Gå til innhold

Bruker du shorts under skjørtet?

Bruker du shorts under skjørtet?  

102 stemmer

1. 1. Bruker du shorts under skjørtet?

• Ja, alltid
      39
    • Noen ganger
      23
    • Nei, aldri
      35
    • Jeg bruker underskjørt, ikke shorts.
      5

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en middelaldrende dame uten egne barn. Grunnen til jeg nevner det siste, er at jeg ser fordelen med å ha shorts under skjørtet når man har små barn 😄 

Uansett, er dette med shorts under noe ganske nytt? Som typ de siste ti-femten årene? Jeg bruker (eget) underskjørt under de skjørtene som ikke har egne underskjørt. Og synes det virker mer behagelig enn shorts? Det er mer luftig. Og dessuten: shorts forhindrer jo ikke skjørt som ikke har eget underskjørt å bli mindre gjennomsiktige. Eller rettere sagt -det er jo solen som skinner igjennom, så kanskje vi skal kalle det gjennom-skinnelige. I motlys.

Første gang jeg leste om noen som brukte shorts, var da en blogger med små barn nevnte det. Så jeg har liksom trodd at alle fremdeles bruker underskjørt, jeg 😊

Anonymkode: a8611...085

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor i all verden skal jeg det? 

Anonymkode: be1e9...232

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel de som får gnagsår mellom lårene som bruker det, og kanskje småbarnsmødre. Hadde en kollega som alltid brukte det, men det er flere tiår siden.

Anonymkode: 694d8...d8e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bruker både shorts (ikke sånn vanlig shorts men mer sånn undertøy shorts de selger på cubus og Lindex) og underskjørt.

Nå er dette veldig praktisk om en har lår som gnisser f.eks. Det er et veldig kjent problem som underskjørt ikke fikser. 

Jeg har ikke lår som gnisser mot hverandre men likevel finner jeg det ganske praktisk med shorts fremfor underskjørt  for å slippe klamme lår inntil hverandre når jeg sitter f.eks.

Jeg bruker også underskjørt (men det har jeg nylig kjøpt meg), shorts under har jeg derimot brukt de siste 10 årene iallefall, synes det er mest behagelig kontra underskjørt (men smak og behag).

Anonymkode: 6dbc4...68e

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Som barn på 80 tallet hadde jeg alltid shorts under skjort da jeg lekte høyt og lavt og var visst ikke veldig flink til å huske "å holde bena samlet" når jeg satt. Hadde vist trusene til alt og alle uten shorts under skjørtet.

Som ungdom brukte jeg shorts under skjørt da jeg opplevde at guttene/mannfolk prøvde å dra opp skjørtet mitt. Opplevde også at vinden blåste opp skjørtet og da var det godt å ha noe under.

Som voksen bruker jeg shorts under mest grunnet at lårene gnisser mot hverandre uten.lite skjørteløfting nå.

Anonymkode: d09d5...49c

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? hvorfor er det praktisk for småbarnsmødre? Tenker du hvis man typ er i skogen eller en lekepark og henger oppned fra en grein eller et stativ? Da er det vel mer praktisk å droppe skjørt i det hele tatt?

Jeg bruker hverken shorts eller underskjørt under skjørt/kjole, har aldri hatt noe behov for det, og jeg har ikke lår som kommer borti hverandre.

Jeg har barn, ikke så lite lenger, men jeg skjønner ikke hva shorts under skjørt har med barn å gjøre?

Anonymkode: da502...e6e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bare shorts,aldri skjørt.

Anonymkode: 920a4...fca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De få gangene jeg bruker skjørt eller kjoler vil jeg helst ha et eller annet stoff som dekker innsiden av lårene, ja, siden lårene gnisser mot hverandre når jeg går. Det blir ubehagelig og sårt etterhvert. Så enten strømpebukse eller shorts her. 

Anonymkode: 443e1...60f

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Lever i for det meste kjoler, og evnt skjørt hele sommeren, aldri shorts under, det hadde blitt varmt. 

Anonymkode: 0e94f...04a

• Liker 3
Skrevet

Nei, det har jeg ikke behov for.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker truse under skjørt. 

Anonymkode: 55e42...735

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri prøvd. Ikke heller med skjørt under shortsen. Nei, det får bli enten eller. Skjønner ikke vitsen med det?

Anonymkode: 3048c...e65

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke. Da forsvinner jo poenget med skjørt/kjole.

Anonymkode: 119db...b63

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bruker noe ala dette på grunn av gnisselår. 

Anonymkode: 62c45...c8e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aldri prøvd. Ikke heller med skjørt under shortsen. Nei, det får bli enten eller. Skjønner ikke vitsen med det?

Anonymkode: 3048c...e65

Vitsen har en jo skrevet

Forhindrer gnissede lår

Forhindrer klamme lår inntil hverandre

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt ikke. Da forsvinner jo poenget med skjørt/kjole.

Anonymkode: 119db...b63

For min del forsvinner bare gnisninger/klamme lår og det er ikke mitt poeng med å gå med skjørt at en skal ha dette, det klarer jeg meg uten samtidig som jeg også ønsker å å gå i skjørt/kjole. Short (som vist over her) et et ypperlig produkt som gjør at problemet en har med dette forsvinner. Vinn-vinn, en kan gå i skjørt/kjole og det kan være en behagelig og komfortabel opplevelse :)

Anonymkode: 6dbc4...68e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Gnisselår, så her må noe imellom. Bruker tynne "sykkelshortser", ligner strømpebukser og dekker for der lårene gnisser.

Anonymkode: 06088...adf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hæ? hvorfor er det praktisk for småbarnsmødre? Tenker du hvis man typ er i skogen eller en lekepark og henger oppned fra en grein eller et stativ? Da er det vel mer praktisk å droppe skjørt i det hele tatt?

Jeg bruker hverken shorts eller underskjørt under skjørt/kjole, har aldri hatt noe behov for det, og jeg har ikke lår som kommer borti hverandre.

Jeg har barn, ikke så lite lenger, men jeg skjønner ikke hva shorts under skjørt har med barn å gjøre?

Anonymkode: da502...e6e

Jeg startet å bruke shorts under da jeg fikk barn. Jeg bruker nesten bare kjole og skjørt. Og da man sitter i sandkassa med barna, og lignende, så er det veldig praktisk med shorts under. Og syntes det var så behagelig, at jeg har fortsatt med det. Og nå er barna voksne.

Anonymkode: ce7dc...718

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg startet å bruke shorts under da jeg fikk barn. Jeg bruker nesten bare kjole og skjørt. Og da man sitter i sandkassa med barna, og lignende, så er det veldig praktisk med shorts under. Og syntes det var så behagelig, at jeg har fortsatt med det. Og nå er barna voksne.

Anonymkode: ce7dc...718

Hva er behagelig med det? Jeg synes noe av det beste med skjørt og kjoler er at det føles luftig og sommerlig.

Anonymkode: be1e9...232

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja om de er korte. Føler meg mer sikker med sykkelshorts under :)

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...