Gå til innhold

Hvilken Hallingdalsbygd er den koseligste?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på selve bygdas sentrum og boligområdene like ved, at alle kommunene har flott natur vet jeg :) 

Anonymkode: f75d5...bb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... litt smak og behag.
Hemsedal har kanskje det minste sentrumet og ganske koselige boligområder, men samtidig så blir man aldeles nedløpt av turister halve året.
Ål har et ganske så dødt sentrum, der alt foregår på kjøpesenteret Ålingen.
Nesbyen er også i ferd med å bli ganske dødt og det er ikke stort som skjer utenom på kjøpesenteret, men i tillegg så har de mange hyggelige gamle hus, som for eksempel i gata som går gjennom gamle Nes. 
Geilo....kun rot og turister, vanskelig å navigere i sentrum. 
Gol har ei ganske hyggelig handlegate, med masse hyggelige butikker og kafeer, litt mer småbypreg, kanskje? Mange boligområder både i og utenfor sentrum, noen av de ganske hyggelige. 
Flå.....kun Rv7 og et kjøpesenter. Kanskje det er noe slags sentrum på andre siden av elva? 

Anonymkode: 1b3cf...c82

• Nyttig 1
Skrevet

Sørumsand?

Anonymkode: a0b3a...723

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sørumsand?

Anonymkode: a0b3a...723

I Hallingdal?

Anonymkode: 9f022...c59

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Flå.....kun Rv7 og et kjøpesenter. Kanskje det er noe slags sentrum på andre siden av elva? 

Nei, det er det ikke. Sentrum er kjøpesenteret / bygget ved siden av McDonalds som er kommunehus/bibliotek mm. 

Skrevet

De har jo alle til felles at de er totalt forskjellige i ferier og hverdag. Hemsedal er fullt trøkk på vinter, men et veldig lite sted utenom. Geilo, Gol og Flå også veldig turistdominert. Nesbyen vet jeg minst om, men der har sentrum stått under vann noen ganger de siste årene.  Ingen av dem er noen arkitektoniske perler, men det er jo ikke ofte norske småsteder er det. Hele indre østlandet fra indre Telemark til Østerdalen er jo stort sett de samme stedene med et kjøpesenter, et par spisesteder og en og annen forlystelse av type badeland, dyrepark eller skianlegg.  

Anonymkode: 9f022...c59

AnonymBruker
Skrevet

Hemsedal og Geilo er fryktelig kaldt hele året. Alltid vind. Og masse turister. Bedre i Hol.

Jeg valgte å flytte til Ål. Aldri angret på det. Barna stortrives. Stort og veldrevet idrettslag, et fantastisk kulturhus, god kommuneøkonomi, gode skoler og barnehager og hyggelige folk. 

Nesbyen sin kommuneøkonomi gjør at jeg hadde holdt meg langt unna. 

Gol er også fint.

Anonymkode: b0f7a...9cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...