AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Skrevet 21. april Jeg er ei dame på 42 år. Jeg er egentlig veldig voksen, eller, jeg burde være voksen. Inni meg føler jeg meg som en tenåring til tider. Det gjør det vanskelig å kombinere med morsrollen. jeg har en 17 åring. Når han var yngre, så var oppgavene enklere. Jeg klarte helt fint å få han til og fra bhg/skole, følge opp lekser, lage middager, leke, reise på ferier med han osv. nå er det vanskeligere. Han har så sterke meninger. Jeg er redd for å mase for mye på han. Da mest fordi jeg vet fra meg selv, at om noen maser mye på meg, så blir jeg steilere, jo mer de maser. Jeg er redd han er lik meg på dette. han er en veldig grei gutt. Han er høflig, populær og snill. Samtidig så ser jeg den bortskjemte siden av han. Jeg har nok i stor grad vært en curlingmamma. Han har fått og fått og fått. Nå har jeg store problemer med å sette grenser. hva kan jeg gjøre? far er egentlig ikke i bildet. Anonymkode: 0b4ea...7d3
AnonymBruker Skrevet 21. april #2 Skrevet 21. april Husk at han vil dytte grensene, og du skal holde dem på plass. Veldig dumt at du har gitt ham så mye, da er det verre. Barn og unge trenger ikke alltid alt andre har. Anonymkode: 60ca3...231 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #3 Skrevet 21. april Begynn å sette grenser… han må få seg en jobb, flytter han ikke ut etter vgs, tar du husleie etc. Regner med at han vasker klær og rydder etter seg. Anonymkode: 59e27...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #4 Skrevet 21. april Hva slags grenser er det han pusher? Anonymkode: ef0e1...7da
AnonymBruker Skrevet 21. april #5 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva slags grenser er det han pusher? Anonymkode: ef0e1...7da Han begynner å få en del fravær på skolen. Jeg får han ikke ut døren liksom. Leggetider, slike ting. han er veldig hjelpsom i huset, er aldri stygg mot meg.. hører bare ikke etter. Anonymkode: 0b4ea...7d3
Perfume Skrevet 21. april #6 Skrevet 21. april (endret) Det du alltid bør ha i tankene er : Blir han bedre rustet til å være en selvstendig voksen av dette? Og så implementerer du det på alt. For det er jobben til foreldre, sørge for at barna blir den beste versjonen de kan bli, med så mye verktøy i "kassa" som mulig. Å være foreldre er ikke å bruke makt, være arbeidsgiver, eller være bestevenn. Kun en guide til voksenlivet. Og gi dem et trygt sted de alltid kan komme tilbake til for råd og veiledning og trøst dersom det trengs. ❤️ Endret 21. april av Perfume 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå