AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Skrevet 19. april Vi er en mor med en datter (11) og mors kjæreste (ikke samboere ennå). Han har ingen barn. Nå skal sommerferien planlegges. Mor&datter tar en uke alene sammen, og vi sikter på to uker sammen alle tre. Vi har ingen andre barn å invitere med på ferien, og jeg er redd for at ferien fort blir kjedelig for jenta. Samtidig har vi ikke lyst på noe sydenferie. Vi har vurdert å leie feriehus, men aner ikke hvor? Bor på østlandet og kan fint kjøre noen timer (maks 7). Bør være et sted der det er litt å finne på, helst med andre barn. Orker ikke campingplass. Forslag? Anonymkode: 4ae02...4ff
PM75 Skrevet 19. april #2 Skrevet 19. april Hva er jenta interessert i? Det er enklere å planlegge ut ifra det. Hvis hun ikke eksempelvis er glad i dyr, så kan dere ta en tur til Langedrag. Se på elg, rev, stelle verdens søteste geiter osv. Hvis hun er glad i mer aktiviteter - hva med en tur med rafting eller fjelltur? Eller kanotur med teltovernatting? Eller hvis hun er glad i å pynte seg og slikt - hva med en tur på hotell med basseng, spa og aktiviteter. Så kan dere både leke i basseng og ta eksempelvis manikyr. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Skrevet 19. april Det kommer an på hva hun liker. Kunne det vert noe å leid hus i nærhetet av langedrag, Eller leid feriehus i telemark Bø i sommerland,klatreparken osv Om hun liker shopping så kan man reise til London å shoppe litt, opp i london eye,harry potter studio om hun liker det, museum of illusions osv Anonymkode: c5c2d...255 2
AnonymBruker Skrevet 19. april #4 Skrevet 19. april Har ikke barnet noen venner å invitere? Anonymkode: 06dcc...330
AnonymBruker Skrevet 20. april #5 Skrevet 20. april Det er jo meningen at vi voksne også skal kose oss litt. Jenta er 11, ikke et lite barn lenger. Langedrag var vi på da hun var 6, men det er neppe aktuelt for henne nå. Noen som kan anbefale noe i Sverige eller Danmark? Og nei, alle venner er med egne foreldre i fellesferien. Anonymkode: 4ae02...4ff
AnonymBruker Skrevet 20. april #6 Skrevet 20. april Jeg dro på ferie med andre single mødre med jevnaldrende barn. Altså ikke at jeg tok med andre barn alene, men at vi planla ferie sammen. Hadde noen venninner som jeg ble kjent med fordi vi var i samme situasjon, single med barn. Anonymkode: 21e25...66a 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #7 Skrevet 20. april Det høres ut som om det er første gang dere skal på ferie? Hun er 11 år liksom, dere må da kjenne henne? 😅 Hva liker hun å gjøre da? Anonymkode: 58e21...cb0 5
AnonymBruker Skrevet 20. april #8 Skrevet 20. april Hva med campingplasser hvor en kan leie hytte inkl bad og kjøkken? Da får dere mer privatliv, men din datter har likevel gode muligheter for å treffe barn på ca lik alder. Er det noe hun ønsker å gjøre? Dere kan feks kjøre til Sverige og/eller Danmark, eller kun Norge. Tilpass litt etter henne. Feks tusenfryd, dyreparken, Legoland, Liseberg, badestrender, klatrepark osv. Anonymkode: ecdc9...f2e 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #9 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er jo meningen at vi voksne også skal kose oss litt. Jenta er 11, ikke et lite barn lenger. Langedrag var vi på da hun var 6, men det er neppe aktuelt for henne nå. Noen som kan anbefale noe i Sverige eller Danmark? Og nei, alle venner er med egne foreldre i fellesferien. Anonymkode: 4ae02...4ff Jeg kan anbefale Danmark. Der fins det mange såkalte feriesentre med sommerhus. Blir litt som en oppgradert campingplass. Vi var ved Skagen feriesenter i forfjor sommer, men det fins mange andre med mere liv. Vi booket via Color line som vi reiste fra Larvik til Hirtshals med. Danmark er lite, så med egen bil er det nok av ting å finne på. Vi var en tur i dyreparken i Aalborg, men det fins mange fornøyelsesparker o.l. Anonymkode: 11424...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #10 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det kommer an på hva hun liker. Kunne det vert noe å leid hus i nærhetet av langedrag, Eller leid feriehus i telemark Bø i sommerland,klatreparken osv Om hun liker shopping så kan man reise til London å shoppe litt, opp i london eye,harry potter studio om hun liker det, museum of illusions osv Anonymkode: c5c2d...255 Sommerland, i Bø, i Telemark er fint, både for barn og voksne. Det er også en del kulturminner og fine naturopplevelser i Telemark. Anonymkode: 67c53...2c5 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #11 Skrevet 20. april Min 11-åring er glad i fornøyelsesparker så i år drar vi til Tyskland, Frankrike og Nederland. Disneyland, Efterling og Hansa Park er planen her. Vi kjører😊 Anonymkode: 8e8d3...bae 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #12 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min 11-åring er glad i fornøyelsesparker så i år drar vi til Tyskland, Frankrike og Nederland. Disneyland, Efterling og Hansa Park er planen her. Vi kjører😊 Anonymkode: 8e8d3...bae Tidligere har vi dratt til Danmark med superspeed, fårup, Aalborg zoo og Legoland/Lalandia er supert! Anonymkode: 8e8d3...bae 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #13 Skrevet 22. april Takk for svar. Ja, det er lett å lage en ferie for barnet, der kun barnets lykke står i fokus. Jeg må medgi at jeg er lei av det. Ønsker meg en ferie der vi voksne også kan kose oss, ikke følge etter et barn på en fornøyelsespark. Da jeg selv var liten, måtte jeg henge med på voksenferie. Var strålende fornøyd om det var basseng på et hotell en gang i blant. Skal sjekke ut Skagen feriesenter! Anonymkode: 4ae02...4ff
AnonymBruker Skrevet 23. april #14 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for svar. Ja, det er lett å lage en ferie for barnet, der kun barnets lykke står i fokus. Jeg må medgi at jeg er lei av det. Ønsker meg en ferie der vi voksne også kan kose oss, ikke følge etter et barn på en fornøyelsespark. Da jeg selv var liten, måtte jeg henge med på voksenferie. Var strålende fornøyd om det var basseng på et hotell en gang i blant. Skal sjekke ut Skagen feriesenter! Anonymkode: 4ae02...4ff Når ma reiser med barn, så blir det jo ofte en blanding. Drar mangel Danmark f.eks så tar man noen besøk i en park eller to, og noen dager som går mer på de voksnes premisser. Klarer dere ikke kose dere sammen med barnet i en fornøyelsespark? Har barnet en venn dere kan invitere med? Anonymkode: b4407...293 2
AnonymBruker Skrevet 23. april #15 Skrevet 23. april På den alderen dro jeg på rideleir for første gang husker jeg Sånne leirer er jo supert for å få nye venner. Reiste og til familie på andre siden av landet alene, der hadde jeg jevnaldrende søskenbarn. Ferie med foreldre på den alderen var mest hyttetur i skogen og på sørlandet, eller fjelltur. Var alltid andre barn på hyttene på fjellet da, vet ikke hvordan det er nå. Vi gikk både hytte til hytte eller bodde fast på dnt-hytte noen dager. Av utenlandstur var vi i London, sightseeing og shopping husker jeg. 11 år er vel så stort at man ikke må tilbringe hele ferien med fornøyelsesparker. Få barnet interessert i lesing så er de underholdt hvorenn man er 😄 Anonymkode: 98d13...a5b
AnonymBruker Skrevet 23. april #16 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk for svar. Ja, det er lett å lage en ferie for barnet, der kun barnets lykke står i fokus. Jeg må medgi at jeg er lei av det. Ønsker meg en ferie der vi voksne også kan kose oss, ikke følge etter et barn på en fornøyelsespark. Da jeg selv var liten, måtte jeg henge med på voksenferie. Var strålende fornøyd om det var basseng på et hotell en gang i blant. Skal sjekke ut Skagen feriesenter! Anonymkode: 4ae02...4ff Sånn er det å ha barn! Slutt å tenk på kjæresten din. Det er ikke han som skal tilfredsstilles her. Anonymkode: 3d943...ce5 2
AnonymBruker Skrevet 24. april #17 Skrevet 24. april Leksand sommarland i Sverige Anonymkode: 9fd7a...39a
AnonymBruker Skrevet 25. april #18 Skrevet 25. april Dra til København, en dag i Tivoli og masse annet å oppleve. Slott, kanalbåttur, akvarium, bibliotek og Rundetårn. kombiner med shopping, god mat og dansk hygge så blir alle fornøyd. Her kan dere jo legge inn stopp på veien enten dere kjører ned eller tar båten så kan det være en del av turen. Anonymkode: 68dee...941
AnonymBruker Skrevet 25. april #19 Skrevet 25. april Leie ei hytte i nærheten av Sørumsand kanskje? Artig for en 11 åring å telle duer. Anonymkode: b755b...e16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå