B-hunter Skrevet 23. april #1 Skrevet 23. april Jeg opplever egentlig at Bjørg virker som en varm og god person. Samtidig må jeg være ærlig på at jeg begynner å bli ganske lei av den type humor hun stadig vender tilbake til. I TV-programmet Sofa syns jeg hun gjentatte ganger drar inn seksualiserte kommentarer og vitser slm føles unødvendige og litt slitsomme. For eksempel i episode sju, der hun spør Trine-Lise om hun har vært på date, og deretter begynner å spørre om skostørrelsen hans - før hun ler høyt Når Trine-Lise prøver å avfeie det, følger Bjørg opp med: ”Har han store sko?” Senere i samme episode, når Trine-Lise søler dressing på brystområdet av et rødt kostyme, kommenterer Bjørg: ”Det var veldig spesielt at du sølte sånn hvitt akkurat der” før hun igjen bryter ut i latter. I episode 3, når de ser på Petters kommandosentral, sier Trine-Lise: ”Jeg har også ligget ute.” Da griper Bjørg muligheten til å gjøre en seksualisert vits og svarer: ”Ja, men jeg tror ikke det var sånn Petter lå.” Det finnes flere eksempler enn jeg klarer å telle, men jeg har inntrykk av at hun har holdt på sånn helt siden hennes første opptreden på TV-programmet. For meg blir dette litt ensidig. Humor kan selvfølgelig være drøy og leken, men når det går igjen så ofte, mister det litt sjarmen og kan fort oppleves mer anstrengende enn morsomt. Jeg sitter igjen med følelsen av at det overskygger de andre, mer genuine sidene hun faktisk virker å ha. Googlesøk sier: Konstant behov for seksualisert humor kan i noen tilfeller bunne i seksuell frustrasjon. Er det bare jeg som legger merke til dette igjen og igjen, og rett og slett syns det begynner å bli litt forutsigbart, kleint og kjedelig? 14 1 5
AnonymBruker Skrevet 24. april #2 Skrevet 24. april Det er da helt vanlig at man har ulike humorpreferanser. Hun synes dette er gøy, du ikke. Blir på samme måte som at barn ofte synes prompehumor er gøy og voksne ikke ikke synes det. Jeg drar ihvertfall ingen diagnose ut av Bjørgs humor. Anonymkode: bed8f...cbe 9
AnonymBruker Skrevet 24. april #3 Skrevet 24. april Spesielt å huske hvilke vitser hun drar i hvilke episoder. Du virker litt opphengt i henne, nesten litt stalker-aktig. Anonymkode: a8572...d05 6 1
MarianneE Skrevet 24. april #4 Skrevet 24. april Jeg ser ikke på Sofa, men synes hun der er en slitsom dame. 21 4
Kålrota Skrevet 24. april #5 Skrevet 24. april Det er jo dynamikken dem imellom. Trine Lise spiller en mye mer aktiv rolle i det der enn du legger det frem. De er to single venninner, selvsagt tøyser de som sex. Skjønner ikke problemet. 9
AnonymBruker Skrevet 24. april #7 Skrevet 24. april Haha, nå ser ikke jeg sofa, men det er ganske drøyt å konkludere med at hun har et konstant behov for seksualisert humor basert på små sekvenser fra et tv-program. Det er helt sikkert bare dynamikken og humoren mellom de to. Anonymkode: 47432...2a7 4
AnonymBruker Skrevet 24. april #8 Skrevet 24. april Kålrota skrev (5 timer siden): Det er jo dynamikken dem imellom. Trine Lise spiller en mye mer aktiv rolle i det der enn du legger det frem. De er to single venninner, selvsagt tøyser de som sex. Skjønner ikke problemet. Jeg trodde Bjørg hadde kjæreste eller er det slutt ? En som hun hadde truffet på fjellet Anonymkode: f0c28...b82 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #9 Skrevet 24. april Det er jo de som redigerer programmet som bestemmer hva som skal vises. Det er mulig disse damene har dype samtaler om livet, døden og havet. Anonymkode: b0074...bc1 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #10 Skrevet 24. april Jeg reagerte på det samme under episoden i går. Håper for hennes del at det er klippet litt ufordelaktig. Anonymkode: 81e1e...eba 8 1
Minitroll Skrevet 24. april #11 Skrevet 24. april Tenk å se på et program hvor kjendiser pjatter og ser på andre kjendisprogram… 🤯 Da ser jeg heller Beavis & Butthead på nytt. De sitter også i sofa og kommenterer, på en mye morsommere måte. 4
AnonymBruker Skrevet 24. april #12 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spesielt å huske hvilke vitser hun drar i hvilke episoder. Du virker litt opphengt i henne, nesten litt stalker-aktig. Anonymkode: a8572...d05 Neppe. Jeg husker omtrent alt jeg ser og hører, og kan ikke for det. Anonymkode: d0d81...1f0 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. april #13 Skrevet 24. april Minitroll skrev (39 minutter siden): Tenk å se på et program hvor kjendiser pjatter og ser på andre kjendisprogram… 🤯 Da ser jeg heller Beavis & Butthead på nytt. De sitter også i sofa og kommenterer, på en mye morsommere måte. Beavis & Butthead! De hadde jeg nesten glemt! Jeg har faktisk filmen Beavis & Butthead do America. Den må jeg se igjen! Anonymkode: f0149...28d 1
Kålrota Skrevet 24. april #14 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg trodde Bjørg hadde kjæreste eller er det slutt ? En som hun hadde truffet på fjellet Anonymkode: f0c28...b82 Vet ikke egentlig, men de snakker jo av og til om singeltilværelsen. Jeg har ikke oversikt.
AnonymBruker Skrevet 24. april #15 Skrevet 24. april Jeg synes hun er sånn krampaktig og slitsom. Anonymkode: 97ad5...500 12
AnonymBruker Skrevet 24. april #16 Skrevet 24. april Har ikke sett dette programmet, men hun slår meg ikke akkurat som den skarpeste kniven i skuffen. Anonymkode: eea9c...74b 5
Hanne67 Skrevet 26. april #17 Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (På 24.4.2026 den 10.50): Jeg trodde Bjørg hadde kjæreste eller er det slutt ? En som hun hadde truffet på fjellet Anonymkode: f0c28...b82 Ja, hun har kjæreste, men ikke Trine Lise. Trine Lise er ofte på date og prøver å skaffe seg kjæreste, og da er det naturlig med slik humor tenker jeg. Litt sånn småerting og ting rundt en datingsituasjon. Herlige damer synes jeg, som man blir i godt humør av 😂 Bjørg skriver bøker og maler, og har en optimistisk tone i alt hun gjør. Om man er litt nedstemt og med dårlig selvtillit/har det tungt, så anbefaler jeg å lese bøkene hennes. ❤️ 3 1
Grüner Skrevet 5. mai #18 Skrevet 5. mai Kålrota skrev (På 24.4.2026 den 5.11): Det er jo dynamikken dem imellom. Trine Lise spiller en mye mer aktiv rolle i det der enn du legger det frem. De er to single venninner, selvsagt tøyser de som sex. Skjønner ikke problemet. Bjørg har jo kjæreste
Duff Skrevet 5. mai #19 Skrevet 5. mai Jeg er imponert over at du vet så mye om henne utfra noen episoder med sofa. Jeg følger begge damene på insta og Bjørg er ei flott dame som har mye på hjertet som ikke er sex-humor. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå