AnonymBruker Skrevet i går, 18:41 #1 Skrevet i går, 18:41 Nå har jeg snakket med flere, og det virker som om at de fleste har en surpomp på jobben. Den som alltid er negativ, den som tar avgjørelser hen ikke har mandat til, den som kjører sitt eget løp og baksnakker. Den som skaper irritasjon. Har du en slik på jobben? Her kan du få ut frustrasjonen. Anonymkode: c66d9...5be
AnonymBruker Skrevet i går, 18:54 #2 Skrevet i går, 18:54 I min forrige jobb hadde jeg en sånn - og han var lederen min. Hadde ikke selv nødvendige kvalifikasjoner til å ta stilling til det vi produserte. Det kan man jo jobbe rundt hvis vedkommende har forståelse og respekt for at andre kan mer av det rent faglige, men her skulle det skytes i blinde og alt omskrives eller påbegynnes deretter. Ting som ble sagt i medarbeidersamtaler ble delt med de to informantene i avdelingen som villig delte tilbake. Var også grinete og vanskelig å forholde seg til selv i mer uformell prat, konstant i dårlig humør både i prat om fag og om livet forøvrig. Det var så ille at jeg til slutt sa opp. Vi mistet en eller til nøds to i året (var totalt 25), men det året jeg gikk var vi åtte som sa opp. Har nå en helt strålende leder og trives utmerket. Jeg har mine dårlige sider, for all del, men i den forrige jobben var det virkelig ikke min feil. Anonymkode: 450ca...177
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Har jobba flere steder i helsevesenet. Der er det mange surpomper. Kan huske spesielt en som i rolige perioder på avdelingen ikke tolererte det at man satt seg litt. Da skulle man fylle på alle spritdispinsere osv (dette er noe renhold egentlig gjør). Det var veldig irriterende. Anonymkode: 1b22f...009
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden Ja, det har jeg opplevd. Nå har vi heldigvis ikke en sånn på min avdeling lengre, men har hatt det. Anonymkode: ad345...8dc
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nå har jeg snakket med flere, og det virker som om at de fleste har en surpomp på jobben. Den som alltid er negativ, den som tar avgjørelser hen ikke har mandat til, den som kjører sitt eget løp og baksnakker. Den som skaper irritasjon. Har du en slik på jobben? Her kan du få ut frustrasjonen. Anonymkode: c66d9...5be Er mange slike i IT sektoren, er mange som ikke skulle ha vært i arbeidslivet (pga for dårlig atferd og veldig dårlige karakterer), men kommer inn pga de har en søster som sier "han er en player" (hvor søsteren viser seg å være en prositutert i narko miljøet). Folk som kommer inn i IT sektoren kommer gjerne inn fordi en har felles preferanser opp mot prositusjon og narkotika, er veldig typisk i Oslo - en ser ikke på karakterer og kompetanse, men på om en kan få fordeler opp mot narkotika. Anonymkode: ee515...7a8
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Hadde to slike kollegaer i min forrige jobb. Spesielt hun ene er helt grusom. Det har blitt mange saker på henne med verneombud siden hun er så ufin mot kolleger, men ledelsen er konfliktsky. Ikke gjør hun en god jobb heller. Hun mobber alle nyansatte, henger folk ut på møter, snakker ordentlig stygt til folk. Det er helt utrolig egentlig. Hun legger enkelte personer ekstra mye for hat, og de får virkelig gjennomgå (jeg var så "heldig" å være en av de). Evner ikke å ta imot konstruktive tilbakemeldinger, tolker alt i verste mening og misforstår ekstremt mye. Anonymkode: 4f58e...f32
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): I min forrige jobb hadde jeg en sånn - og han var lederen min. Anonymkode: 450ca...177 Samme her, det var lederen her også. Ellers har vi et par sånne som tror de selv er solstråler, og som stadig går rundt og ber andre smile og være positive. Men det er jo dem selv som sprer dårlig stemning 😅 Anonymkode: 15faf...c93
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå