Gå til innhold

Diabetes og resturant, råd?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar alle råd jeg kan få!

Retter som er enkle å si - «uten xx» og at det ikke ødelegger måltidet. F eks føles det rart å si burger uten brød. 

Noen type restauranter som oftest har mer diabetes vennlig mat, basert på opprinnelse land? 

gi meg også gjerne skjulte feller 

❤️

Anonymkode: 66b6c...523

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint an å spise burgerbrød innimellom altså. Kjenner flere diabetikere og ingen av de må spise tilrettelagt på restaurant. 

Anonymkode: 63261...1b3

• Liker 2
Skrevet

Jeg har selv diabetes type 1 og har hatt det i ti års tid. Først og fremst vil jeg si at det er viktig å huske på at den enkelte selv kan ha preferanser til hva man ønsker å spise eller ikke, basert på hvordan man håndterer regulering av blodsukker. Dette varierer fra person til person og må være opp til den enkelte å avgjøre hva som er best for seg.

Samtidig er det viktig å ha med seg følgende; du kan og skal spise alt.  Det er viktig å huske på at man skal leve med sykdommen hele livet. Du skal ikke bare overleve, du skal leve. Det handler både og næringsstoffene du trenger, men også hva mat har å si for psykisk helse. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig relevant om du snakker om Dia 1 eller 2? To helt ulike sykdommer og behandlingsformer. Dia 1 kan spise alt, men noen unngår pizza feks for det er mas å regulere i ettertid.

Anonymkode: 469f4...27e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har type 2 og synes at tapas er det mest blodsukkervennlige jeg kan spise på restaurant. 

Nå spiser jeg ute et par ganger i året maks, så da orker jeg ikke noe styr rundt å måtte spesialbestille maten (som du sier, burger uten brød, for eksempel).

Anonymkode: 17a96...f61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...