AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Altså sånn ansiktsmaske vi alle brukte under covid. Selv om jeg begynte tidlig med medisinene mine i år sliten jeg skikkelig med pollen nå som det er blitt varmt. Jeg må ut på minst en langtur om dagen med hunden, men i dag endte jeg opp med taxi hjem fordi jeg sleit med å puste 😅 så lurte på om ansiktsmaske kan hjelpe på at jeg ikke puster inn så mye pollen. Anonymkode: 94494...84e
AnonymBruker Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april Munnbind mener jeg altså! Kom ikke på riktig ord 😅 Anonymkode: 94494...84e 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april Det finnes spesielle masker for allergikere som er langt mere avanserte enn engangsmasker. https://nettbutikk.naaf.no/categories/pollenmaske Anonymkode: 085da...a1e 1
Gratis Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april Vanlig munnbid er helt meningsløse! Det første som skjer er at du begynner å fikle med det, det klør og du justerer med hendene dine. Da er det allerede for seint.
AnonymBruker Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april Takk for svar Jeg hadde allerede munnbind liggende, derfor jeg spurte. Jeg har dessverre ikke råd til 1500kr for en maske + filter. På tide å snu døgnet for å gå ut med hunden da 😅 Anonymkode: 94494...84e
AnonymBruker Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Altså sånn ansiktsmaske vi alle brukte under covid. Selv om jeg begynte tidlig med medisinene mine i år sliten jeg skikkelig med pollen nå som det er blitt varmt. Jeg må ut på minst en langtur om dagen med hunden, men i dag endte jeg opp med taxi hjem fordi jeg sleit med å puste 😅 så lurte på om ansiktsmaske kan hjelpe på at jeg ikke puster inn så mye pollen. Anonymkode: 94494...84e Hvordan sleit du med å puste? Astma? Eller bare at du ble tett i nesen? Tar du allergitabletter? ja du får kjøpt pollenmasker, men det vil jo uansett komme inn i øyne.. Anonymkode: c9c3a...4d3
AnonymBruker Skrevet 23. april #7 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvordan sleit du med å puste? Astma? Eller bare at du ble tett i nesen? Tar du allergitabletter? ja du får kjøpt pollenmasker, men det vil jo uansett komme inn i øyne.. Anonymkode: c9c3a...4d3 Jeg klødde heftig i munn og hals, og det ble tungt å puste, kjentes ut som om halsen/lungene var "smalere" og at jeg ikke fikk like mye luft inn. Jeg får ikke så mye symptomer i øynene, alltid halsen som er verst for meg. Jeg startet å ta allergitabletter (resept) for en måned siden, men det føles ut som det har eksplodert noe heftig nå. Anonymkode: 94494...84e
AnonymBruker Skrevet 23. april #8 Skrevet 23. april Du kan eventuelt prøve ut inhalator, jeg får både pulmicort og ventilone når det står på som verst. Anonymkode: 7094d...711
AnonymBruker Skrevet 23. april #9 Skrevet 23. april Vanlig munnbind hjelper ikke mot luftbåren smitte, og for eksempel pollen som virvler som bittesmå partikler i lufta. Da må man ha spesialmaske med filter. Forklar problemet ditt for legen, kanskje du kan få andre medisiner. Anonymkode: c8f9f...3a9
AnonymBruker Skrevet 23. april #10 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vanlig munnbind hjelper ikke mot luftbåren smitte, og for eksempel pollen som virvler som bittesmå partikler i lufta. Da må man ha spesialmaske med filter. Forklar problemet ditt for legen, kanskje du kan få andre medisiner. Anonymkode: c8f9f...3a9 Tidligste time jeg kunne få er i slutten av mai 😕 Det er ikke akutt nok til å få hastetime. Ikke mulig med e-konsultasjon, chat eller telefontime hos legen min, det er fysisk time eller ingenting. Anonymkode: 94494...84e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå