Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt begynte å stamme som...10 åring. På vei inn i puberteten,med noe lav selvtillit. Jeg tror det er derfor. Stammingen kommer når hun er lei seg, stressa . Når hun slapper av finnes det ikke stamming. 

Hun får hjelp av ppt. Men ppt gjør veldig lite med stamming. Vi jobber mye med mestring og prater mye sammen om ting som er vanskelig og at hun er god nok som hun er. Hun vil ikke til psykolog, og jeg er usikker på om det er det hun trenger.

Hva kan Jeg gjøre for jenta mi? ❤️

Anonymkode: 48333...6db

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta ho med til ein logoped. Alle kommunar skal ha avtale med logoped, men sidan det ofte er lange ventelister så ville eg gått privat. ❤️ 

Anonymkode: 283e8...250

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ta ho med til ein logoped. Alle kommunar skal ha avtale med logoped, men sidan det ofte er lange ventelister så ville eg gått privat. ❤️ 

Anonymkode: 283e8...250

Dette, masserer og jobber med vagusnervepust… og samtale underveis som bygger henne opp. Bli bevist på pust og stress. Logoped har vært gull her med selektiv mutisme, stamming og faktisk selvtillit. Få henvisning fra lege på Bup eller fastlege.

Anonymkode: 24ac2...d47

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Barnet mitt begynte å stamme som...10 åring. På vei inn i puberteten,med noe lav selvtillit. Jeg tror det er derfor. Stammingen kommer når hun er lei seg, stressa . Når hun slapper av finnes det ikke stamming. 

Hun får hjelp av ppt. Men ppt gjør veldig lite med stamming. Vi jobber mye med mestring og prater mye sammen om ting som er vanskelig og at hun er god nok som hun er. Hun vil ikke til psykolog, og jeg er usikker på om det er det hun trenger.

Hva kan Jeg gjøre for jenta mi? ❤️

Er hun sensitiv? Sånn at hun blir fort påvirket av alt som skjer, føler mye osv? Det kan isåfall spille inn

Anonymkode: b01ae...490

Skrevet

Hvis dere bor på østlandet vil jeg anbefale center logopedi. Tommy Olsen er logoped og terapeut. Han stammer selv og er spesialist på dette. Det var en game-chager for oss. Vi hadde laaaang reisevei men det var verdt det. Selv om det finnes egen logoped i kommunen får man støtte gjennom Helfo til timer her. Mange logopeder er utdaterte når det kommer til stamming. 

I tillegg vil jeg anbefale organisasjonen STOLT, de har familieweekend hvor barn som stammer eller har løpsk tale kan møtes. Det er veldig koselig! De har også en ungdomsgruppe. 

Vi var også på et ukes opphold på statped med andre familier. Hør med ppt om det finnes et slikt opplegg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn  stammet også når han var stresset. Var 2 ganger til logoped og han ble helt bra 

Anonymkode: 85471...185

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er hun sensitiv? Sånn at hun blir fort påvirket av alt som skjer, føler mye osv? Det kan isåfall spille inn

Anonymkode: b01ae...490

Ja. Ts. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har veldig god erfaring med STOLT, nettopp meldt oss på vår 3. familieweekend. Mitt barn som stammer har hatt kjempeutbytte av disse samlingene. Sjekk det ut😊

Anonymkode: 0ca31...708

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...