AnonymBruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Om det blir kaldt? Føler ikke det blir like mye stilkrasj som f.eks boblejakke eller allværsjakke. Har ikke cape eller bunadssjal. Er jo snakk om å bruke kåpen til og fra. Tar den selvsagt av i selve selskapet innendørs. Er dette noe bunadspolitiet vil reagere sterkt på? Anonymkode: 361ca...ce4
AnonymBruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Det er jo bare til og fra, det går nok fint. Anonymkode: 5b268...6a2 1
Sinte-my Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april Jeg har heller ikke sjal eller cape til min bunad, så jeg har pleid å ta mariuskofte over bunaden. Så får bunadspolitiet tenke hva de vil om det, men det er eneste alternativet jeg har. Heller det enn å la være å bruke den fine bunaden min 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april Så klart du kan! Drit i det jævla bunadspolitiet! De kan ta seg en bolle! Anonymkode: 60535...490 2
Macro Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april Skal du ødelegge dagen din med å fryse da? Bunadspolitiet finner alltid noe å furte for uansett, så du kan like godt holde deg varm. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april Det er kun en ting som er verre en stil-kræsj, det er å fryse når kan kan unngå det. Anonymkode: b308e...953 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #7 Skrevet 22. april Det høres ut som et helt riktig valg. Anonymkode: 94849...271 3
Huldraisør Skrevet 22. april #8 Skrevet 22. april Jeg pleier å ha 2 tykke ulltrøyer (sånne ordentlige, ikke ull/silke) under hvis det er kaldt ute. Det hjelper også godt.
AnonymBruker Skrevet 22. april #9 Skrevet 22. april Huldraisør skrev (43 minutter siden): Jeg pleier å ha 2 tykke ulltrøyer (sånne ordentlige, ikke ull/silke) under hvis det er kaldt ute. Det hjelper også godt. Må ha hvite ensfargede, da. TS Anonymkode: 361ca...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #10 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det er kun en ting som er verre en stil-kræsj, det er å fryse når kan kan unngå det. Anonymkode: b308e...953 Enig i det. Men hvor alvorlig stilkrasj er det egentlig? TS Anonymkode: 361ca...ce4
Snuppiluppi84 Skrevet 22. april #11 Skrevet 22. april Kan du ikke bare kjøpe et sjal beregnet til festdrakt på sparkjøp?
AnonymBruker Skrevet 22. april #12 Skrevet 22. april Jeg er over 60, bor i kalde nord, og har aldri sett noen bruke vanlig ytterplagg utenpå bunad. Bortsett fra gjennomsiktig regnponcho. De fleste kler seg nok varmt under bunaden. Det hører heldigvis jakke til min bunad. Anonymkode: 6c457...4f7 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #13 Skrevet 22. april Jeg bruker enten en svart pashmina eller en litt tykk svart cardigan på kalde dager. Det funker også fint med ulltrøye under skjorta, men det kan bli veldig varmt hvis man også skal oppholde seg innendørs. Anonymkode: 57749...a99
AprilLudgate Skrevet 22. april #14 Skrevet 22. april (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er over 60, bor i kalde nord, og har aldri sett noen bruke vanlig ytterplagg utenpå bunad. Bortsett fra gjennomsiktig regnponcho. De fleste kler seg nok varmt under bunaden. Det hører heldigvis jakke til min bunad. Anonymkode: 6c457...4f7 Hører jakke til min og, men jeg hadde måttet gi rundt 20.000 kr for den nå. Ikke aktuelt når det uansett er for varmt med jakke her jeg bor. Men til TS: Om du har ei sort kåpe så kjør på, du skal jo bare til/fra innendørs greier på vinter. Selv liker jeg strikk, så jeg hadde nok fått strikket en kofte. Har til nå hatt med et sort bredt skjerf, synes det er varmt nok med skjørtet om man tar ull under på vinter. Har ofte hatt ull under, men ikke om man skal være mye inne. Endret 22. april av AprilLudgate
Thyra Skrevet 22. april #15 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg er over 60, bor i kalde nord, og har aldri sett noen bruke vanlig ytterplagg utenpå bunad. Bortsett fra gjennomsiktig regnponcho. De fleste kler seg nok varmt under bunaden. Det hører heldigvis jakke til min bunad. Anonymkode: 6c457...4f7 En ting er f.eks. 17. mai om man skal gå i tog/se på tog og spise is og pølse utendørs. Men når selskapet er inne, når man skal til og fra, er noe annet. Ikke alle kan kjøre/bli kjørt fra dør til dør. Noen går eller står ute og venter på buss/t-bane eller ferge. Å kle seg varmt under blir veldig varmt inne, og hjelper heller ikke så mye når det blåser. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #16 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg bruker enten en svart pashmina eller en litt tykk svart cardigan på kalde dager. Det funker også fint med ulltrøye under skjorta, men det kan bli veldig varmt hvis man også skal oppholde seg innendørs. Anonymkode: 57749...a99 Kardigan er vel ikke noe bedre enn ullkåpe, stilmessig sett? TS Anonymkode: 361ca...ce4 2
Blåsippa Skrevet 22. april #17 Skrevet 22. april Hadde heller gått for en cape. Du får slike til 500 - 1000 kr. Der blir det plass til bunadsskjorta også, uten at den blir som et "trekkspill" oppover ermene.
AnonymBruker Skrevet 22. april #18 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kardigan er vel ikke noe bedre enn ullkåpe, stilmessig sett? TS Anonymkode: 361ca...ce4 Nei, kanskje ikke, men jeg synes det blir mindre ‘bulky’ og ser bedre ut rett og slett. Kan legge til at jeg har en cape som hører til min bunad, men bruker den aldri. Synes den er ørstygg Anonymkode: 57749...a99
AnonymBruker Skrevet 22. april #19 Skrevet 22. april Blåsippa skrev (15 minutter siden): Hadde heller gått for en cape. Du får slike til 500 - 1000 kr. Der blir det plass til bunadsskjorta også, uten at den blir som et "trekkspill" oppover ermene. Cape til 500-1000 kroner?? Ikke de som tilhører bunaden, ihvertfall. Da må det vel være slike som tilhører festdrakter fra Europris o.l. TS Anonymkode: 361ca...ce4
AnonymBruker Skrevet 22. april #20 Skrevet 22. april Altså : ta på kåpa ,- det er 17.mai ❤🇧🇻❤ Anonymkode: abf22...39f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå