AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:52 #1 Skrevet tirsdag kl. 12:52 Dere som har tatt en utdanning som sosionom/sosialt arbeid, eller som kjenner noen med den utdanningen. Hvor jobber dere/de nå? Anonymkode: 64e8a...b8d
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:59 #2 Skrevet tirsdag kl. 12:59 Da jeg var innlagt på DPS, var det en sosionom som jobbet der. Anonymkode: 90043...86d 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:05 #3 Skrevet tirsdag kl. 13:05 Vet sosionomer som jobber i barnevern, asylmottak, psykoatri og nav. Anonymkode: 1b2f0...8c4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:06 #4 Skrevet tirsdag kl. 13:06 Har møtt sosionom da jeg var på rehabilitering etter skade i ryggen. Anonymkode: 47172...a99 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:54 #5 Skrevet tirsdag kl. 13:54 Så sosionomer jobber for det meste i yrker med høy mental belastning? Psykiatri og barnevern? Anonymkode: 64e8a...b8d 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:01 #6 Skrevet tirsdag kl. 14:01 Jeg er sosionom og jobber på barnevernsinstitusjon. Anonymkode: 8eeb7...42a
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:01 #7 Skrevet tirsdag kl. 14:01 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så sosionomer jobber for det meste i yrker med høy mental belastning? Psykiatri og barnevern? Anonymkode: 64e8a...b8d Selvsagt. I velfungerende grupperinger i samfunnet er det ikke bruk for sosionomer. Anonymkode: 513e9...4c5 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:03 #8 Skrevet tirsdag kl. 14:03 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så sosionomer jobber for det meste i yrker med høy mental belastning? Psykiatri og barnevern? Anonymkode: 64e8a...b8d Selv om sosionomen jeg møtte jobbet på DPS, vil jeg si at arbeidsoppgavene hans var lite mentalt belastende (i hvert fall ut fra det jeg så ham gjøre der). Vi var en ganske rolig avdeling, uten utagerende pasienter, så det kan ha hatt noe å si. Arbeidsoppgavene hans besto av å sørge for at vi fikk medisinene våre til riktig tid, servere oss (men ikke lage!) frokost, lunsj og middag, samt holde oss med selskap hvis vi ønsket det. Ellers satt han for det meste i et lukket rom sammen med andre sykepleiere og leger som også var på vakt. Anonymkode: 90043...86d 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:26 #9 Skrevet tirsdag kl. 14:26 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så sosionomer jobber for det meste i yrker med høy mental belastning? Psykiatri og barnevern? Anonymkode: 64e8a...b8d Jeg mener det er mer presist å si at sosionomer jobber i yrker der de møter folk i sårbare situasjoner. Jeg har møtt sosionom på sykehuset og på rehabiliteringsinstitusjon i forbindelse med at jeg hadde langvarig kreftbehandling og senskader. Jeg fikk informasjon, rådgiving og hjelp til vegen videre, da det var ganske åpenbart at jeg måtte over i arbeidsavklaring etter sykemelding. Deretter hadde jeg en sosionom som saksbehandler og kontaktperson i NAV, og enda en sosionom i den bedriften som NAV hadde avtale med om kartlegging i forbindelse med å komme tilbake til arbeidslivet. Anonymkode: 40f35...144 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:28 #10 Skrevet tirsdag kl. 14:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som har tatt en utdanning som sosionom/sosialt arbeid, eller som kjenner noen med den utdanningen. Hvor jobber dere/de nå? Anonymkode: 64e8a...b8d Sykehus, fengsel, skoler, nav, barnevern, flyktning, innvandring, bare google, så ser du. Sosionom er veldig bredt Anonymkode: e29cd...1fa
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:09 #11 Skrevet tirsdag kl. 17:09 Jobber som miljøveileder i videregående skole Anonymkode: 99fc4...bad 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:42 #12 Skrevet tirsdag kl. 18:42 jeg jobber i fengsel og følger opp unge voksne 50%, og så jobber jeg 50% i akutt psykiatri. Andre jobber i barnevern, på krisesenter, på sykehus, med eldre, oppfølgingstjeneste med ungdom, behandlingsinstitusjoner for ruslidelser, boligfellesskap for folk med ruslidelser, boligfellesskap for folk med utviklingshemming, boveiledere, nav, lavterskel psykiatritiltak i kommunen, miljøterapeut på skoler, innvandring og flykninger enten via kommunen eller gjennom nav. Anonymkode: 89039...63f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:58 #13 Skrevet tirsdag kl. 20:58 Oppfølgingstjenesten. Anonymkode: 4277a...1ee
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:03 #14 Skrevet tirsdag kl. 21:03 Hva består egentlig sosionomutdanningen av? Hva lærer man? Anonymkode: 95640...8a0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:04 #15 Skrevet tirsdag kl. 21:04 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere som har tatt en utdanning som sosionom/sosialt arbeid, eller som kjenner noen med den utdanningen. Hvor jobber dere/de nå? Anonymkode: 64e8a...b8d Sosionom er en veldig anvendelig utdannelse, og du kan jobbe på mange forskjellige arbeidsplasser. Anonymkode: 6070d...ab5 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:08 #16 Skrevet tirsdag kl. 21:08 Noen av kollegaene mine i flyktningtjenesten er sosionomer. Vi har to studenter på observasjonspraksis nå som studerer til å bli sosionom. Da jeg jobbet på NAV hadde vi også sosionomstudenter i praksis, minst to av dem fikk jobb i NAV etterpå. Anonymkode: 41bd9...292
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:16 #17 Skrevet tirsdag kl. 21:16 Kjenner til et par stykker som jobber i Maritastiftelsen og Kirkens Bymisjon, med rusavhengige. Anonymkode: b4dc1...dee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå