Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke slik at politiet trenger å tilkalles. Men det er ganske sjenerende.

Uansett hva jeg gjør, ser TV eller lager mat, driver husarbeid... Uansett hva - De overdøver alt med kranglingen. 

De roper, skriker, tramper, vræler. Jeg kan høre hva de sier. Det handler om at hun mistenker han for utroskap med en yngre dame (enn henne). Men jeg er slett ikke interessert i innholdet, dette har jeg hørt fordi de bråker så mye.

Hva kan man gjøre? Dette er rekkehus, ikke blokk. Føler ikke helt for å si noe, men kanskje de ikke vet at det er så lytt at man hører innholdet?

Jeg er usikker på hva man kan gjøre i slike tilfeller.

Anonymkode: f281e...bab

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er de klar over at alle kan høre dem?

Anonymkode: a8e4a...c6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Uansett hva jeg gjør, ser TV eller lager mat, driver husarbeid... Uansett hva - De overdøver alt med kranglingen. 

De roper, skriker, tramper, vræler. Jeg kan høre hva de sier. Det handler om at hun mistenker han for utroskap med en yngre dame (enn henne). Men jeg er slett ikke interessert i innholdet, dette har jeg hørt fordi de bråker så mye.

Hva kan man gjøre? Dette er rekkehus, ikke blokk. Føler ikke helt for å si noe, men kanskje de ikke vet at det er så lytt at man hører innholdet?

Ring på og spør om de hørte deg spille musikk for det er litt lytt.... 

Anonymkode: 53141...1a2

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang du ser de spør du; går det bra eller?? Evt bank i veggen. 

Anonymkode: b2b2c...f17

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring på og be de dempe seg, si du er sliten og lei av å måtte høre på kranglingen deres

Anonymkode: 9cde8...2d0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ring på og be dem dempe seg, klag til styret og ring politiet, de to siste hver bidige gang det krangles!

Anonymkode: 6bd1a...6e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakka med naboen om detaljene jeg overhørte. De var ikke klar over hvor lydt det var og roa seg betraktelig etter dette. Dvs, de krangler fortsatt men de holder lydnivået nede og avslutter stort sett både raskere og tidligere enn de brukte å gjøre.

Det er jo bare å ta slikt under en fortrolig og ikke dømmende samtale, forklare at du får med det det du får med deg. Jeg var hverken konfronterende eller dømmende så da gikk de ikke i forsvar og ingen konflikt kunne oppstå.

Anonymkode: 98c1c...699

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har ikke prøvd å kontakte ledelsen i styret om problemet? Fordi det er fullt mulig å konfrontere dem og ta tak i problemet uten at det blir oppstandelse av det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg snakka med naboen om detaljene jeg overhørte. De var ikke klar over hvor lydt det var og roa seg betraktelig etter dette. Dvs, de krangler fortsatt men de holder lydnivået nede og avslutter stort sett både raskere og tidligere enn de brukte å gjøre.

Det er jo bare å ta slikt under en fortrolig og ikke dømmende samtale, forklare at du får med det det du får med deg. Jeg var hverken konfronterende eller dømmende så da gikk de ikke i forsvar og ingen konflikt kunne oppstå.

Anonymkode: 98c1c...699

Ja, det var noe slikt jeg tenkte å prøve meg på å gjøre. Jeg tror nemlig ikke de forstår hvor lytt det er her. Jeg bor alene så krangler ikke med noen. Men de nevnte at de hørte hunden min bjeffe før da jeg hadde hund. Men de tenker kanskje ikke over det selv, at de kan høres. 

Det er selveier uten styre her, så ikke noe styre å ta det opp med (til den som spurte).

Å plage politiet med dette er unødvendig (jobbet med mottak av slike henvendelser selv, det er bortkastet tid å ringe om dette). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Peace & Love 2026 skrev (2 minutter siden):

Du har ikke prøvd å kontakte ledelsen i styret om problemet? Fordi det er fullt mulig å konfrontere dem og ta tak i problemet uten at det blir oppstandelse av det.

Er ikke sameie. Ergo ikke noe styre. 

Skrevet (endret)

Er du eneste nabo? Hvis ikke tenker jeg du kan ta kontakt med borettslaget? Forklare situasjonen, så kan styreleder banke på og si at de har fått klager om bråk og minne dem om hvor lytt det er. 

Hvis du er eneste nabo og det er åpenbart at det er deg uansett ville jeg banket på selv. Du trenger ikke si noe om kranglingen, men si at det er veldig lytt og at du innimellom kan høre samtaler når de snakker høyt. 

EDIT: Ser etterpå du har skrevet det ikke er noe styre. Da ville jeg tatt praten selv. 

Endret av Mangosalsa
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke sameie. Ergo ikke noe styre. 

Nei, ok

AnonymBruker
Skrevet

De gir seg sikkert en dag. Jeg hadde naboer som var fra Asia og de kranglet helt jævlig på terrassen. Jeg hørte noen rare lyder og måtte sniktitte på de. Dama slo til mannen sin flere ganger og han bare satt der. De var nok ikke edru noen av gangene.

Jeg lot de holde på for politiet var der rett som det var. De flyttet til slutt da de ikke finn leie huset lenger pga hasjplanter på ett helt soverom. 

Anonymkode: e7aae...c3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et par som bodde rett over meg her i boligblokk et par år. Mot slutten av samboerskapet deres tror jeg de kranglet regelmessig flere ganger i måneden. Når jeg så dem på gata eller ute blant folk virket de veldig glade i hverandre. Sånn som jeg opplevde det (altså fra det jeg hørte selv) var det faktisk hun som var den aggressive parten.

To ganger var jeg på døra der i en veldig hektisk periode på jobb for min del. Den første gangen spurte jeg om ikke de kunne dempe seg, siden jeg kunne høre det på andre siden av gangen. Dagen etter fortsatte det, og da var jeg ikke like mild i fremtoningen. Hørte dem ikke noe mer mens jeg var hjemme da. Plutselig en dag sto politiet her og spurte meg hvem jeg var og nøyaktig hvilken enhet jeg bodde i når jeg kom mot inngangsdøra. Når jeg svarte så jeg at han tenkte seg om, så jeg spurte om det var pga. de over gangen at de var her.

Når han sa ja, så fortalte jeg det jeg hadde opplevd. Han spurte meg om hvorfor jeg ikke ringte politiet, så jeg forklarte at jeg ikke visste hvor seriøst jeg skulle ta det. Om det var fyllekrangel eller hva det var, så så jeg dem jo sammen nesten daglig der alt virket greit uansett. 

Poenget: ring heller en gang for mye enn for lite. Fikk aldri svar på hva som skjedde den dagen, men jeg har aldri sett dem siden verken i området eller i byen generelt. Noe må ha skjedd mens jeg var på jobb, for politiet var der og jeg så ingen tegn til noen andre der. Hørte heller ikke at noen flyttet ut eller noe sånt. Nå bor det et annet roligere par der.

Anonymkode: d6872...a7c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mangosalsa skrev (1 time siden):

Er du eneste nabo? Hvis ikke tenker jeg du kan ta kontakt med borettslaget? Forklare situasjonen, så kan styreleder banke på og si at de har fått klager om bråk og minne dem om hvor lytt det er. 

Hvis du er eneste nabo og det er åpenbart at det er deg uansett ville jeg banket på selv. Du trenger ikke si noe om kranglingen, men si at det er veldig lytt og at du innimellom kan høre samtaler når de snakker høyt. 

EDIT: Ser etterpå du har skrevet det ikke er noe styre. Da ville jeg tatt praten selv. 

Jeg er heldigvis ikke eneste nabo. Jeg har et veldig bra forhold til beboer på andre siden av disse. Kanskje jeg burde spørre vedkommende om hen også har hørt noe? 

AnonymBruker
Skrevet

Heng opp en lapp med nabo-poll;

Tror du Ivar har vært utro mot Renate med hun yngre dama, ja eller nei?

Når alle naboene har stemt, får Ivar og Renate godta svaret og heretter slutte å krangle.

Anonymkode: b5021...1a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...