AnonymBruker Skrevet 24. april #1 Skrevet 24. april Må ta denne som anonym, for jeg føler meg skikkelig teit som sliter med dette. Må bare lufte hodet litt her på KG. Men det er altså naboene mine som hyler og skriker, roper og herjer i lek. Og det er så høyt, og så mange timer av dagen at jeg holder på å bli sprø. Nå har de holdt på en halvtimes tid, fra ca kl 13. Og hvis i dag ligner på alle andre dager så kommer de til å holde på til rundt 21.30, med ett lite avbrudd der jeg tipper de går inn for å spise. De pleier å veksle på å hoppe/henge på trampoline og å spille ulike ballspill ute i veien mellom husene våre. Og egentlig syns jeg jo det er fint at folk er ute, koselig med barnelatter og lek i nabolaget. Men denne familien? De er mor/far og fire barn. Og tre hus lengre opp bor en annen familie, i slekt med dem som har tre barn. Naboens barn er to på barneskolen og to på ungdomsskolen, de andre barna er omtrent jevngamle. Og nabomannen må være skikkelig dauhørt tror jeg for han roper hele tiden, med sånn "mann på fotballkamp" stemme. Og han er med i leken! I i timesvis, hver jævla dag. Volumet til en voksen mann, men det han sier høres ut som gutt 8 år. Akkurat nå er det "Se på meg nå! Jeg skal ta salto! Flytt dere da! EEEN TOOO TREEEEEE". Jeg har vinduene og dørene igjen. Huset er bare 12 år gammelt så greit isolert. Og jeg har ørepropper. Hører han like vel. Og to av jentene som hyler sånn høyfrekvente jentehyl. Jeg hadde håpet at det ville dabbe av i år, barna vokser og alt det der. Men hun ene som skriker nå vet jeg er 10.klassing. Pleier de ikke å ha vokst i fra sånt før det? Jeg blir gal! Jeg blir den sure kjerringa i gata jeg ikke vil være. Men sola skinner og jeg vil gjerne være ute i min egen hage. Men det lydnivået gjør det helt umulig. Fra 13/14 til 21.30 hver eneste hverdag det ikke regner mye. I helgene er de heldigvis sjelden hjemme hele tida. Kan noen komme med en UFO og kidnappe hele gjengen eller noe? Hjelp! Anonymkode: 0f295...6c6 18
AnonymBruker Skrevet 24. april #2 Skrevet 24. april Jepp. Noen er sånn. De tror at de er alene i hele gata / byen. Anonymkode: 0a23e...ab9 5 1 6
AnonymBruker Skrevet 24. april #3 Skrevet 24. april Det er bare tull at unger ikke kan leke og kose seg ute uten å hyle, skrike og rope. Så dette er dårlig oppdragelse. Foreldre bør lære barna å ta hensyn til andre. Jeg føler med deg. Er ikke så lett å flytte heller, om dere har kjøpt. Ut fra det du sier om faren, så nytter det neppe å prate med dem heller. Tror ikke jeg hadde kjøpt hus hvis jeg på visning så at det står trampoline i nærheten. Anonymkode: a53d1...23f 7 2 7
AnonymBruker Skrevet 24. april #4 Skrevet 24. april Eg leikar og skrik eindel og, her heime. Anonymkode: b343f...a96 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #5 Skrevet 24. april Akkurat dette du beskriver her, ts, er grunnen til at jeg og min famile nå flytter fra vår kjære enebolig. Har bodd her i en årrekke, vi var noen av de første til å bygge hus i dette området, men nå tar vi farvel for godt. På disse årene vi har bodd her har vi hatt to runder må småbarnsfamilier i nærmeste nabohus, og nå orker vi ikke mer trampolinehyling/-skriking/-krangling hver bidige gang det er oppholdsvær (i den første nabofamilien vi hadde var det også faren som dro opp stemningen med "SE PÅ MEEEG, SE PÅ MEEEG!" - enda glad vi i hvert fall slipper å høre på ham mer). I flere år har vi måttet rømme til svigers sin rolige hage på landet for å få oppleve fred og ro, selv om vi har en nydelig hage selv som ser ut som et lite paradis. Utrolig synd at vi nå følte vi måtte selge det, men vi orket rett og slett ikke enda en sommer med lydhelvetet fra nabohagen😔 Anonymkode: c166d...56f 1 7 7
AnonymBruker Skrevet 24. april #6 Skrevet 24. april All medfølelse! Sommeren kan være nydelig, men også grusom alt avhengig av naboene dessverre. Har du det i deg å pent banke på og spørre om det går ann å dempe seg en dag de tar av? De kan kanskje ta hensyn, men de tenker kanskje ikke over det selv? Anonymkode: 46817...75c 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #7 Skrevet 24. april Sånn er det å bo midt på et boligfelt. Anonymkode: 13e66...63e 2
AnonymBruker Skrevet 24. april #8 Skrevet 24. april Jeg skjønner at det er irriterende. Men som småbarnsmor tenker jeg at det er fantastisk at folk er ute i hagen og koser seg - både små barn, tenåringer og voksne. Jeg gruer meg masse til barna blir eldre og kanskje bare sitter inne og spiller etc. Kan du ha earpods med støydempende funksjon? Kan du si at du syns det er hyggelig at folk koser seg ute men be dem om å prøve å være bittelitt stillere? Noen ganger må man kanskje være den sure nabokjærringa om det føles veldig viktig for deg? Eller så må man bite i det sure eplet og ta til takke.. Anonymkode: 238c3...b62 2
Elsker sjokolade Skrevet 24. april #9 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sånn er det å bo midt på et boligfelt. Anonymkode: 13e66...63e Nei. Sånn skal det ikke være. Det er fullt mulig å oppføre seg og vise hensyn selv om man bor midt på et boligfelt. 12 4 6
