Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Ny vår, ny jungel av solkrem… Hvilken skal jeg velge i år? 

Tidligere år har jeg vært fornøyd med en fra Cliniderm. Den har ikke gitt ekle flekker på klær, ikke føltes solkremete. Men nå ser jeg at den inneholder xanangummi :sjokkert:

i år er jeg mye mer både miljøbevisst, naturbevisst, kroppsbevisst osv på innholdet i både mat og kosmetikk, kremer, såper etc. 

Så i år blir det nok en solkrem med Svanemerket. Har noen noen anbefalinger her? 

Det er et kjempestort pluss om den ikke svir når den renner i øynene, men det har jeg aldri funnet en solkrem som ikke gjør… 

Vurderer Änglamark sin, feks denne

Pris er ikke relevant. 

Hvilken solkrem vil du anbefale, og hvorfor? Hvilke solkremer har du IKKE positive erfaringer med? Hvilke solkremer mener du burde beint frem være forbudt å selge? (Enten kriminelt dårlig eller kriminelt dårlig innhold) ;) 

Fyr løs!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Solhatt, skygge og dekke seg til er det sunneste. Synes ingen av de svanemerket funker bra heller. Klissete og svir i øynene de og.

Anonymkode: 8f7f0...93e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun fra La Roche Posay, den eneste solkremen som hindrer soleksem, sikkert fordi den har svært høy beskyttelse mot UVA-stråling. Faktor 30 på hele kroppen gjennom hele sommeren, blir veldig brun, aldri brent, og aldri mer soleksem. ♥️

Anonymkode: 7b0b9...e98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Apotek1 sitt eget merke, Dermica, er svanemerket. Synes de er litt tykke i konsistensen, men de blir ikke hvite på huden.

Anonymkode: 5db99...ba4

AnonymBruker
Skrevet

Fått anbefalt La roche posay sin pga rosacea. Ikke prøvd den enda, om jeg tåler den. 
Anthelios.

Anonymkode: 3253a...390

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker Badger, den er bra for både hud, kropp og miljø. Og jeg og barna kan bruke samme så det er enkelt. 

Anonymkode: ea1de...ec1

Skrevet

Jeg bruker utelukkende Derma (Kiwi) og Änglamark (Coop) siden de fikk grønt smilefjes i forbrukerrådets test for 2025. Det at de er ganske rimelige er en bonus😊 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg bruker kun fra La Roche Posay, den eneste solkremen som hindrer soleksem, sikkert fordi den har svært høy beskyttelse mot UVA-stråling. Faktor 30 på hele kroppen gjennom hele sommeren, blir veldig brun, aldri brent, og aldri mer soleksem. ♥️

La Roche Posay inneholder blant annet ethylhyxel, som jeg ikke ønsker smøre meg inn med. I tillegg akrylater.. 

Anonymkode: eff2f...645

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi bruker Badger, den er bra for både hud, kropp og miljø. Og jeg og barna kan bruke samme så det er enkelt. 

Veldig lovende at den hadde kort ingrediensliste! Den kan absolutt vurderes. Ulempen er at den kanskje må bestilles på nett? Terskelen min blir høyere for å bestille kosmetikk/velvære over nett… Men absolutt et godt alternativ!

AnonymBruker
Skrevet
Hirondelle skrev (5 minutter siden):

Veldig lovende at den hadde kort ingrediensliste! Den kan absolutt vurderes. Ulempen er at den kanskje må bestilles på nett? Terskelen min blir høyere for å bestille kosmetikk/velvære over nett… Men absolutt et godt alternativ!

Vi har en lokal life butikk som jeg fikk til å ta den inn. Kjøper på nett og jeg altså, men de var så positive til merket så det var hyggelig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

La Roche Posay inneholder blant annet ethylhyxel, som jeg ikke ønsker smøre meg inn med. I tillegg akrylater.. 

Anonymkode: eff2f...645

Tenker at det er verdt det så lenge jeg slipper den hersens soleksemen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har en lokal life butikk som jeg fikk til å ta den inn. Kjøper på nett og jeg altså, men de var så positive til merket så det var hyggelig. 

Lurt! Jeg kan spørre her og. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker at det er verdt det så lenge jeg slipper den hersens soleksemen. 

Det er jeg enig i! Jeg sliter ikke med eksem så trenger ikke ta hensen til det heldigvis. Men at den solkremen fungerer for deg - kjempebra!

Skrevet (endret)

Jeg bruker solkrem fra Sør-korea. I det siste har jeg brukt Isntree sin med spf 50, er veldig fornøyd med den. Den passer til min kombinerte hud, trekker fort inn og blir ikke liggende utenpå huden, tilfører fuktighet, får ikke rennende øyne osv. Er også fornøyd med den fra Cosrx, og Beauty of Joseon sin solkrem. 

Endret av rotekopp1989
Skrev feil merkenavn på solkremen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig sensitiv hud, og den solkremen huden min tåler absolutt best er denne fra Kiehl’s. Fantastisk god som primer under sminke også, men dessverre alt for dyr til daglig bruk https://www.kicks.no/kiehls-ultra-light-daily-uv-defense-spf50-pa-60-ml

Så da blir det denne fra Beauty of Joseon,  som også er veldig fin under sminke, men bruker jeg den mer enn 2-3 dager på rad reagerer huden, så jeg må ta pauser innimellom: https://www.kicks.no/beauty-of-joseon-relief-sun-rice-probiotics-spf50-pa-50-ml

Har prøvd denne også, passer veldig fint til min sensitive hud, men ubrukelig under sminke og rar konsistens: https://www.kicks.no/embryolisse-sun-stick-spf50-sun-stick-spf50

Anonymkode: eff22...a55

AnonymBruker
Skrevet

Da barnet mitt var mindre kjøpte vi Biarritz solkrem med fysisk filter til ham. Nå er han 3, og vi bruker alle sammen Derma Kids. Den er Svanemerket og kommer godt ut i tester :)

Anonymkode: 9c433...2fe

AnonymBruker
Skrevet
Hirondelle skrev (11 timer siden):

Hei! 

Ny vår, ny jungel av solkrem… Hvilken skal jeg velge i år? 

Tidligere år har jeg vært fornøyd med en fra Cliniderm. Den har ikke gitt ekle flekker på klær, ikke føltes solkremete. Men nå ser jeg at den inneholder xanangummi :sjokkert:

i år er jeg mye mer både miljøbevisst, naturbevisst, kroppsbevisst osv på innholdet i både mat og kosmetikk, kremer, såper etc. 

Så i år blir det nok en solkrem med Svanemerket. Har noen noen anbefalinger her? 

Det er et kjempestort pluss om den ikke svir når den renner i øynene, men det har jeg aldri funnet en solkrem som ikke gjør… 

Vurderer Änglamark sin, feks denne

Pris er ikke relevant. 

Hvilken solkrem vil du anbefale, og hvorfor? Hvilke solkremer har du IKKE positive erfaringer med? Hvilke solkremer mener du burde beint frem være forbudt å selge? (Enten kriminelt dårlig eller kriminelt dårlig innhold) ;) 

Fyr løs!

Vi kjøpte den fra Änglamark, men liker ikke konsistensen. Vanskelig å smøre ut på barna og blir klissete. Føles som jeg har et belegg på henda lenge etter smøring. 

Anonymkode: 79508...50e

AnonymBruker
Skrevet

Bruk koreanske eneste som er bra

Anonymkode: c34a5...ccd

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker KUN koreanske solkremer! De har sykt mange gode som ligger fint på huden og passer meg som har sensitiv hud og svir i øynene av andre solkremer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...