Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er det mest respektløse en partner har gjort overfor deg? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde et dødsfall i nær familie inviterte min daværende kjæreste meg hjem til seg for å “ta vare på meg” og “gi meg omsorg”. Fem minutter etter at jeg kom inn døra skulle han ha sex og etterpå ba han meg legge meg på gjesterommet fordi snufsingen min ødela for søvnen hans…

Anonymkode: 25651...4f8

• Hjerte 17
Skrevet

Min bestevenn døde for noen år siden, var selvsagt helt knust. Ca 3 mnd etter min venns død så kom jeg å tenke på henne og ble lei meg og min daværende kjærste ble skikkelig irritert og begynte kjefte på meg. Sa at jeg måtte skjerpe meg og at jeg borde ha kommet meg videre allerede. 

En annen gang så smilte hun av meg når jeg var lei meg fordi vi hadde kranglet, hun bekreftet i ettertid at det var fordi hun synes jeg var patetisk og situasjonen var komisk. Sykt! 

Hun hadde null empati og men jeg var så manipulert at jeg ikke dro. Hun lyvde blant annet om at hun var autistisk og mente at alle fæle og sårende ting hun gjorde var på grunn av diagnosen hennes og at det således ikke var hennes sin skyld (diagnosen som hun IKKE hadde). Fått i ettertid vite at hun sannsynligvis har en eller annen form for personlighetsforstyrrelse. 

Er preget av den relasjonen enn idag, heldigvis så har jeg hentet meg inn såpass at jeg har klarer å ta meg videre i livet. 

• Hjerte 11
Skrevet (endret)

Når eksen nektet for at han var utro mot meg, selv om mange av tegnene på det var der. 

Og når han ignorerte at jeg gråt åpenlyst og var veldig lei meg 😥 Ikke et eneste spørsmål om hvordan jeg hadde det og om han kunne gjøre noe for meg. Tilbrakte mange timer på soverommet en dag og ikke en eneste gang kom han inn å lurte på hva jeg drev med.

Endret av Mardina
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Når han prøvde å snike seg til å ta bilder av meg da vi hadde sex . Han vet at jeg ble misbrukt i ung alder og at det eksisterer bilder av meg fra den gangen. Er en eks nå. 

Anonymkode: 1c1b8...e03

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg kollapset på jobb og fikk alvorlig diagnose og langtidssykemeldt. Han løftet ikke en finger for å avlaste meg i forhold til barna eller husarbeid, måtte få hjelp av foreldrene mine (ungene var 3 og 6 år). Ingen støtte eller omsorg. Han tilbudte seg ikke engang om å være med meg til lege og spesialister. Svaret var at det var ikke hans problem at jeg var blitt syk og måtte gå til behandling i lang tid. Dette fikk jeg klare selv. At jeg ikke gikk da, er helt uforståelig. Men når han ble syk og moren hans døde, da krevde han prinse-behandling, måtte få hjelp og støtte til det meste. Det fortjente han jo, stakkars mann.

Så ble eldste datter alvorlig syk (psykisk syk, 13 år gammel). Han presterte da å banke henne opp, for hun var så «vanskelig» og ville banke vett inn i henne. Da tok jeg barna og dro. 

Om det kan kalles respektløs oppførsel fra partner, vet jeg ikke, men det var langt i fra innafor å oppføre seg slik som skal være både ektemann og far. 

Anonymkode: 32c4c...d1c

• Hjerte 12
Skrevet

Utroskap

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Utroskap. Sier at det skal bli en endring men så blir d aldri d.

Anonymkode: 0a43c...b51

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Utroskap, vold, både fysisk og psykisk, ikke gjøre husarbeid osv. Ikke samme mann en gang.

Nå er jeg med en snill og god mann :) aldri fått meg til å gråte, må ikke bes om å gjøre husarbeid osv.

Anonymkode: 3da5d...5c6

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Den gangen jeg hadde en liten baby i armene som jeg febrilsk prøvde å hjelpe og trøste. Så sa han at han ikke taklet barnegråt. Ble sint på meg.

Jeg tok med meg babyen i bilen og kjørte i over en time.

• Hjerte 7
Skrevet

Min eksmann dette her, men; voldtekt, grov vold og trakassering, sparket meg slik at jeg mistet vårt ufødte barn, banket meg fordi han hadde vært utro, utroskap og holdt på å drepe meg.

Mye å velge mellom, dessverre.

• Hjerte 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så mye, men jeg tror det å bli økonomisk lurt er det verste. Å bevisst jobbe for å sette meg i kvinnefella ved løgner og pressing. For at han selv skulle ha all kontroll og at jeg skulle bli helt økonomisk tilbakestilt hvis jeg gikk fra ham. I noen år klarte han det, og benyttet denne makten til å true med brudd og utkastelse hver gang han ble sur på meg. 

Anonymkode: 419e6...a1f

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Sovevoldtekt. Jeg var 16-17 år og jomfru. 

En annen mann (25 år senere) holdt på å ødelegge meg psykisk med "push&pull".

Deretter et avstandsforhold hvor han åpenbart kjørte et parallell-løp. Love bombing (jeg visste ikke hva det var den gangen). Fridde til meg. Giftet seg med annen dame noen måneder etterpå. Sjokkerende opplevelse.

Anonymkode: 45b2c...35f

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min knullet meg mens jeg sov. Jeg ble gravid. Kan fremdeles ikke huske en eneste gang vi hadde sex i den perioden jeg skal ha blitt gravid. Jeg tok abort. Vi er skilt.

Samme fyren prøvde å tvinge pikken sin inn i rumpa mi etter føere år med mas om analsex. Jeg ville aldri ha det med han. Men da måtte han prøve allikevel, da. Vondeste jeg har opplevd fysisk tror jeg (etter fødsel). 

Samme fyren yppet til krangel hver gang vi hadde besøk og fikk alle til å ta hans side.

Samme fyren flørtet med eksen sin da han tilfeldigvis møtte henne på gata. For et nek. Og så flørtet han med en kollega i alle årene han jobbet der, mens jeg var i mammapermisjon med barnet hans.

Og han lurte på hvorfor jeg ble deprimert, ikke ville ha noen form for fysisk kontakt med han og til slutt forlot han. Han kom "aldri til å tilgi meg for å rive opp familien". Tosk.

Kjæresten min og jeg har bare gjort småteite ting mot hverandre i starten av forholdet (turbulent start) men heldigvis er han ikke en sånn fyr som eksen. 

Anonymkode: ca50b...251

• Liker 2
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Eksen delte nakenbilde av meg på nett og gav seg ut for å være meg. 

Var utro med bestevenninnen min. 

Hadde sex med meg når han var full og ville ikke høre på meg når jeg sa nei. Jeg har blitt utsatt for overgrep i barndommen så når han tvang seg på etter jeg sa nei så gikk jeg helt i frys, han sluttet ikke før han så at jeg gråt. Da fikk jeg ikke trøst eller noe, han gikk bare å la seg. 

Anonymkode: 52090...f3d

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Voldtekt og knivstikking.

Anonymkode: b4f4e...b16

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Kvelertak, trussel med kniv, slått, sparket, dyttet ned trapper. Voldtekt, kidnapping. Kastet ut vindu i 2 etasje. Dopet ned. Det bare er så mye. 

Kunne ønske de onde menneskene hadde et merke i pannen vi kunne kjent de igjen på. Eller at de bare selvaborterte i mors liv. De ødelegger så masse liv. 💔💔💔😭😥😢

Anonymkode: d3b0c...0b5

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kvelertak, trussel med kniv, slått, sparket, dyttet ned trapper. Voldtekt, kidnapping. Kastet ut vindu i 2 etasje. Dopet ned. Det bare er så mye. 

Kunne ønske de onde menneskene hadde et merke i pannen vi kunne kjent de igjen på. Eller at de bare selvaborterte i mors liv. De ødelegger så masse liv. 💔💔💔😭😥😢

Anonymkode: d3b0c...0b5

Bare en liten NB. I mors liv er de uskyldige. De har enda ikke blitt onde på det stadie. Det alltid noen som har gjort onde mennesker onde. Stort sett er det en traumatisk barndom. Og de få menneskene som er født onde har en hjernefeil, en underutviklet amygdala.

Vi er alle offer av verden. Men man kan velge å være god. Men enig i at man skulle kunne kjent de igjen, sånn at kunne holdt seg unna. 

Anonymkode: 419e6...a1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble heldigvis aldri en kjæreste, men lang dating. Dette viste seg over tid.

- Ble provosert av alt som var viktig for meg (og mindre viktig) og valgte på trass å la være og gjøre det eller gjorde det halvveis. Eksempel: Jeg hadde sagt jeg syntes det var irriterende at han ofte tok ut bare halvparten av det rene i oppvaskmaskinen og lot resten stå igjen. En gang hadde han ved et "uhell" tatt ut alt, tror jeg, for jeg kom på kjøkkenet og der sto han og SATTE TILBAKE rent servise fra skapet til oppvaskmaskinen. Det er bare et eksempel. Sånne ting drev han med hele tiden, det er derfor jeg vet at det var det han gjorde

- Sørget for å møte alt jeg var lidenskapelig opptatt av (familie og hobby) med en likegyldig mine, samme med kvaliteter alle andre bekjente komplimenterer meg for. Han var aldri interessert i å se det jeg lagde. Til og med venner av ham var interessert i å se. Og ble liksom "overrasket" over ting jeg sa jeg kunne hjelpe ham med som tilsa at jeg hadde kvaliteter alle vet jeg har, som han liksom ikke "visste om". Ga meg etter hvert nesten utelukkende komplimenter for huslige ting og utseende.

- Skulle alltid ha komplimenter og ba om dem hele tiden. Hvis jeg ønsket komplimenter, tilbakeholdt han dem eller ga type backhanded. Flere timer senere kunne han "bestemme seg" for å å plutselig gi meg komplimentet. Han kunne til og med devaluere meg rett etter jeg ga ham et kompliment.

- Sa aldri noensinne takk for noe jeg gjorde. Han kunne bli provosert hvis han merket at jeg var gira for å ha gitt ham noe eller gjort noe for ham og han følte han måtte være takknemlig. I stedet ble han, som vanlig, passiv aggressiv.

Selv skulle han alltid ha komplimenter og takk og hvis jeg satte pris på noe og takket så fulgte han bare opp med å si at "hvis jeg ikke hadde gjort dette for deg, så dette og dette etc etc.) Presenterte meg altså som hjelpeløs uten ham, og brukte ved minst to anledninger min adhd-diagnose til å fremstille det som at han "holdt ut med meg". At JEG holdt ut dette i fire måneder er vel heller mysteriet.

Anonymkode: 725ce...bb3

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt var alvorlig sykt uten at vi visste diagnose enda. Noen uker tidligere hadde det blitt hastesjekket for kreft, og barnet ble bare dårligere hele tiden. Vi ventet på en behandling som kunne bekrefte eller utelukke en spesifikk sykdom. Så fikk stebarnet korona da det var hos moren sin. Samboeren laget en stor kamp rundt at barnet hans måtte få komme hjem til oss, noe som både hadde laget krøll for behandlingen og jeg vet virkelig ikke hvor sykt barnet hadde blitt med korona i tillegg. Heldigvis "vant jeg". Etterpå sa han "det løste seg jo, så jeg skjønner ikke problemet". Han var selvsagt ikke så grei på mange andre område også, men spesielt ved sykdom var han iskald. 

Anonymkode: e5329...56a

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...