Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utbetalt lønn ca. 49 000 per måned 

Faste utgifter: fast trekk på 30 000,- til regningskonto, som dekker alle faste utgifter (lån, kommunale avgifter, strøm, forsikringer osv.) Her inngår 1000,- ekstra nedbetaling på boliglån per måned. Kontoen går litt i pluss hver måned, slik at den tar høyde for evt økte kostnader i løpet av året, slik som høyere strømutgifter på vinteren. 

Mat: 4000,- 

Sparing i fond: 2000,

Jeg har en bufferkonto som nå er på ca. 50 000,-, etter at jeg har brukt litt penger på oppussing. 

Jeg er enslig, bor i enebolig, er i slutten av 30 årene. Har bil og kjæledyr. Belåningsgrad ca. 80% av boligens kjøpsverdi, men etter oppussing er nok verdien noe høyere nå. Skal få ny verdivurdering når jeg er ferdig med siste rest av oppussing. 

Etter alle faste trekk til regninger, mat og sparing, sitter jeg igjen med ca. 13 000,-. Hvordan ville du fordelt disse pengene? 

Anonymkode: d09e1...10f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Utbetalt lønn ca. 49 000 per måned 

Faste utgifter: fast trekk på 30 000,- til regningskonto, som dekker alle faste utgifter (lån, kommunale avgifter, strøm, forsikringer osv.) Her inngår 1000,- ekstra nedbetaling på boliglån per måned. Kontoen går litt i pluss hver måned, slik at den tar høyde for evt økte kostnader i løpet av året, slik som høyere strømutgifter på vinteren. 

Mat: 4000,- 

Sparing i fond: 2000,

Jeg har en bufferkonto som nå er på ca. 50 000,-, etter at jeg har brukt litt penger på oppussing. 

Jeg er enslig, bor i enebolig, er i slutten av 30 årene. Har bil og kjæledyr. Belåningsgrad ca. 80% av boligens kjøpsverdi, men etter oppussing er nok verdien noe høyere nå. Skal få ny verdivurdering når jeg er ferdig med siste rest av oppussing. 

Etter alle faste trekk til regninger, mat og sparing, sitter jeg igjen med ca. 13 000,-. Hvordan ville du fordelt disse pengene? 

Anonymkode: d09e1...10f

Slikt jeg gjør det..deler 13.000 på 4 uker(mandag til søndaag) som da blir 3200 i uka. Dette gjør jeg for da er det lettere p se hvor mye en faktisk kan bruke. 13000 på en mnd høres lang mye ut..men når man begynner å ta fra det forsvinner det fort. 

Skrevet

Jeg vill bygget opp buffer til 100k++, med enebolig så er det greit med en god buffer, så ville jeg betalt ekstra på boliglån, fått det ned til en belåningsgrad på 60% , og etter det ville jeg kjørt 10-11k ekstra inn på fond, evt og litt til andre korttidssparing som ferie o.l om du liker å reise eller annen hobby som koster litt. og 2-3k til moro.

AnonymBruker
Skrevet

10k rett i fond. 3 til hurra meg rundt og shopping

Anonymkode: 59433...f60

AnonymBruker
Skrevet

Synes du har et fornuftig forbruk.

Anonymkode: 94a76...808

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...