Gå til innhold

Løpemage og løp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal løpe mitt første løp, og kjenner jeg begynner å stresse med tanken på magen. 

Dere andre som har samme problem og litt mer erfaring - hva gjør dere for å unngå at magen slår seg vrang midt under et løp? Ifølge arrangør er det ikke satt ut toaletter langs løypa, og det er jo litt dritt (pun intended) å måtte bryte fordi man må på do.

Tips, anyone?

Anonymkode: a672a...f17

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er man proff gjør man i buksa og kjører løpet ut. Sett fler som stikker handa i buksa og kaster møkka ut.

Ingen fare,er jo bare brukt mat🙂

Anonymkode: 0f2c2...a2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er man proff gjør man i buksa og kjører løpet ut. Sett fler som stikker handa i buksa og kaster møkka ut.

Ingen fare,er jo bare brukt mat🙂

Anonymkode: 0f2c2...a2c

Fy faen, for noen griser! Hørt om voksenbleie?

Anonymkode: 85cc2...e0e

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan teste ut det du skal spise før løpet på dager med harde treningsøkter. Du burde unngå mat med mye fiber, fett og proteiner de siste timene før løpet.

Ha på svart shorts/tights i tilfelle du får et uhell.

Anonymkode: 1761e...69d

• Liker 1
Skrevet

Bleie og å drite i buksa er ikke alternativer 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bleie og å drite i buksa er ikke alternativer 😄

Hehe da er det en passe stor kork som gjenstår :fnise:

Anonymkode: 84027...b03

Skrevet

Jeg har samme problem. Det kommer uavhengig av hva jeg har spist og om jeg har vært på do i forkant. Siste rest skal visst ut etter ca 15-20 min/ når ejg nærmer meg 3 km uansett. 

Jeg har ikke funnet annen løsning enn å løpe litt i forkant til jeg er tømt 😅 Mulig imodium kan hjelpe deg? Test det ut før en god løpetur hjemme og ta før løpet hvis det virker :)

Anonymkode: 97abb...742

• Liker 1
Skrevet

Ta imodium på forhånd, men du bør ta det før løp en gang eller to å vite hvordan kroppen din responderer på det. 

Eller gjør som Emil Gukild. Ei det. 

Anonymkode: e6508...90f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hehe da er det en passe stor kork som gjenstår :fnise:

Anonymkode: 84027...b03

Det kan bli skummelt for løpere bak 🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har samme problem. Det kommer uavhengig av hva jeg har spist og om jeg har vært på do i forkant. Siste rest skal visst ut etter ca 15-20 min/ når ejg nærmer meg 3 km uansett. 

Jeg har ikke funnet annen løsning enn å løpe litt i forkant til jeg er tømt 😅 Mulig imodium kan hjelpe deg? Test det ut før en god løpetur hjemme og ta før løpet hvis det virker :)

Imodium er et godt forslag. Rekker ikke teste det ut nå, da løpet er i helga, men kan være aktuelt å prøve senere. 

Kanskje en løsning kan være å løpe en tur på formiddagen på løpsdagen, og håpe det hjelper til tømming? 🤔 Eller sliter man seg ut før løpet istedet?

Skikkelig frustrerende!

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fy faen, for noen griser! Hørt om voksenbleie?

Anonymkode: 85cc2...e0e

Glem det.

Anonymkode: d4294...7aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva betyr dette? At du går ut i kanten eller bæsjer på deg mens du løper eller hva?

Anonymkode: 93a0f...669

Skrevet

Om du ikke kan ta imodium og vil være helt safe så slutter du å innta fast føde ca. 20 timer før konkurranse. 
Kjøp deg sportsdrikke med karbohydrater og ta dette frem til konkurranse. Da har du trolig fått tømt mage og tarm, og du vil få en problemfri konkurranse. Men pass på at du får i deg nok karbohydrater igjennom drikken. Lykke til!

Anonymkode: f9a2c...994

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva betyr dette? At du går ut i kanten eller bæsjer på deg mens du løper eller hva?

Anonymkode: 93a0f...669

Løper FØR løpet for å tømme seg før løpet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du ikke kan ta imodium og vil være helt safe så slutter du å innta fast føde ca. 20 timer før konkurranse. 
Kjøp deg sportsdrikke med karbohydrater og ta dette frem til konkurranse. Da har du trolig fått tømt mage og tarm, og du vil få en problemfri konkurranse. Men pass på at du får i deg nok karbohydrater igjennom drikken. Lykke til!

Anonymkode: f9a2c...994

Kan ikke se for meg noe verre på tom mage enn sportsdrikke. Da hadde jeg altså fått så diare atte hjælp.

Skrevet

Pleier du å bli dårlig i magen? Før løp har jeg pleid å bli uggen i magen, skjønner men det har startet før løpet på grunn av nerver. Når jeg er i gang med å løpe har det ikke vært et problem. Men jeg vet ikke hvor langt løp du skal løpe? 

Anonymkode: b1816...90d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...