AnonymBruker Skrevet 24. april #10 Skrevet 24. april Grusomt. Vi har noe å lære av japanere. Anonymkode: e588f...3e4 3 7
Natriumclorid Skrevet 24. april #11 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Må ta denne som anonym, for jeg føler meg skikkelig teit som sliter med dette. Må bare lufte hodet litt her på KG. Men det er altså naboene mine som hyler og skriker, roper og herjer i lek. Og det er så høyt, og så mange timer av dagen at jeg holder på å bli sprø. Nå har de holdt på en halvtimes tid, fra ca kl 13. Og hvis i dag ligner på alle andre dager så kommer de til å holde på til rundt 21.30, med ett lite avbrudd der jeg tipper de går inn for å spise. De pleier å veksle på å hoppe/henge på trampoline og å spille ulike ballspill ute i veien mellom husene våre. Og egentlig syns jeg jo det er fint at folk er ute, koselig med barnelatter og lek i nabolaget. Men denne familien? De er mor/far og fire barn. Og tre hus lengre opp bor en annen familie, i slekt med dem som har tre barn. Naboens barn er to på barneskolen og to på ungdomsskolen, de andre barna er omtrent jevngamle. Og nabomannen må være skikkelig dauhørt tror jeg for han roper hele tiden, med sånn "mann på fotballkamp" stemme. Og han er med i leken! I i timesvis, hver jævla dag. Volumet til en voksen mann, men det han sier høres ut som gutt 8 år. Akkurat nå er det "Se på meg nå! Jeg skal ta salto! Flytt dere da! EEEN TOOO TREEEEEE". Jeg har vinduene og dørene igjen. Huset er bare 12 år gammelt så greit isolert. Og jeg har ørepropper. Hører han like vel. Og to av jentene som hyler sånn høyfrekvente jentehyl. Jeg hadde håpet at det ville dabbe av i år, barna vokser og alt det der. Men hun ene som skriker nå vet jeg er 10.klassing. Pleier de ikke å ha vokst i fra sånt før det? Jeg blir gal! Jeg blir den sure kjerringa i gata jeg ikke vil være. Men sola skinner og jeg vil gjerne være ute i min egen hage. Men det lydnivået gjør det helt umulig. Fra 13/14 til 21.30 hver eneste hverdag det ikke regner mye. I helgene er de heldigvis sjelden hjemme hele tida. Kan noen komme med en UFO og kidnappe hele gjengen eller noe? Hjelp! Anonymkode: 0f295...6c6 Hvorfor er de hjemme i 13-14-tida på hverdager? Er de ikke på jobb?
AnonymBruker Skrevet 24. april #12 Skrevet 24. april Fler og fler jobber turnus… noen har hjemmekontor og tar igjen arbeidstiden på kvelden, andre er uføre. Anonymkode: 8a060...e82 3
Supermerry Skrevet 25. april #13 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Sånn er det å bo midt på et boligfelt. Anonymkode: 13e66...63e Eller: Sånn er det å bo blant hensynsløse bøller. 12 5
AnonymBruker Skrevet 25. april #14 Skrevet 25. april Føler med deg. Det er dessverre sånn at enkelte folk ikke evner til å ta hensyn. Det er tungt å bo sånn. Jeg er "tvungen" pga økonomi/singel til å bo i en fleremannsbolig. Der har jeg naboer som støyer. De tar seg bare til rette med ALT. Det er bare trasig. Og dessverre er mannen der rett og slett dum. Det nytter ikke å kommunisere med folk som har lav sosial intelligens. Anonymkode: df96d...079 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #15 Skrevet 25. april Huff er de ikke inne på nettbrettene sine. Anonymkode: cab36...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #16 Skrevet 25. april Hvis ikke far er på jobb, så er vel ungene på skole? Dette er hensynsløst. Men det er en type hensynsløshet man ikke har "lov" til å klage på. "Man må tåle høylydt lek i nabolag" (men noen drar det til det ytterste ved å gjøre det lengst og høyest mulig). "Er det bedre at de er inne og gamer?". Nei. Men det er bedre om man viser hensyn! Å vise hensyn betyr ikke at man skal game i stedet. Anonymkode: 27dc9...5ab 5
Blåttvann Skrevet 25. april #17 Skrevet 25. april Dessverre er det mange som ikke gidder å oppdra barna sine. De lar dem holde på som de vil. Jeg synes litt lyd fra barn er koselig, men skriking og ballsprett i timesvis er IKKE koselig. 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. april #18 Skrevet 25. april Føler med deg! Her har den ene nærmeste naboen kjøpt trampoline som brukes HELE tiden, og den andre har kjøpt høner (!!!) - midt på et boligfelt. Ja, jeg ser etter et annet sted å bo. Anonymkode: 5c882...084 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. april #19 Skrevet 25. april Føler med deg, TS! Gud så glad jeg er at jeg har nesten 2km til nærmeste nabo. Og ikke minst at utleieren som bor i etasjen over meg er 75 år. Hadde gått med angst konstant i din situasjon. Du herre Jesus. Anonymkode: d81e9...cd6 3
AnonymBruker Skrevet 25. april #20 Skrevet 25. april Sånn har jeg det også! Det har vært mindre så langt i år enn tidligere år, men det skrikes så ekstremt på trampolina hos naboen. Jeg kan ikke forstå at det bare er vi hjemme som blir plaget. Men de som bor der er veldig sære. Jeg er også får leking utendørs, men det er stor forskjell på skriking på trampoline fremfor leking. Denne som skriker på trampolinen starter på ungdomsskolen til høsten. Anonymkode: 58ce8...185 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå