AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Til hundeiere. Jeg har en stor hund som har blitt litt sår inni selve poten, altså ikke på pote putene, men innføre/mellom tærne. Han halter ikke og har ikke vist tegn til at han er sår, ikke før jeg var å skulle klippe klørne hans og han reagerte. Så han reagerer kun når vi tar inni der. Men har har ikke sår eller blod, ha er bare litt sår/rød hvis en skjønner. Så hva hjelper best mot dette? Noen med erfaring? Tenker jo noe som jeg kan spraye eller smøre på. Anonymkode: 208e0...7f0
AnonymBruker Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april Smør med salve eller fett. Anonymkode: da16c...82f
AnonymBruker Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Smør med salve eller fett. Anonymkode: da16c...82f Jeg har vanlig potesalve, men er det godt nok? Eller bør jeg ha en slags sårsalve eller noe? Anonymkode: 208e0...7f0
AnonymBruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april Det er eksem, kontakt veterinær for råd. Anonymkode: f41ff...031
Crazydoglady Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (19 timer siden): Til hundeiere. Jeg har en stor hund som har blitt litt sår inni selve poten, altså ikke på pote putene, men innføre/mellom tærne. Han halter ikke og har ikke vist tegn til at han er sår, ikke før jeg var å skulle klippe klørne hans og han reagerte. Så han reagerer kun når vi tar inni der. Men har har ikke sår eller blod, ha er bare litt sår/rød hvis en skjønner. Så hva hjelper best mot dette? Noen med erfaring? Tenker jo noe som jeg kan spraye eller smøre på. Anonymkode: 208e0...7f0 Det er veldig klassisk tegn på allergi så mulig det må mer systematisk tilnærming til enn bare renhold og beskytte området, holde fuktig etc. Men prøv enkle ting først og hold øye med det.
AnonymBruker Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april Det høres ut som allergi ja. Du bør sjekke hos dyrlege, men frem til du har vært der kan du bruke helt vanlig zinksalve Min hund har dette, og i perioder der medisinen holder på å miste virkning og vi venter på ny time så var det det dyrlegen anbefalte. Se også under mage, under festet til forlabbene, inni ører, rundt kjønnsorgan. De er ofte røde disse stedene ved allergi. Anonymkode: 1335a...093
AnonymBruker Skrevet 22. april #7 Skrevet 22. april Ville prøvd med Abilar. Anonymkode: a356e...15e 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #8 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 22.4.2026 den 12.08): Det er eksem, kontakt veterinær for råd. Anonymkode: f41ff...031 Det er ikke eksem, han har nok tråkket på en spiss stein eller lignende. Dette er en malle, så det er en hund som er overalt, hopper og spretter oppå steiner og slikt. Anonymkode: 208e0...7f0
AnonymBruker Skrevet 28. april #9 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 22.4.2026 den 13.21): Ville prøvd med Abilar. Anonymkode: a356e...15e Takk for tips😊 Anonymkode: 208e0...7f0
AnonymBruker Skrevet 28. april #10 Skrevet 28. april Prøv douxo pyo pads en periode Anonymkode: cec56...ba5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå