AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:39 #1 Skrevet mandag kl. 06:39 Inspirert av tråden om sneakers med bunadspenne på, kom jeg til å tenke på bunadstøvlettene som har kommet på markedet de senere årene. Noen son har prøvd slike? Er det et mer, eller mindre, behagelig valg enn tradisjonelle bunadsko= Anonymkode: 55df0...675
Angelheart2 Skrevet mandag kl. 06:41 #2 Skrevet mandag kl. 06:41 (endret) Jeg har brukt bunadstøvletter fra Klavenes de siste årene og går aldri tilbake til noe annet. Superkomfortable! Men, det er sikkert forskjell på disse også, som alt annet.... Endret i går, 08:56 av Angelheart2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:21 #3 Skrevet mandag kl. 11:21 Jeg synes faktisk bunadsko er behagelige. Har slike i skinn fra KLAVENESS. Hatt de nå i 6 år. Jeg har vurdert å kjøpe noen skinn støvletter fra samme merke for bruk av bunad vintertid. Men til 17. mai er det som regel for varmt for støvletter. Anonymkode: d8292...025
Ullvott Skrevet mandag kl. 16:04 #4 Skrevet mandag kl. 16:04 Jeg gikk fra Klaveness bunadsko til Klaveness bunadstøvletter for noen år siden. Den modellen jeg har heter Linn. Se lenke her. Bunadskoene mine var ganske gode, men kan ikke sammenliknes med støvlettene. De er virkelig kjempegode. Jeg kan gå en hel dag i dem uten å bli sliten i føttene. Det var heller ikke behov for å gå dem inn for å unngå gnagsår. Jeg er superfornøyd og kommer ikke til å bytte tilbake. Jeg forstår overhodet ikke den over her som snakker om støvletter til vinterbruk og at støvlettene er for varme til 17. maibruk. Det er jo tynne snørestøvletter vi snakker om; ikke pelsforede vinterstøvletter! De er perfekte til 17. mai etter min mening. Hvis det er over 30 varmegrader ute vil de nok være varme, men det vil alle andre bunadsko også. 2
moomino Skrevet mandag kl. 16:08 #5 Skrevet mandag kl. 16:08 Er jo enkelte bunader det er beregnet støvletter til. Selv har jeg sko fra klavenes og syns nå de er gode å gå i
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:13 #6 Skrevet mandag kl. 17:13 Ullvott skrev (1 time siden): Jeg gikk fra Klaveness bunadsko til Klaveness bunadstøvletter for noen år siden. Den modellen jeg har heter Linn. Se lenke her. Bunadskoene mine var ganske gode, men kan ikke sammenliknes med støvlettene. De er virkelig kjempegode. Jeg kan gå en hel dag i dem uten å bli sliten i føttene. Det var heller ikke behov for å gå dem inn for å unngå gnagsår. Jeg er superfornøyd og kommer ikke til å bytte tilbake. Jeg forstår overhodet ikke den over her som snakker om støvletter til vinterbruk og at støvlettene er for varme til 17. maibruk. Det er jo tynne snørestøvletter vi snakker om; ikke pelsforede vinterstøvletter! De er perfekte til 17. mai etter min mening. Hvis det er over 30 varmegrader ute vil de nok være varme, men det vil alle andre bunadsko også. takk for innspill. Det er interessant. Har du noen formening om hvorfor de er mer behagelige enn skoene? Er hælen lavere? bedre demping? Mykere skinn? Sitter bedre pga snøringen? Anonymkode: 55df0...675
Ullvott Skrevet mandag kl. 17:29 #7 Skrevet mandag kl. 17:29 Jeg vil si ja til mye av dette, egentlig. Det handler nok aller mest om litt mykere skinn, og at snøringen gjør at skoene sitter godt hele veien. Det gir veldig god passform, og forebygger både gnaging og klemming. Jeg hadde sko med lav hæl fra før, så akkurat der var det ingen forskjell for min del. Når det gjelder demping, så er sålen overraskende myk med tanke på at det ikke er en sneakers-liknende såle. Den kjennes bedre ut enn en tradisjonell bunadsko, men det er klart: den er fastere enn en joggesko.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:35 #8 Skrevet mandag kl. 17:35 Ullvott skrev (3 minutter siden): Jeg vil si ja til mye av dette, egentlig. Det handler nok aller mest om litt mykere skinn, og at snøringen gjør at skoene sitter godt hele veien. Det gir veldig god passform, og forebygger både gnaging og klemming. Jeg hadde sko med lav hæl fra før, så akkurat der var det ingen forskjell for min del. Når det gjelder demping, så er sålen overraskende myk med tanke på at det ikke er en sneakers-liknende såle. Den kjennes bedre ut enn en tradisjonell bunadsko, men det er klart: den er fastere enn en joggesko. Jeg har brukt sneakers til bunad når jeg går både i barnetoget og borgertoget på 17. mai, og det er selvfølgelig veldig behagelig. Men jeg har jo gjort det samme i bunadsko, før jeg oppdaget at jeg bestemmer selv hva jeg har på bena! så jeg skal nok tåle skotøy som ikke er som joggesko, så dette er veldig aktuelt å prøve. Anonymkode: 55df0...675
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:37 #9 Skrevet mandag kl. 17:37 Bunadskjorta med god kvalitet er kjempegode å gå i, har både sko og støvletter og liker begge Anonymkode: 7c81d...a88
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:37 #10 Skrevet mandag kl. 17:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bunadskjorta med god kvalitet er kjempegode å gå i, har både sko og støvletter og liker begge Anonymkode: 7c81d...a88 Bunadskjorta skulle det selvfølgelig stå Anonymkode: 7c81d...a88
Ullvott Skrevet mandag kl. 17:39 #11 Skrevet mandag kl. 17:39 Jeg vil anbefale deg å prøve dem på i butikken, og rusle rundt med dem så lenge du tør før det blir flaut 😄 Som sagt: jeg har veldig gode erfaringer med dem, men det er jo ikke sikkert andre elsker dem like høyt som jeg.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:41 #12 Skrevet mandag kl. 17:41 Ullvott skrev (1 minutt siden): Jeg vil anbefale deg å prøve dem på i butikken, og rusle rundt med dem så lenge du tør før det blir flaut 😄 Som sagt: jeg har veldig gode erfaringer med dem, men det er jo ikke sikkert andre elsker dem like høyt som jeg. Det skal jeg gjøre. Hvordan opplever du at de er i størrelsen? Anonymkode: 55df0...675
Ullvott Skrevet mandag kl. 17:55 #13 Skrevet mandag kl. 17:55 Jeg opplever at de er ganske gjennomsnittlige i størrelsen. Jeg har samme størrelse som jeg bruker i de fleste sko ellers.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå