Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en yosemite elsykkel på finn, og fikk ikke med meg nøkkel til batteriet. Biltema bytter ikke lås pga jeg ikke har kvittering, og alle andre virker som om de ikke har muligheten til å bytte. Noen som har erfaring og løsninger? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og dette var ikke et digert rødt flagg for deg? 🚩

Sparkesykler uten lader....

Elsykler uten batteri eller nøkkel til batteriet....

Det er vel to ting man ikke kjøper med mindre man er like på kanten av loven som selgeren.

Anonymkode: 8aeb0...ed5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og dette var ikke et digert rødt flagg for deg? 🚩

Sparkesykler uten lader....

Elsykler uten batteri eller nøkkel til batteriet....

Det er vel to ting man ikke kjøper med mindre man er like på kanten av loven som selgeren.

Kjøpte den av en gammel mann, så tenkte ikke så mye over det😅

Kanskje det gjør meg litt naiv bare, men nå har jeg en sykkel jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med...

AnonymBruker
Skrevet
bubblysea136 skrev (6 minutter siden):

Jeg kjøpte en yosemite elsykkel på finn, og fikk ikke med meg nøkkel til batteriet. Biltema bytter ikke lås pga jeg ikke har kvittering, og alle andre virker som om de ikke har muligheten til å bytte. Noen som har erfaring og løsninger? 

Kan du ikke bare kontakte selger da?

Anonymkode: 5d95e...d71

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Prøvd! De har ikke kvittering eller bankutskrift:/

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

bubblysea136 skrev (4 minutter siden):

Og heller ikke nøkkelen?! Hvordan ladet de sykkelen sin da? 

Meld hele saken til politiet. 

Anonymkode: 09329...c7d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er gammel mann i dine øyne? Stor sjans at dette er en stjålet sykkel.  Eldre stjeler de og. Når du ikke få alt som skal være med stort rødt flagg og finner ikke kvittering ikke kjøp.

Anonymkode: 7d43d...ea2

• Liker 1
Skrevet

Ikke kjøp uten nøkkel eller kvittering.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig det er TS som har stjålet den og trenger en løsning. 

Skrevet
bubblysea136 skrev (14 minutter siden):

Men han selv har ikke nøkkel? Der fikk du ikke vite når du hentet den?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg hevet kjøpet 

Anonymkode: 1f3d7...cc1

• Liker 1
Skrevet

Om dette er reelt hadde jeg naturligvis reklamert til selger og krevd heving av kjøp.

Dette er i grunn en no-brainer.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Og den sykkelen var unormalt billig . . . ?

Svært mulig det sitter en annen fortvilet person et sted MED nøkkel, men UTEN sykkel . . .

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Svarer her på alt for å gi dere litt mer kontekst:)

Jeg kjøpte sykkelen på finn for 5000 kr i høst i fjor. Da kjøpte jeg den av et voksent barnebarn til den som eide sykkelen, og fikk ikke noe dårlig magefølelse da hvertfall. Jeg ble fortalt at han skulle forsøke å finne kvittering, nøkkel eller bankutskrift noe som ikke har blitt gjort da det ikke var hans sykkel, og utfordrende å få tak i. Siden har jeg prøvd det siste halve året å finne noen som kan bytte, men alle verkstedene jeg har ringt har enten sagt at de ikke bytter lås på akkurat denne sykkelen, eller at de trenger kvittering. 

Ser nå at jeg aldri burde ha kjøpt denne til å begynne med, og at historien høres sketchy ut, men nå har jeg den, og vil ikke skyve problemet videre på noen andre.

Nøkkel trenger man ikke for å starte denne, det er kun for å ta ut batteriet, så jeg har bare båret den opp i leiligheten hver gang jeg skal lade. Dette er naturligvis ganske pes når man bor i 4 etasje, og derfor ønsker jeg å fikse at jeg kan ta ut batteriet for å lade:)

AnonymBruker
Skrevet
bubblysea136 skrev (12 minutter siden):

Jeg kjøpte sykkelen på finn for 5000 kr i høst i fjor. Da kjøpte jeg den av et voksent barnebarn til den som eide sykkelen, og fikk ikke noe dårlig magefølelse da hvertfall. Jeg ble fortalt at han skulle forsøke å finne kvittering, nøkkel eller bankutskrift noe som ikke har blitt gjort da det ikke var hans sykkel, og utfordrende å få tak i. Siden har jeg prøvd det siste halve året å finne noen som kan bytte, men alle verkstedene jeg har ringt har enten sagt at de ikke bytter lås på akkurat denne sykkelen, eller at de trenger kvittering. 

Ser nå at jeg aldri burde ha kjøpt denne til å begynne med, og at historien høres sketchy ut, men nå har jeg den, og vil ikke skyve problemet videre på noen andre.

Nøkkel trenger man ikke for å starte denne, det er kun for å ta ut batteriet, så jeg har bare båret den opp i leiligheten hver gang jeg skal lade. Dette er naturligvis ganske pes når man bor i 4 etasje, og derfor ønsker jeg å fikse at jeg kan ta ut batteriet for å lade:)

Selger den for bestefar, men har ikke fått med nøkkel til batteriet, og klarer heller ikke spørre etter kvittering/bankutskrift... Jeg vedder både det ene og andre på at hvis du sjekker det opp så kommer det opp at den er stjålet på sensommeren ifjor.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selger den for bestefar, men har ikke fått med nøkkel til batteriet, og klarer heller ikke spørre etter kvittering/bankutskrift... Jeg vedder både det ene og andre på at hvis du sjekker det opp så kommer det opp at den er stjålet på sensommeren ifjor.

Selvom jeg fikk med lader?

Og hva gjør jeg da i såfall? Hvis jeg leverer den inn til politiet nå mister jeg jo en sykkel til 5000kr😅 

AnonymBruker
Skrevet
bubblysea136 skrev (1 time siden):

Selvom jeg fikk med lader?

Og hva gjør jeg da i såfall? Hvis jeg leverer den inn til politiet nå mister jeg jo en sykkel til 5000kr😅 

Ikke noe problem å kjøpe ny lader.....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke noe problem å kjøpe ny lader.....

Hun mangler ikke laderen, bare nøkkelen til å frigjøre batteriet fra sykkelen.

Anonymkode: 5d625...a62

• Hjerte 1
Skrevet
bubblysea136 skrev (1 time siden):

Er ikke det litt farlig å lade denne med litium batteri i 4 etasje?

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (16 timer siden):

Er ikke det litt farlig å lade denne med litium batteri i 4 etasje?

Ikke noe spesielt mye farligere enn å lade en stor mobil så lenge batteriet ikke har fått støt

Anonymkode: 88cfc...fc0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...