Gå til innhold

Må man se klassikere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

/hvilke føler du man må se?

Jeg ser moulin rouge for første gang og kjeder meg!!! Det eneste morsomme til nå er innslaget av «the sound of music». 
Men samme det, hva er oppskrytt og hva må sees?

Anonymkode: 944c4...9a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

The birds av Hitchcock 

Anonymkode: 90417...6d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Moulin rouge er ingen klassiker å regne hva film angår. Casablanca, Ben Hur, Acopalypse nå, Gudfaren-filmene og ca 100 andre regnes derimot som klassikere

Anonymkode: d8840...8ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler også denne tråden

Anonymkode: d8840...8ba

Skrevet

Mange av klassikerene som er dørgende kjedelige om du ikke er interessert i tematikken rundt det, jeg feks liker ikke fantasy og sci fi, så hvorfor skal jeg kaste bort tida på å se noe jeg veit jeg ikke kommer til å like (så star wars 1, eller 4 eller hva enn originalen fra 70 tallet heter).

Husker boka 1001 filmer du må se før du dør for ca 25 år siden, har kanskje sett 5-10 pst av filmene der men igjen, dette er hva andre mener.

Ta en titt på imdb top 250, finn noen titler som kan virke spennende for deg og se de. Er de kjedelige, gi opp prosjektet. Min favorittfilm "Who's minding the Mint" (1967) dukker aldri opp på en av disse listene, og selv om jeg har sett filmen minst 6 ganger ler jeg fremdeles av den.

AnonymBruker
Skrevet

Man må jo ingenting. Se det du vil se 

Anonymkode: 21faf...77a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

/hvilke føler du man må se?

Jeg ser moulin rouge for første gang og kjeder meg!!! Det eneste morsomme til nå er innslaget av «the sound of music». 
Men samme det, hva er oppskrytt og hva må sees?

Anonymkode: 944c4...9a3

Jeg ser det jeg har lyst til. Det som virker interessant. Men noen ganer er det en bommert, og da koster deg meg ikke noe å avbryte og finne noe annet.

Selv har jeg vært på show på Moulin Rouge i Paris. Det kan anbefales. Da blir kanskje filmen litt artigere også, når man har noen referanser til stedet. 🙂

Anonymkode: fc022...568

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Film er jo langt mer enn historien som blir fortalt, det er musikken, og kostymene, og regien, og klippingen, og teknikken, og fremføringene, og ordene, og ansiktsuttrykkene, og kulissene osv osv, Man kan like filmer bare på grunn av en av disse tingene eller alle. Det er ikke sånn at man bør ha sett eller må like film, MEN jeg synes det er ålreit å "ta referanser" i tv-serier og andre filmer, og se sammenhenger over tid. Jeg elsker å se film! Noen ser jeg bare én gang og det holder, som The Birds (1963) av Hitchcook, andre kan jeg se en million ganger og det er aldri nok som The Labyrinth (1986), eller The Arrival (1996) eller all time favoritten The Adventures of Baron Munchausen (1988).

Men jeg ser film utelukkende fordi JEG har lyst til å se film, ikke for å imponere andre.

Anonymkode: 25a4d...e74

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Film er jo langt mer enn historien som blir fortalt, det er musikken, og kostymene, og regien, og klippingen, og teknikken, og fremføringene, og ordene, og ansiktsuttrykkene, og kulissene osv osv, Man kan like filmer bare på grunn av en av disse tingene eller alle. Det er ikke sånn at man bør ha sett eller må like film, MEN jeg synes det er ålreit å "ta referanser" i tv-serier og andre filmer, og se sammenhenger over tid. Jeg elsker å se film! Noen ser jeg bare én gang og det holder, som The Birds (1963) av Hitchcook, andre kan jeg se en million ganger og det er aldri nok som The Labyrinth (1986), eller The Arrival (1996) eller all time favoritten The Adventures of Baron Munchausen (1988).

Men jeg ser film utelukkende fordi JEG har lyst til å se film, ikke for å imponere andre.

Anonymkode: 25a4d...e74

For meg er handlingen det viktigste, at et sjokoladepapir ligger i bakgrunnen og sjokoladen ble lansert i 1898 og handlingen foregår i 1896 driter jeg hardt i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Man må jo ingenting. Se det du vil se 

Anonymkode: 21faf...77a

Man må dø og betale skatt 😉

Skrevet

Jeg har f.eks aldri sett Titanic filmen og ingen Ringenes herre filmer. Fleksnes filmene synes jeg er gørr kjedelig. Big Bang Theory er gørr kjedelig.... Pluss et par andre populære filmer/serier. 

Kanskje jeg er gørr kjedelig også? 😄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...