Gå til innhold

Røykeforbud

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det er utrolig at det har tatt så lang tid. Jeg håper andre land følger etter veldig snart. Røyking er ikke et to egget rusmiddel som f.eks alkohol, der det kan både brukes og misbrukes, røyking er utelukkende negativt og skadelig, og ikke minst de store produsentene som står bak er bokstavelig talt kriminelle organisasjoner som har blitt dømt under Amerikansk RICO lovgivning og som nå utnytter fattige land der lovgivningen er manglende eller henger etter.

Endret av K.B.
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På en måte så er det genialt. Men på en annen side så liker jeg aldri at myndighetene skal bestemme alt. Om naboen sitter å røyker inne så må han få lov til det. Er for friheten til å velge selv. Vet jeg snakker litt imot meg selv.

Anonymkode: 4b9eb...724

AnonymBruker
Skrevet

over tid vil vi få en økning i den enda eldre befolkningen, der gamle mennesker blir liggende ensomme og syke i egne hjem i veldig mange år fordi det mangler sykehjem og omsorgsplasser. Hva er vitsen med å leve lenger på grunn av forbud mot røyk? Samfunnet har allerede skåret ned på velferden og peker på altfor mange eldre, så da sulter de i hjel istedenfor at kreften tar dem. Samtidig vil flere mangle bolig.

Anonymkode: e0a14...009

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (6 timer siden):

Det skader meg ikke i det hele tatt, men ikke alle røykere sitter bare hjemme hos seg selv når de røyker 🤦‍♀️

Du skrev jo at røyking skader andre, som om alle som røyker skader noen. Men det er jo greit å innse nyansene i etterkant av hva man skriver..

Synes det er passe sprøtt at myndighetene skal få bestemme over det der. Men om folk ønsker å gå tilbake til en slags Stalin-tid så...

Anonymkode: 84cd1...92e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du skrev jo at røyking skader andre, som om alle som røyker skader noen. Men det er jo greit å innse nyansene i etterkant av hva man skriver..

Synes det er passe sprøtt at myndighetene skal få bestemme over det der. Men om folk ønsker å gå tilbake til en slags Stalin-tid så...

Du er klar over at det er et utall type produkter på det internasjonale markedet som forbys med begrunnelsen at det er skadelig. Da snakker jeg ikke bare om f.eks. Heroin og Kokain, men ting som Kratom, forskjellige legemidler, diverse testosteron tilskudd og mange, mange andre ting. Dette gjøres ikke fordi man vil ha en "Stalin-tid" men fordi det vurderes som såpass helseskadelig at man ikke ønsker det på markedet. Hadde tobakk blitt introdusert som et nytt produkt i 2026, så hadde det aldri blitt godkjent for salg..
Og jo forskning viser at passiv røyking er veldig skadelig. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg jobbet i utelivsbransjen når røyking var lov og det var et sant helvette! Så røyking er ikke bare skadelig for brukeren, det er også skadelig og sjenerende for de rundt den som røyker, for å ikke snakke om hvordan de kaster fra seg sneiper i hytt og pine og rett og slett stinker da røykelukta setter seg i klær hår og hud.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ingen nyanser i "røyking skader andre". Det står ikke at all røyking skader andre -selv om det nok ikke finnes en eneste røyker som sitter 100% isolert i sitt eget hus og røyker 😉 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...