Gå til innhold

Hvor kjøpe billige briller (-3)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan jeg kjøpe billige briller som har -3? Jeg vil teste hvordan det er å gå med briller + jeg er veldig klønete, så vil teste litt før jeg investerer masse penger i noen dyre til flere tusen. Jeg har ikke noe tenkt budsjett, for jeg aner ikke priser på briller generelt 

Anonymkode: 2404e...3b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært til optiker og fått beskjed om at synet ditt er - 3? Går du til vanlig rundt med -3 og uten linser eller briller? Det må jo bære utrolig slitsomt! Jeg har selv - 4 og har ikke sjans uten briller og linser! 

Anonymkode: 843cd...f41

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har du vært til optiker og fått beskjed om at synet ditt er - 3? Går du til vanlig rundt med -3 og uten linser eller briller? Det må jo bære utrolig slitsomt! Jeg har selv - 4 og har ikke sjans uten briller og linser! 

Jeg bruker linser. Men hadde vært digg å kunne bruke briller en gang i blant + jeg syntes det er veldig pent ☺️

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg bruker linser. Men hadde vært digg å kunne bruke briller en gang i blant + jeg syntes det er veldig pent ☺️

ts

Aha, da skjønner jeg! 😄 Jeg kjøper briller på synsam og syns ikke de er så dyre. Du kan velge mellom ulike kvaliteter av glass og de koster ulikt. Men tror specsavers er enda billigere. 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør absolutt ha et brillepar i bakhånd selv om du bruker linser. Plutselig får du øyekatarr og kan ikke bruke linser på en stund. Da sliter du hvis du ikke har briller. Skriver av erfaring... 

• Liker 2
Skrevet

Kjøp på nett. Mye billigere. Bare send med brilleseddel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aha, da skjønner jeg! 😄 Jeg kjøper briller på synsam og syns ikke de er så dyre. Du kan velge mellom ulike kvaliteter av glass og de koster ulikt. Men tror specsavers er enda billigere. 

Hvilken pris får du det til? Jeg har skeive hornhinner og er så redd for at det blir dyrt pga det 😩 spurte på synsam en gang og de sa ca 10 000…. Men jeg bruker ikke linser til skeive hornhinner, pga pris, men briller er jo noe helt annet så jeg tror jeg må ha med hornhinne delen der 🥴

ts

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk Specsavers el, de har ofte synssjekk med briller med enstyrkeglass for under tusenlappen. 

Anonymkode: 43af5...41a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilken pris får du det til? Jeg har skeive hornhinner og er så redd for at det blir dyrt pga det 😩 spurte på synsam en gang og de sa ca 10 000…. Men jeg bruker ikke linser til skeive hornhinner, pga pris, men briller er jo noe helt annet så jeg tror jeg må ha med hornhinne delen der 🥴

ts

Briller er ikke bare briller da. Innfatningen kan være dyr og billig. glassene kan være dyre og billige, og ekstra-valg kan være dyre og unødvendige eller nødvendige.

Hvis du vil teste konseptet briller, er det vel bedre å kjøpe uten styrke i glasset, og ha linsene på under? Du kan også kjøpe innfatningen først for å teste det ut, og så få satt inn glass senere.

Anonymkode: fbd4e...b77

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke briller om våren og frem til høsten, da ser jeg mye bedre.

Anonymkode: 4ef14...f1f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sjekk Specsavers el, de har ofte synssjekk med briller med enstyrkeglass for under tusenlappen. 

Anonymkode: 43af5...41a

Oj, takk for tips 😄

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Briller er ikke bare briller da. Innfatningen kan være dyr og billig. glassene kan være dyre og billige, og ekstra-valg kan være dyre og unødvendige eller nødvendige.

Hvis du vil teste konseptet briller, er det vel bedre å kjøpe uten styrke i glasset, og ha linsene på under? Du kan også kjøpe innfatningen først for å teste det ut, og så få satt inn glass senere.

Anonymkode: fbd4e...b77

Jeg har prøvd mange venner og familie sine briller, og jeg syntes det er så rart at verden i sidesynet blir litt skrumpet inn 😂 Så jeg vil finne ut om det er noe jeg kan leve med. Vet det er tåpelig å tenke slik, kanskje jeg ikke vil oppleve det med riktig styrke, aner ikke 😅 Men det å ha brillene fysisk på nesa tror jeg går bra

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bruker ikke briller om våren og frem til høsten, da ser jeg mye bedre.

Det var spennende, vet du hvorfor? Kan det være tørr luft?

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var spennende, vet du hvorfor? Kan det være tørr luft?

ts

Er mye ute også, går turer, ikke så mye foran pc og mobil.

Skrevet

Jeg kjøpte meg akkurat nye briller på en vanlig Interoptik. De har innfatninger til "greie" priser og til helt sinnsyke priser. Gode glass syns jeg koster omtrent det samme uansett hvilken norsk optikerkjede du velger. Nå er jeg så heldig at jeg både har skjeve hornhinner, nærsynthet og begynnende gamling-langsynthet. Så det ble progressive glass for første gang. Valgte ikke de aller fancyeste glassene, men ikke de enkleste heller. Prisen ble 13000 pluss synsundersøkelsen.

Tok med meg brilleseddelen hjem og gikk på nett. Bestilte to par progressive briller etter min brilleseddel. Med sånne magnetiske solbriller som klikkes på. Tror jeg betalte 104 Euro inkl frakt og alt fra utlandet.

Og de oppleves HELT like som de dyre norske. Innfatningene kjennes ikke billige ut, men som alle andre innfatninger jeg har hatt opp gjennom årene. Og glassene virker også helt like. Aldri turt å bestille sånne før, men det kommer jeg garantert til å gjøre igjen.

Bestillte blandt annet disse https://www.firmoo.ie/eyeglasses-p-13423.html?color=39351&sublink=15407

AnonymBruker
Skrevet

Extraoptical funker for meg (-4 noe) men obs på størrelse på rammene 😅 

Anonymkode: 6f145...df2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nille ? Der jeg kjøper mine minus-briller.. 

Anonymkode: b21aa...3f1

Skrevet

Det er ikke så ofte at folk har samme nærsynthet på begge øynene, men har du det så er det jo å få kjøpt billige briller flere steder: Nille, Biltema, Normal osv.

I og med at du bruker linser, så kan du jo også kjøpe i styrke 0 eller -/+0,5  og prøve de.

Jeg kjøpte briller på Specsavers en gang de hadde briller inkl. i synstest. Det hender de har slike tilbud.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

ts

Jeg har også skeive hornhinner og da blir det som du sier dyrt. Du nevnte ikke det i HI, så antok du kunne kjøpe over diskenbriller. Da blir det en annen sak. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har linser . Ser ikke på nært hold når det kommer til å lese og skrive. Så optiker anbefalte linser og lesebriller på - 1,5 

Kjøper brillene på biltema til 200,-

Linser til optiker.

Anonymkode: 391ef...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...