AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:02 #1 Skrevet tirsdag kl. 18:02 Jeg mistenker at jeg er i perimenopause. Jeg er 43 år gammel. Har det siste året hatt svært sparsommelige mens perioder. Har også hatt 2-3 ganger hvor mensen ikke har kommet. Jeg merker også at jeg blir lettere varm og svetter mye. dere som har erfaringer fra dette. Har dere fått økt svettelukt? For luktet jeg aldri svette. Uansett hvor skitten jeg var. Nå lukter jeg stramt når det er tid for dagens dusj. Dette er relativt nytt for meg, og jeg lurer på om det har noen sammenheng. Har ikke begynt på nye medisiner eller nytt kosthold eller noe sånt. Anonymkode: 8d6ab...52d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:09 #2 Skrevet tirsdag kl. 18:09 Jeg har samme opplevelse. Er også 43. Blir fortere varm enn før. Svetter som en gris på trening, men kan også ligge på sofaen og bli veldig varm helt plutselig. Og ja, lukt fra både svette og underliv er sterkere. Har også hatt litt ujevne menstruasjoner men de kommer fremdeles veldig presis. Ellers legger jeg på meg straks jeg skeier bittelitt ut. Før kunne jeg spise ganske mye, ikke nå. Jeg ser ingen annen grunn enn at dette er perimenopause eller begynnelse på overgangsalder. Anonymkode: 451cb...b32
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:33 #3 Skrevet tirsdag kl. 18:33 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har samme opplevelse. Er også 43. Blir fortere varm enn før. Svetter som en gris på trening, men kan også ligge på sofaen og bli veldig varm helt plutselig. Og ja, lukt fra både svette og underliv er sterkere. Har også hatt litt ujevne menstruasjoner men de kommer fremdeles veldig presis. Ellers legger jeg på meg straks jeg skeier bittelitt ut. Før kunne jeg spise ganske mye, ikke nå. Jeg ser ingen annen grunn enn at dette er perimenopause eller begynnelse på overgangsalder. Anonymkode: 451cb...b32 Høres kjent ut ja. Anonymkode: 8d6ab...52d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:40 #4 Skrevet tirsdag kl. 18:40 Det er nok ikke usannsynlig at du er i starten. Da jeg var i 40 årene stinka jeg svette, dusja hver dag og rene klær og BH hver dag. Aner ikke hvor mange typer deodoranter jeg prøvde. Fikk tatt en test hos legen som indikerte at jeg muligens var i starten da noen hormoner var lavere enn "normalt". Dette pågikk ganske lenge vil jeg si. Ingenting og gjøre men fant tilslutt Biotherm deo som tok knekken på lukta. Ikke overdriv dusjing da det kan gjør det verre. Fant ut og at det var lurt og fjerne hår under armene med høvel ikke voks da det irriterte skikkelig. Mye hår forverra lukten. Mye så skjer i kroppen. Anbefaler og bruke bomull innerst og ikke så mye syntetisk. Det er litt og prøve seg fram. Anonymkode: 6b043...48f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:42 #5 Skrevet tirsdag kl. 18:42 Jeg opplevde mye av det samme, og i mitt tilfelle var det hypertyreose. Anonymkode: 3e7c3...590
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:45 #6 Skrevet onsdag kl. 06:45 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er nok ikke usannsynlig at du er i starten. Da jeg var i 40 årene stinka jeg svette, dusja hver dag og rene klær og BH hver dag. Aner ikke hvor mange typer deodoranter jeg prøvde. Fikk tatt en test hos legen som indikerte at jeg muligens var i starten da noen hormoner var lavere enn "normalt". Dette pågikk ganske lenge vil jeg si. Ingenting og gjøre men fant tilslutt Biotherm deo som tok knekken på lukta. Ikke overdriv dusjing da det kan gjør det verre. Fant ut og at det var lurt og fjerne hår under armene med høvel ikke voks da det irriterte skikkelig. Mye hår forverra lukten. Mye så skjer i kroppen. Anbefaler og bruke bomull innerst og ikke så mye syntetisk. Det er litt og prøve seg fram. Anonymkode: 6b043...48f Hvilken Biotherm deo er best? Anonymkode: edf4f...67b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:34 #7 Skrevet onsdag kl. 09:34 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilken Biotherm deo er best? Anonymkode: edf4f...67b Jeg bruker den med lyseblå kork. Mest pga lukter heller ikke så sterkt. Anonymkode: 6b043...48f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:11 #8 Skrevet onsdag kl. 10:11 Det høres ut som perimenopausen ja. Mitt forløp var likt ditt i starten. Helt likt faktisk. Jeg hadde akkurat vært igjennom noe traumatisk og livsendrende, så jeg la endringene på det i halvannet år. SÅ skjønte jeg at det var noe mer på gang. Anonymkode: f1364...d12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå