AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Skrevet 19. april Jeg og 13-åringen skal på jentetur til Italia i sommer. Vi ønsker oss sandstrand (ikke stein), koselig by/sentrum med pizza, pasta og gelato, og ikke for dyrt. Har noen et sted å anbefale? Anonymkode: 32b57...3de
Buxus Skrevet 19. april #2 Skrevet 19. april Jeg tror kanskje Ravenna er et sånt sted! Veldig koselig by, skikkelig ekte italiensk og fin strand, nydelig gelato og flotte restauranter med mange piazzaer. Kan også anbefale Anzio, en time med tog sør for Roma. Her er det rimelig å bo, hvertfall. San Remo er også nydelig, men der tror jeg det er litt dyrere å bo. 1
-jk- Skrevet 19. april #3 Skrevet 19. april De beste strendene finner du nok på Sardinia, men det er nok ikke det billigste området å reise til. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #5 Skrevet 19. april Minori - den minste byen på Amalfikysten, veldig koselig og sjarmerende, og den har alt du etterspør😊 Så lenge dere reiser utenom den italienske fellesferien som er i august, er det fullt mulig å finne hoteller i gåavstand til stranden som ikke koster skjorta. Et raskt søk på Booking.com ga en omtrentlig snittpris på ca. 10 000,- kr. for 1 voksen og ett barn i en uke, inkludert frokost, og så finnes det jo selvsagt dyrere alternativer også. Om man beveger seg bort fra strandpromenaden er det flere koselige og rimelige kaffe- og gelatobarer og spisesteder, og et enkelt fastfood-måltid på en av strandbarene er også forholdsvis billig. Ellers er Sal de Riso absolutt verdt et besøk, selv om det ikke er av de billigste spisestedene🙂 Noe av det jeg synes er dyrest, er faktisk å leie seg parasoll og solsenger, men deler av stranda er gratis å benytte seg av, så da kan man kjøpe seg en billig strandparasoll og et par badelaken på et av supermarkedene. Mange av hotellene låner også ut badehåndklær gratis til gjestene sine. Det beste er å fly til Napoli og ta flybussen til Minori, det tar ca. 1,5 timer. Fra Minori går det båt til de andre byene på Amalfikysten hele dagen og et stykke utpå kvelden, slik at man enkelt kan ta en dagstur til f.eks. Positano eller Amalfi for en rimelig penge 🙂 Anonymkode: e3a6f...84f 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #6 Skrevet 19. april Lille39 skrev (1 time siden): Sperlonga. Nydelig sted. Hvordan kommer man seg til Sperlonga, via Roma? Anonymkode: ac73d...53b
AnonymBruker Skrevet 19. april #7 Skrevet 19. april Det ligger flere fine småbyer nord for Genova, vi var i Imperia som er en liten by med en fin gamleby. Alassio er en fin by i området og San Remo som er nevnt, men det er litt mer luksus. Her går det tog mellom disse kystbyene og du kan og ta deg en tur til Nice det er ikke mer enn en drøy time med toget Anonymkode: ac73d...53b 2
-jk- Skrevet 19. april #9 Skrevet 19. april (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Minori - den minste byen på Amalfikysten, veldig koselig og sjarmerende, og den har alt du etterspør😊 Anonymkode: e3a6f...84f Nå etterspurte TS sandstrender, og om jeg ikke husker helt feil er det rullesteinstrender på de småstedene langs Amalfikysten. Her er et utsnitt fra stranda i Minori: Jeg har bodd i Maiori (nabobyen) selv en ukes tid og stranda var virkelig ikke noe å skrive hjem om. Endret 19. april av -jk- 2
AnonymBruker Skrevet 19. april #10 Skrevet 19. april Diano Marina, og du kan fly til Nice, eller Genova. Dette hotellet er veldig hyggelig, i byen og med basseng, og de gode rommene har solstoler på standen inkludert. Og frokosten på takterrassen er legendarisk 🥰 https://www.hoteltorinodiano.it Anonymkode: d6f22...0f6 1
Roci Skrevet 20. april #11 Skrevet 20. april -jk- skrev (10 timer siden): Nå etterspurte TS sandstrender, og om jeg ikke husker helt feil er det rullesteinstrender på de småstedene langs Amalfikysten. Her er et utsnitt fra stranda i Minori: Jeg har bodd i Maiori (nabobyen) selv en ukes tid og stranda var virkelig ikke noe å skrive hjem om. Det stemmer at deler av stranda har noe rulllestein eller en blanding av sand og små rullestein, men andre deler av stranda er sand, og det er sandbunn i havet. Jeg legger derfor ved to av mine egne bilder. Så er jo bare Minori et forslag fordi jeg selv synes det er veldig koselig der, og bortsett fra at deler av stranda er stein, så har stedet alt TS spør etter . 2 1
Lille39 Skrevet 23. april #12 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 19.4.2026 den 18.55): Hvordan kommer man seg til Sperlonga, via Roma? Anonymkode: ac73d...53b Buss, tog. Me tok taxi. Tror det var en tjeneste med hotellet der me va på.
AnonymBruker Skrevet 23. april #13 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (På 19.4.2026 den 23.14): Diano Marina, og du kan fly til Nice, eller Genova. Dette hotellet er veldig hyggelig, i byen og med basseng, og de gode rommene har solstoler på standen inkludert. Og frokosten på takterrassen er legendarisk 🥰 https://www.hoteltorinodiano.it Anonymkode: d6f22...0f6 Vi var i Diano Marina da datteren min var 13 år. Og vi elsket det. Hun liker ikke å bade i havet. Men der badet vi mye i havet, det var fin sandstrand, og krystallklart vann. Vi tok fly til Nice, så tog til Diano Marina. Så tok vi noen dager i Nice, før vi dra hjem, tok og en dagstur til Monaco. Hadde en virkelig topp ferie. Anonymkode: abad2...23e 2
Stormur Skrevet 23. april #14 Skrevet 23. april Har anbefalt det før i ein annan tråd: finale ligure har alt dette. fly til Nice og ta toget derifrå. Vi reiste dit med fire tenåringer og det var heilt strålande.
Natriumclorid Skrevet 23. april #15 Skrevet 23. april Lido de Jesolo. Koselig liten badeby et par mil nord for Venezia. Fine strender. Mulighet for dagsutflukt til Verona og Venezia.
AnonymBruker Skrevet 23. april #16 Skrevet 23. april Lille39 skrev (2 timer siden): Buss, tog. Me tok taxi. Tror det var en tjeneste med hotellet der me va på. Er det ikke litt mye trapper der? Og det er faktisk to timer fra Roma, med taxi?? Anonymkode: ac73d...53b
Aristoteles Skrevet 24. april #17 Skrevet 24. april Med det du beskriver ville jeg valgt østkysten. Kanskje Ravenna eller Rimini. Sistnevnte er forholdsvis billig også. Stort sett betalområder på stranda, unntatt ett område, men slik er det mange steder i Italia.
Lille39 Skrevet 25. april #18 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2026 den 23.21): Er det ikke litt mye trapper der? Og det er faktisk to timer fra Roma, med taxi?? Anonymkode: ac73d...53b Veldig mye trapper. Men vil si det er verdt det. En utrolig opplevelse og veldig vakkert.
AnonymBruker Skrevet 25. april #19 Skrevet 25. april Lille39 skrev (5 minutter siden): Veldig mye trapper. Men vil si det er verdt det. En utrolig opplevelse og veldig vakkert. Hvor bodde dere hen? Det ser brmgig fint ut og da kunne vi kombinert med Roma eller Napoli. Drømmer og om Firenze Anonymkode: ac73d...53b
Lille39 Skrevet 25. april #20 Skrevet 25. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor bodde dere hen? Det ser brmgig fint ut og da kunne vi kombinert med Roma eller Napoli. Drømmer og om Firenze Anonymkode: ac73d...53b Husker ikke hva de het men det var midt i trappen for å si det sånn rett ovenfor stranda. Det var en slags leilighet. Har vært i Roma 2 ganger hvis du aldri har vært der så anbefaler jeg en tur men jeg ville ta tid til å ta det rolig for å se på ting og spist mye forskjellig mat. Sist jeg var i Italia dro vi til Milano. Anbefaler ikke den byen, veldig kjedelig. Men vi tok toget til cinque terre og como.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå