Gå til innhold

Vil avslutte hos terapeuten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går å snakker med en sykepleier som jobber innen psykisk helse. 
Jeg har stått i en sak som har vært svært traumatiserende for meg. Jeg har hatt med barnevernet å gjøre og den galskapen jeg har opplevd der er så ille at det er vanskelig å snakke om. 
Saken endte i domstolene og vi vant saken. 
sykepleieren jeg snakker med deler lunsj rom med barnevernet og på et lite sted så kjenner alle alle. Jeg føler hun ikke støtter meg nok, og at hun tar barnevernet litt i forsvar. Enten er hun stille eller så kan hun si ting som; hmm, jeg forstår at du oppfattet det slik. Kanskje de mente slik og sånn. 
Dommen var knusende og de ble dømt. 
Jeg sitter med en uggen følelse når jeg snakker med henne, og vet ikke hva hun deler med kollegaene sine i lunsjen. Jeg vurderer å avslutte på neste time. 
Burde jeg bare avslutte eller skal jeg forklare henne hvorfor jeg vil avslutte? 

Anonymkode: d7a06...4de

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg kjempegodt! Jeg hadde ikke orket fortsette med henne. Ville ikke følt meg trygg. 

Anonymkode: 311dc...6f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres jo også ut dom hun bagatelliserer din opplevelse.

Anonymkode: 311dc...6f3

• Liker 3
Skrevet

Du står fritt til å avslutte. Om der er best å bare avslutte eller å ta det opp vet ikke jeg - kjenn etter hva som er riktig for deg.

Trygghet og tillit er viktig for at behandling skal gi nytte. Det er uavhengig av hva behandleren faktisk har gjort.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde avsluttet, finn noen andre hvis du trenger mer. Hadde bare avlyst selv, ikke orket noen "forsvarstale" elns. 

Anonymkode: 2a4a2...6b8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde avsluttet, finn noen andre hvis du trenger mer. Hadde bare avlyst selv, ikke orket noen "forsvarstale" elns. 

Anonymkode: 2a4a2...6b8

Hadde noen gratis timer hos forsikringsselskapet og fikk en veldig bra psykolog som virkelig støttet og forsto. Men det var bare få timer gratis. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Knutekålmor85 skrev (37 minutter siden):

Du står fritt til å avslutte. Om der er best å bare avslutte eller å ta det opp vet ikke jeg - kjenn etter hva som er riktig for deg.

Trygghet og tillit er viktig for at behandling skal gi nytte. Det er uavhengig av hva behandleren faktisk har gjort.

Har generelt lav tillit til systemet etter det vi ble utsatt for, og hun jeg prater med sitter jo å skriver under samtalen, så er redd ting jeg sier som hun kan oppleve som kritikk kan bli vridd på i en evt journal. Så vet ikke om jeg tør. 

AnonymBruker
Skrevet

Deg igjen ja. 

Anonymkode: 5fb20...5a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Deg igjen ja. 

Anonymkode: 5fb20...5a4

Hva er problemet ditt? Hva vil du? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fortsetter du ikke hos psykologen du var fornøyd med? Hvis du ønsker å gå til samtaler for å få støtte er det vanlig å betale det selv, ikke få det dekket av det offentlige.

Anonymkode: ecbbe...8b4

Skrevet

Jeg ville avsluttet, og begrunnet hvorfor.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har lov til å avslutte. Jeg ville vurdert om jeg hbis jeg stod i dine sko ville ha sagt hvorfor. Evt si det veldig enkelt, men tydelig, hvis du skjønner. Ingen lang «forsvarstale», da blir det bare evt mer du kan «tas på» om det skulle komme dit (noe det ikke bør).

Finn deg en annen terapeut som kan være der for deg❤️

Jeg har stått i noe lignende i min kommune vedr barnevernet, det var jævlig og de var overraskende udugelige og inkompetente. Tilliten min til at denne tjenesten forstår og klarer jobben sin er i ettertid ekstremt lav. Så jeg forstår deg godt, men de aller fleste som aldri har hatt med bv å gjøre selv vet ikke hvor inkompetente de _kan_ være. Og så finnes det heldigvis også dyktige og kompetente folk der.

Håper det går bedre med deg etterhvert.

Anonymkode: 89b1e...5ad

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor fortsetter du ikke hos psykologen du var fornøyd med? Hvis du ønsker å gå til samtaler for å få støtte er det vanlig å betale det selv, ikke få det dekket av det offentlige.

Anonymkode: ecbbe...8b4

Det er få som går til samtaler for å få støtte, men for å få behandling når man har et symptomtrykk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du har lov til å avslutte. Jeg ville vurdert om jeg hbis jeg stod i dine sko ville ha sagt hvorfor. Evt si det veldig enkelt, men tydelig, hvis du skjønner. Ingen lang «forsvarstale», da blir det bare evt mer du kan «tas på» om det skulle komme dit (noe det ikke bør).

Finn deg en annen terapeut som kan være der for deg❤️

Jeg har stått i noe lignende i min kommune vedr barnevernet, det var jævlig og de var overraskende udugelige og inkompetente. Tilliten min til at denne tjenesten forstår og klarer jobben sin er i ettertid ekstremt lav. Så jeg forstår deg godt, men de aller fleste som aldri har hatt med bv å gjøre selv vet ikke hvor inkompetente de _kan_ være. Og så finnes det heldigvis også dyktige og kompetente folk der.

Håper det går bedre med deg etterhvert.

Anonymkode: 89b1e...5ad

Det er jeg helt enig med deg i. Vi har ikke noe med Bv å gjøre og det er over, men sårene er dype og det er vanskelig å behandle de med ei som er i lokalitetskonflikt med seg selv og systemet. 
Inkompetanse er bare forbokstaven. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2026 den 21.45):

Jeg går å snakker med en sykepleier som jobber innen psykisk helse. 
Jeg har stått i en sak som har vært svært traumatiserende for meg. Jeg har hatt med barnevernet å gjøre og den galskapen jeg har opplevd der er så ille at det er vanskelig å snakke om. 
Saken endte i domstolene og vi vant saken. 
sykepleieren jeg snakker med deler lunsj rom med barnevernet og på et lite sted så kjenner alle alle. Jeg føler hun ikke støtter meg nok, og at hun tar barnevernet litt i forsvar. Enten er hun stille eller så kan hun si ting som; hmm, jeg forstår at du oppfattet det slik. Kanskje de mente slik og sånn. 
Dommen var knusende og de ble dømt. 
Jeg sitter med en uggen følelse når jeg snakker med henne, og vet ikke hva hun deler med kollegaene sine i lunsjen. Jeg vurderer å avslutte på neste time. 
Burde jeg bare avslutte eller skal jeg forklare henne hvorfor jeg vil avslutte? 

Jeg jobbet i barnevernet i en kommune der vi også delte lunsj/kafferom med psykisk helse og kan forsikre deg om at der snakket vi selvfølgelig aldri sak med hverandre. Det er jo rimelig vanlig at tjenester er samlokaliserte og deler lunsjrom eller kantine. Men jeg skjønner det kan skape mistillit hos noe som ikke vet det. Er jo bare å si du vil avslutte og kanskje prøve noe annet, er jo en ærlig sak det. 

Anonymkode: 17551...db9

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...