl. 22:33 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De aller fleste har helsenorge, men det er faktisk ikke alle leger/spesialister som sender svar til pasienten. Anonymkode: f2abc...4c1 Åja, trodde det var en del av pasient rettighetene at man får skriftlig svar vedrørende egen helse. Anonymkode: 1b748...8cc
Millimani Skrevet søndag kl. 12:20 #18 Skrevet søndag kl. 12:20 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Åja, trodde det var en del av pasient rettighetene at man får skriftlig svar vedrørende egen helse. Anonymkode: 1b748...8cc Hvis du ikke får svar på helsenorge eller fürst får du kontakte legekontoret selv 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:30 #19 Skrevet søndag kl. 12:30 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Åja, trodde det var en del av pasient rettighetene at man får skriftlig svar vedrørende egen helse. Anonymkode: 1b748...8cc Du får informasjon hvis du spør. Prøvene er mest for at legen skal vurdere helsen din. Jeg for min del unngår alle resultater, det er ikke bra for meg å prøve å tolke informasjon som ikke sier meg noen ting. Anonymkode: 24bd8...8fb 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:21 #20 Skrevet søndag kl. 16:21 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Åja, trodde det var en del av pasient rettighetene at man får skriftlig svar vedrørende egen helse. Anonymkode: 1b748...8cc Joda, men det er dessverre ikke alle leger som gjør det. Mitt legekontor er med og tester automatiske svar til pasientene for tiden, så sist jeg tok blodprøver fikk jeg svar dagen etter prøvene var tatt. Anonymkode: f2abc...4c1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå