AnonymBruker Skrevet 23. april #1 Skrevet 23. april Vil begynne å sykkle til å fra barnehagen med 2 barn i sykkelvogn. Jeg lurer litt på hvilken sykkel jeg burde gå for? Har mest lyst på en bysykkel(dame) 7 eller 9 gir. Eller burde jeg gå for en landevegssykkel? Det er på landet, men asfalt. Hvordan vil det eventuelt fungere på grus? Håper noen har gode svar! Anonymkode: 808ba...9cc
AnonymBruker Skrevet 24. april #2 Skrevet 24. april Om jeg skulle ha kjøpt ny sykkel så hadde jeg nok gått for en el.sykkel, men det viktigste er at du kjøper en sykkel du helst vil ha. En sykkelvogn passer vel til alle typer sykler. Om du ikke må sykle i veldig bratte bakker, så holder det nok med en bysykkel, selv om den ikke har så mange gir. Anonymkode: 25b2b...40e 1
AnonymBruker Skrevet 24. april #3 Skrevet 24. april Jeg sykler med to barn i sykkelvogn. Vi har to elsykler; en gammel og med svak motor, og en ny og med sterk motor. Jeg synes det er vanskelig å sykle på den gamle sykkelen, og hadde ikke vurdert ett sekund å ha sykkelvogn på sykkel uten el. Det blir for tungt for meg. Anonymkode: 2cc25...05c
AnonymBruker Skrevet 24. april #4 Skrevet 24. april Med mindre du skal sykle på helt flat vei, vil du ha mer enn 9 gir. Bysykler er også veldig tunge, og det blir tyngre med sykkelvogn. Om du mener elsykkel, kan du kjøpe hvilken type du vil. Alle fungerer mer eller mindre godt. Anonymkode: 1d079...079
AnonymBruker Skrevet 24. april #5 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg sykler med to barn i sykkelvogn. Vi har to elsykler; en gammel og med svak motor, og en ny og med sterk motor. Jeg synes det er vanskelig å sykle på den gamle sykkelen, og hadde ikke vurdert ett sekund å ha sykkelvogn på sykkel uten el. Det blir for tungt for meg. Anonymkode: 2cc25...05c Elsykler er jo mye tyngre enn sykler uten motor. Bare motor og batteri i seg selv legger til mye vekt. Er du i normalt god form, klarer du fint å sykle med «analog» sykkel og sykkelvogn om sykkelen er lett og har mange nok gir. Anonymkode: 1d079...079
AnonymBruker Skrevet 24. april #6 Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Elsykler er jo mye tyngre enn sykler uten motor. Bare motor og batteri i seg selv legger til mye vekt. Er du i normalt god form, klarer du fint å sykle med «analog» sykkel og sykkelvogn om sykkelen er lett og har mange nok gir. Anonymkode: 1d079...079 Poenget med elsykkel er jo at man får hjelp av motoren. Da gjør det jo ikke noe om den er tyngre i vekt, fordi det blir lettere uansett. Anonymkode: 25b2b...40e
AnonymBruker Skrevet 25. april #7 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Poenget med elsykkel er jo at man får hjelp av motoren. Da gjør det jo ikke noe om den er tyngre i vekt, fordi det blir lettere uansett. Anonymkode: 25b2b...40e Ja, jeg vet jo det. Jeg sykler både med og uten el selv, og poenget mitt er at det faktisk ikke er sånn kjempestor forskjell. I oppoverbakker er det selvsagt det, men f.eks. på flat vei kommer jeg ofte opp i 25 km/h og når motoren ikke gir hjelp mer er det da mye tyngre å sykle enn elsykkel enn en vanlig sykkel. Med den uten motor kommer jeg lett opp i 30-35 km/h uten motor, det skjer aldri med el-sykkelen. Jeg bruker like lang tid til jobb uansett hvilken sykkel jeg velger, og det er ulike måter å sykle på. Og derfor mener jeg at den jeg siterte helt fint ville klart å dra en sykkelvogn med sykkel uten el, fordi det er noe helt annet enn å sykle på en elsykkel med svak motor. Anonymkode: 1d079...079
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå