Gå til innhold

Bjørg Thorhallsdottir i sofa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg opplever egentlig at Bjørg virker som en varm og god person. Samtidig må jeg være ærlig på at jeg begynner å bli ganske lei av den type humor hun stadig vender tilbake til. I TV-programmet Sofa syns jeg hun gjentatte ganger drar inn seksualiserte kommentarer og vitser slm føles unødvendige og litt slitsomme. 

For eksempel i episode sju, der hun spør Trine-Lise om hun har vært på date, og deretter begynner å spørre om skostørrelsen hans - før hun ler høyt  Når Trine-Lise prøver å avfeie det, følger Bjørg opp med: ”Har han store sko?”

Senere i samme episode, når Trine-Lise søler dressing på brystområdet av et rødt kostyme, kommenterer Bjørg: ”Det var veldig spesielt at du sølte sånn hvitt akkurat der” før hun igjen bryter ut i latter. 

I episode 3, når de ser på Petters kommandosentral, sier Trine-Lise: ”Jeg har også ligget ute.” Da griper Bjørg muligheten til å gjøre en seksualisert vits og svarer: ”Ja, men jeg tror ikke det var sånn Petter lå.”

Det finnes flere eksempler enn jeg klarer å telle, men jeg har inntrykk av at hun har holdt på sånn helt siden hennes første opptreden på TV-programmet.

For meg blir dette litt ensidig. Humor kan selvfølgelig være drøy og leken, men når det går igjen så ofte, mister det litt sjarmen og kan fort oppleves mer anstrengende enn morsomt. Jeg sitter igjen med følelsen av at det overskygger de andre, mer genuine sidene hun faktisk virker å ha. 

Googlesøk sier: Konstant behov for seksualisert humor kan i noen tilfeller bunne i seksuell frustrasjon.

Er det bare jeg som legger merke til dette igjen og igjen, og rett og slett syns det begynner å bli litt forutsigbart, kleint og kjedelig? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...