AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Skal til italia i sommer. Er det helt krise å gå med shorts og tskjorte osv? Høres ut som det er big no no med det vi bruker som vanlige sommerklær her. Anonymkode: 688ff...fcd
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Det er bare tull og vas alt det gnellet om å kle seg sånn eller slik. Kle deg komfortabelt, praktisk og respektfullt mtp stedet du besøker sine forventinger til anstendighet, feks tildekte skuldre i religiøse bygninger så er det topp. Noen steder har kleskoder som feks skjorte og bukse på menn til middag som også kan være greit å ha i bakhodet. Anonymkode: cec5b...b67 5
AnonymBruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april Du kan jo kle deg som du vil. Det lyser selvfølgelig turist lang veg, men det får en vel tåle. Anonymkode: 009af...936 3
AnonymBruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Skal til italia i sommer. Er det helt krise å gå med shorts og tskjorte osv? Høres ut som det er big no no med det vi bruker som vanlige sommerklær her. Anonymkode: 688ff...fcd Det kommer da helt an på hva du skal og hvor du går. Akkurat som i Norge. Men Italia er ikke et typisk "syden-land", så det er bare harry-turister som rusler rundt inne i byene i strandklær. Dessuten er "shorts og tskjorte" så mangt. Anonymkode: 56fd0...cfe 2
Karmelia Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april Ville kledd meg akkurat som jeg følte for på dagtid og kledd meg noe penere når en går ut for å spise middag 😊. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april Ikke shorts over knærne og slitte t-skjorter i de historiske delene av f.eks. Roma. Selv foretrekker jeg gjøre som folk i Roma gjør når jeg er i Roma - lange busker og ikke t-skjorter. Anonymkode: e0f02...3b9 1
SPOCA Skrevet 22. april #7 Skrevet 22. april (endret) Ei venninne av meg er italiensk, og det handler om kulturelle forskjeller. Det har nok noe med at italienere kler seg etter årstidene og ikke været. Det betyr at de går i tykke ytterjakker selv om det skulle være 20 grader. Dermed kan de reagere når turister stiller i t-skjorte og shorts i mars eller februar, selv om det skulle være 20 grader. Om sommeren derimot opplever i hvert fall jeg at italienere synes det er greit å gå med shorts og t-skjorte. Men, du lyser nok turist uansett. Hva er farlig med det? Jeg opplever at italienere er hyggelige og veldig behjelpelige. Endret 22. april av SPOCA 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #8 Skrevet 22. april Hva skal man bruke i stedet for t-skjorte? Anonymkode: a0fe9...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #9 Skrevet 22. april Dekk deg til i kirker, pynt deg hvis du skal på La scala. Anonymkode: e9680...229 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #10 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva skal man bruke i stedet for t-skjorte? Anonymkode: a0fe9...6f4 Du trenger da ikke bruke noe annet? T-skjorte er helt akseptabelt de aller fleste steder. Anonymkode: 56fd0...cfe 1
SPOCA Skrevet 22. april #11 Skrevet 22. april (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva skal man bruke i stedet for t-skjorte? Anonymkode: a0fe9...6f4 Jeg bruker kjoler og skjørt/pen topp, har nesten aldri brukt t-skjorte, men t-skjorter kan du jo fint bruke? Endret 22. april av SPOCA 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #12 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva skal man bruke i stedet for t-skjorte? Anonymkode: a0fe9...6f4 Tynn, korterma bluse fx, kortermet skjorte som mann. Anonymkode: 9e275...a05 4
Mezzosoprena Skrevet 22. april #13 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal til italia i sommer. Er det helt krise å gå med shorts og tskjorte osv? Høres ut som det er big no no med det vi bruker som vanlige sommerklær her. Anonymkode: 688ff...fcd Du kan selvfølgelig kle deg akkurat som du vil i Italia, men du tar selvfølgelig hensyn hvis du skal inn i en kirke, bedre restauranter eller et eller annet teater 🙂 4
AnonymBruker Skrevet 22. april #14 Skrevet 22. april Merkelig spørsmål. Italia er et land. Med både storbyer, småbyer, strender, fjell, daler, skog og det meste. Det er som å spørre "hva skal jeg ha på meg i Norge?" Noe annet hadde vært om du hadde spurt om en spesiell destinasjon/sted i Italia. Det ville gitt en pekepinn om hvilke severdigheter du vil oppleve, og dermed hvordan kle seg akkurat der. Anonymkode: 56fd0...cfe 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #15 Skrevet 22. april Karmelia skrev (4 timer siden): Ville kledd meg akkurat som jeg følte for på dagtid og kledd meg noe penere når en går ut for å spise middag 😊. Italienere er jo helt motsatt. Jeg hadde noen opphold ifbm jobb. Nordmennene kom på jobb i jeans og t-skjorte, italienerne i dress og slips. Når vi gikk ut på kvelden var det omvendt. Anonymkode: e5954...7f4
Karmelia Skrevet 23. april #16 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Italienere er jo helt motsatt. Jeg hadde noen opphold ifbm jobb. Nordmennene kom på jobb i jeans og t-skjorte, italienerne i dress og slips. Når vi gikk ut på kvelden var det omvendt. Anonymkode: e5954...7f4 Tenker egentlig ikke over hva de går med. Går med det jeg synes er praktisk og komfortabelt.
AnonymBruker Skrevet 23. april #17 Skrevet 23. april Har vært i Italia flere ganger (også de større byene) Ikke noe moteløve, og har fortsatt ikke blitt kastet ut av landet. Anonymkode: c103e...c7a 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #18 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Merkelig spørsmål. Italia er et land. Med både storbyer, småbyer, strender, fjell, daler, skog og det meste. Det er som å spørre "hva skal jeg ha på meg i Norge?" Noe annet hadde vært om du hadde spurt om en spesiell destinasjon/sted i Italia. Det ville gitt en pekepinn om hvilke severdigheter du vil oppleve, og dermed hvordan kle seg akkurat der. Anonymkode: 56fd0...cfe Sant det. Toscana Anonymkode: 688ff...fcd
carlberner1 Skrevet 23. april #19 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sant det. Toscana Anonymkode: 688ff...fcd Flipp-flopper, Crocs eller lignende, flagrende Hawaii-skjorte og shorts eller skjørt, teit hatt, solbriller og kamera rundt halsen. Sjekk turistplakat fra 70-/80-tallet hvis du lurer på noe
AnonymBruker Skrevet 23. april #20 Skrevet 23. april Skuldre skal være dekket og skjørt/shorts/kjole skal gå nedenfor knærne når du besøker religiøse severdigheter. Anonymkode: ba78f...e98 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå