Gå til innhold

Overfladisk familie?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Hva vil det egentlig si å være overfladisk?

Jeg anser familien som overfladisk, fordi det virker som de er mer opptatt av materielle ting, penger og jobb, og praktiske ting, enn hverandre..

Kan ikke huske å ha blitt spurt «hvordan har du det?», eller at familien min har «sett meg». Samtidig har jeg blitt til en som lukker veldig igjen og skjuler meg bak en mur. Sliter med å slippe folk forbi. Har nesten ikke tilgang til hva som befinner seg bak muren selv en gang, men vet det er en del sårbarhet der.

Vet at familien min bryr seg, men de viser det med praktiske ting, ikke tid sammen… Og det er vondt at enkelte ser ut til å bry seg mer om gavene de får på bursdagen sin, enn hvem som kommer. Jeg var selv en slik unge. 

Hva tenker andre? Hva legger andre i det å være overfladisk?

Anonymkode: a9cf0...a63

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det er overfladisk å vise omsorg ved å hjelpe til. Mine foreldre (født på 60-tallet) gjør det hele tiden, men spør meg sjeldent hvordan jeg har det. Derimot kommer de på besøk, de møter opp på allverdens av idrettsarrangementer barna mine deltar på, de bygger terrasse, maler hus, passer barnebarn, inviterer på middag osv osv. Jeg vil mye heller det enn å bli spurt hvordan jeg egentlig har det, for det føles unaturlig å prate med dem om. Dessuten får de beskjed hvis det skulle være noe alvorlig 🤭

Anonymkode: 4dd12...337

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Handler dette om deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg syns ikke det er overfladisk å vise omsorg ved å hjelpe til. Mine foreldre (født på 60-tallet) gjør det hele tiden, men spør meg sjeldent hvordan jeg har det. Derimot kommer de på besøk, de møter opp på allverdens av idrettsarrangementer barna mine deltar på, de bygger terrasse, maler hus, passer barnebarn, inviterer på middag osv osv. Jeg vil mye heller det enn å bli spurt hvordan jeg egentlig har det, for det føles unaturlig å prate med dem om. Dessuten får de beskjed hvis det skulle være noe alvorlig 🤭

Anonymkode: 4dd12...337

Her kommer ingen på besøk. Men vet at noen stiller opp om jeg trenger feks hjelp med flytting. 
Savner å kunne finne på ting sammen, som det virker som så mange andre familien gjør. 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (7 timer siden):

Handler dette om deg?

Hvordan da mener du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan da mener du?

Denne familien... din familie eller snakke du om annen familie 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her kommer ingen på besøk. Men vet at noen stiller opp om jeg trenger feks hjelp med flytting. 
Savner å kunne finne på ting sammen, som det virker som så mange andre familien gjør. 

Men tar du selv initiativ til å gjøre ting sammen med dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...