Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått ADHD utredning privat og hva kostet det? Voksen kvinne, søkte hos DPS, men siden jeg er i jobb ble det avslag.

Anonymkode: 76d51...56c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok det for noen år siden hos Klinikk toppetasjen i Oslo, kostet 25.000 kr for et slags "pakkerforløp" + nevropsykologisk utredning ved siden av (9000 kr tror jeg det skulle koste). DPS nektet å annerkjenne diagnosen da jeg ba om hjelp nå noen år etterpå, dog.. skrev noe om at private aktører kun så etter symptomer, og ikke vektla alvorlighetsgrad eller noe (så da presset jeg meg videre, og ble i stedet helt utbrent og langtidssykemeldt i stedet).

Anonymkode: efe5b...2ea

AnonymBruker
Skrevet

Gikk til privat psykiater,  med refusjonsavtale/driftsstøtte eller hva det heter. Tror jeg fikk det på bakgrunn av at han syns jeg var tillitsvekkende (trodde på meg), og at i utgangspunktet var negativt innstilt til sentralstimulerende midler. Det var et selvrapporteringsskjema og 1 samtale også fikk jeg medisin.  Medisinen endret ikke livet mitt, men gjør det enklere å sette i gang med oppgaver. Så lenge jeg tar pauser innimellom. Ellers slutter det å virke 

Anonymkode: 934c6...8f1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gikk til privat psykiater,  med refusjonsavtale/driftsstøtte eller hva det heter. Tror jeg fikk det på bakgrunn av at han syns jeg var tillitsvekkende (trodde på meg), og at i utgangspunktet var negativt innstilt til sentralstimulerende midler. Det var et selvrapporteringsskjema og 1 samtale også fikk jeg medisin.  Medisinen endret ikke livet mitt, men gjør det enklere å sette i gang med oppgaver. Så lenge jeg tar pauser innimellom. Ellers slutter det å virke 

Det samme problemet har jeg, klarer ikke å sette igang med ting som må gjøres, blir fort overveldet av det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det samme problemet har jeg, klarer ikke å sette igang med ting som må gjøres, blir fort overveldet av det.

Føler med deg. Det ser ut latskap utenfra, men er 100%overveldethet og handlingslammelse. Har tatt meg flere år på Aduvanz/Elvanze å få orden i klesskap, kjøkkenskap og boder. Og system for at alt har en fast plass her. Men mye bedre nå, heldigvis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...