Gå til innhold

Det som har/har hatt kreft

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye var dere borte  fra jobb? Var dere borte FØR behandlingen begynte ( for kirurgi) men etter at dere hadde fått diagnosen? Hva med etter at dere hadde kommet dere etter operasjon og FØR stråling og cellegift? Og hva med i ukene da dere fikk stråling?

Jeg jobber nå frem til operasjon, men nå blir det bare er få dager innen, kjenner jeg at jeg har dårlig konsentrasjon og mest tenker på sykdommen, behandlingen og litt på om det kan være spredning.

Hører gjerne deres erfaringer, vår praktiske og emosjonelle!

Anonymkode: 87bd8...6dd

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde cellegift først. Ble sykemeldt fra jeg fikk diagnosen. Hadde ikke hatt tid til å være i jobb heller med alle undersøkelsene som måtte gjøres for å se etter spredninf før behandlingen satte i gang og hadde ikke vært mentalt kapabel til det heller (brystkreft).

Jobbet litt underveis i cellegiftbehandlingen, sykemeldt etter operasjonen og gjennom strålingen. Startet på jobb igjen i en liten prosent kanskje en måned etter strålingen? Ble anbefalt av legen å ikke ha noen store jobbplaner, i tilfelle bare fleksibel jobb som kunne gjøres litt etter dagsformen, og heller fokusere på å komme seg tilbake i form igjen etter cellegift, operasjon og stråling (fikk fremdeles immunterapi).

Så jeg jobbet litt av og på, var en del på jobb på besøk, og begynte å trappe opp forsiktig og kontrollert først etter at mesteparten av behandlingen var over (bare immunterapi igjen). Veldig greit å ta det sakte og forsiktig, og trappe opp kontrollert sånn at hodet og kroppen henger med :)

Anonymkode: 2e781...204

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var kun borte operasjonssdagen, gikk ellers på jobb alle dagene og fikk stråling utenom arbeidstid. Jeg jobbet på småbarnsavdeling i bhg.

Ønsker deg god bedring og ta vare på deg selv om du kan❤️

Anonymkode: 532a6...aed

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sykemeldt fra den dagen jeg hadde operasjon. Var sykemeldt hele perioden etterpå mens jeg gikk på cellegift. Operasjon var i februar, var ferdig med cellegift i juni og begynte litt i jobb i september. Trappet forsiktig opp og pr nå er jeg 50% i jobb og har AAP 50 % . Dette fungerer veldig fint for meg. Godt å være i jobb igjen og kjenne på normale hverdager igjen. Men samtidig viktig å ikke gå for hardt ut, og lytte til kroppen og hodet. Det er heavy behandling, og hormon behandlingen i ettertid gjør også sitt til at jeg ikke føler meg 100% «på plass» enda. Som nevnt over her kan jeg slite mer med konsentrasjonen enn før , og blir fortere sliten. 

Dette er nok veldig individuelt, men det viktigste er at du gjør det som passer deg best. Lytt til anbefalingene du får av helsepersonell, og ta det i ditt tempo. 

Ønsker deg masse lykke til . ❤️

Anonymkode: 92d67...e17

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ble sykemeldt ved operasjon og var sykemeldt gjennom hele behandlingsperiode med cellegift og stråling. Brukte mye tid på å gå turer så lenge jeg hadde krefter til det og gjøre alt som var bra for meg. Hadde ikke hatt "overskudd" til jobb, men besøkte jobben flere ganger og hadde god kontakt med arbeidsgiver underveis.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...