AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Jeg eier en liten leilighet med høy fellesutgift i et borettslag. Har etterhvert lyst å kjøpe noe der jeg bl.a kan ha varmepumpe inne (ikke lov her), tak over terrassen, nærmere jobb osv. Eier alene, og jobber innen helse, så vet jeg ikke får allverdens med lån. Men har lyst å sjekke hvor mye jeg kan få i lån. Er det lurt å bare sjekke hvor mye lån jeg kan få, eller ordne finansieringsbevis? Hvor lenge varer et slikt? Anonymkode: 5d045...c13
Hololo Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Finansieringsbevis varer normalt i 3mnd, men er som regel bare å kontakte bankrådgiver for å fornye det om du ikke finne noe innen den tiden, men går det for lang tid må det tas ny vurdering. Du sier du ønsker å kjøpe noe nytt etter hvert men hvor lenge til er det? ikke vits å få beviset før du evt skal kjøpe, men kan vær lurt og opprette kontakt med banken for å se hvordan du ligger an i løypa og evt hva som skal til for å få den summen du tenker at du trenger.
AnonymBruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april For å få finansieringsbevis må du ha e-takst fra en megler. Banken må ha dette for å kunne vurdere hvor mye egenkapital du vil sitte igjen med etter salg. Bankene vil bare kunne gi ett svært grovt anslag på din låneevne uten å vite egenkapitalen din. Da kan du like gjerne bruke en lånekalkulator. Finansieringsbevis varer 3-6 måneder. Anonymkode: 8069a...fdd
AnonymBruker Skrevet 23. april #4 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): For å få finansieringsbevis må du ha e-takst fra en megler. Banken må ha dette for å kunne vurdere hvor mye egenkapital du vil sitte igjen med etter salg. Bankene vil bare kunne gi ett svært grovt anslag på din låneevne uten å vite egenkapitalen din. Da kan du like gjerne bruke en lånekalkulator. Finansieringsbevis varer 3-6 måneder. Anonymkode: 8069a...fdd Ikke alle banker krever e-taks med mindre man bor grisgrendt til, mange henter informasjon fra offentlige tall. Bulder for eksempel. Anonymkode: 0b14b...4fb
AnonymBruker Skrevet 23. april #5 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke alle banker krever e-taks med mindre man bor grisgrendt til, mange henter informasjon fra offentlige tall. Bulder for eksempel. Anonymkode: 0b14b...4fb Bulder trenger ikke e-takst dersom TS skal flytte sitt eksisterende boliglån, det er helt riktig. Men Bulder gir ikke lån til ny bolig før man har solgt eksisterende bolig. TS kan alltids bruke boliglån-kalkulatoren hos Bulder og legge inn hva som er antatt EK etter salg, men det kan gjøres i hvilken som helst bank. Skal man sjekke hva banker vil gi i lån når man tenker selge en bolig for å kjøpe en ny, så må man ha e-takst. Anonymkode: 8069a...fdd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå