AnonymBruker Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april Jeg får jødiske assosiasjoner. Ikke noe galt i seg selv om dere har en bakgrunn som kan legitimere det. Men ellers hadde jeg holdt meg unna navn som gir sterke assosiasjoner til en trosretning. Anonymkode: 6beb0...c49 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april Det er et tyrkisk jentenavn. Anonymkode: 273c2...3b3 1 1
TableLamp Skrevet 21. april Forfatter #5 Skrevet 21. april Just now, AnonymBruker said: Ville skrevet med z. Anonymkode: 26c9e...3e7 Det føles litt for utenlandsk ut
AnonymBruker Skrevet 21. april #6 Skrevet 21. april På gutt? Utenom det bør du tenke på fordeler og bakdeler et navn får videre i livet. Det er ikke en ukjent sak at de med utenlandske navn ofte har vanskeligere for å få jobb enn de med norske.... Anonymkode: 48553...731 2
TableLamp Skrevet 21. april Forfatter #7 Skrevet 21. april Just now, AnonymBruker said: På gutt? Utenom det bør du tenke på fordeler og bakdeler et navn får videre i livet. Det er ikke en ukjent sak at de med utenlandske navn ofte har vanskeligere for å få jobb enn de med norske.... Anonymkode: 48553...731 Jeg har sett det, men det fins menn med navet også. Problemet er at navnesøket noen ganger er stuck på ett kjønn. Etternavnet er veldig norsk, så det bør ikke bli et problem. Dessuten går mange får litt friske navn for tiden. Særlig 20 år frem i tid tror jeg ikke et utenlands sounding navn blir forstått som automatisk utlending. Noah eller Lucas er heller ikke særlig norsk
AnonymBruker Skrevet 21. april #8 Skrevet 21. april Ikke bra. Høres rart ut. Det er et navn han kan bli mobbet for å ha. Anonymkode: 4493d...303 2
Bacteria Skrevet 21. april #9 Skrevet 21. april Hadde ikke valgt det selv med jødiske røtter. Det er fint, men for fremmedartet i Norge. Tror det er en amerikansk journalist som heter Ezra Klein. Hvertfall første assosiasjonen jeg får. Og en profet fra GT i Bibelen.
AnonymBruker Skrevet 21. april #10 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke bra. Høres rart ut. Det er et navn han kan bli mobbet for å ha. Anonymkode: 4493d...303 Joda, noen få, men allikevel. Når man må spørre om det er et OK navn for en gutt bør det være tegn nok på at det ikke er det. Anonymkode: 48553...731 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #11 Skrevet 21. april Jeg kjenner til flere herrer med navnet Ezra, men vet også at Esra er vanlig kvinnenavn flere steder. Å si at et barn blir mobbet blir for dumt. Ezra er et gammelt hebraisk bibelnavn, men det er Sara og Simon også liksom Anonymkode: d0e34...70f
delias Skrevet 21. april #12 Skrevet 21. april blir et barn mobbet for å hete Ezra skal vi først og fremst så jævlig hardt mot foreldrene først. Er der mobbingen kommer fra i så fall. Ingen barn finner ut at de skal mobbe en med det navnet med mindre de får det hjemmefra
AnonymBruker Skrevet 21. april #13 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ikke bra. Høres rart ut. Det er et navn han kan bli mobbet for å ha. Anonymkode: 4493d...303 Esra/ezra er fint navn Anonymkode: d1a3d...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #14 Skrevet 21. april Mannsnavnet skrives vel Ezra? Uansett stavemåte passer det ganske dårlig på en norskættet gutt. Anonymkode: 3e655...fd6 2 1
GjestSiden2006 Skrevet 21. april #15 Skrevet 21. april Kjenner en pakistansk gutt som heter Ezra… Han er katolikk. Og navnet har navnet har en egen bok i Det Gamle Testamentet. Kjenner også ei nydelig Tyrkisk dame som heter Esra.
AnonymBruker Skrevet 21. april #16 Skrevet 21. april Tenkte arabisk jentenavn når jeg leste det. Anonymkode: 09e55...a23
FrkSolsikke Skrevet 21. april #17 Skrevet 21. april Jeg synes det er et veldig rart navn på en gutt, men det er min mening. Jeg tror han måtte forklart veldig mange ofte at han ikke har utenlandske aner med et sånt navn. Veldig rart å hete Ezra Hansen liksom
AnonymBruker Skrevet 23. april #18 Skrevet 23. april TableLamp skrev (På 21.4.2026 den 15.01): Ok navn for norskætta Gutt? Nei, ville nok gått for noko anna. Eg har to kompisar (begge vaksne menn som er fødd i utlandet) som har a-ending på namnet sitt. Begge har gitt klart uttrykk for at dei synst det er kjipt med eit fornamn som halvparten trur er eit damenamn. Anonymkode: 979e2...b41
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå