Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som er 4 år gammel. Snart 5 år. 50/50 delt foreldreansvar med pappan. Vært skilt i to år. Når sønnen min kommer hjem til meg forteller han at han får se skumle filmer med mye vold og katastrofer når han er på pappauke. Han får f.eks se Godzilla som har 12-årsgrense.. 

Pappan mener gutten ikke er redd, og forstår at dette er film. Jeg "overreagerer" når jeg på en fin måte prøver si ifra om at jeg ikke synes det er greit. Gutten er mørkredd og redd for å være alene når han er hos meg på mammauke..

Hva mener dere andre om dette? Og hvordan skal jeg evt. gå frem eller kontakte for å få dette til å stoppe? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 4-åringer ikke bør se filmer med 12-årsgrense. Uansett hvor modne eller uredde de er.

Når barna blir eldre kan man jo selv vurdere om barn er modne nok til å se noe med høyere aldersgrense. Barn er jo forskjellige.

Men en fireåring skjønner ikke helt omfanget av dette og kan være med på en sånn avgjørelse fordi hans argument er at han ikke ble redd.

Det er ikke vanskelig å finne filmer for fireåringer, synes godt pappan kan sette sønnen først og heller se noe han synes er kjedelig når målet er å kose seg sammen.

Pappan kan jo bare se de filmene han selv vil uten problem når sønnen ikke er der? høres ut som det er viktigere for pappa å ikke kjede seg enn å ha filmkveld på sønnens premisser 🫤

Jeg ville sagt ifra om at dette ikke er greit for deg og at dette er noe dere bør være enige om. Hvis du opplever sønnen din som mer mørkeredd og skremt etter filmer sett med pappa bør det være en selvfølge for pappan å slutte å la ham se slike filmer.

Han argumenterer med at sønnen ikke blir skremt. Det at han er mørkeredd har ingenting med filmene å gjøre? Selv om han evt har rett er det jo best å være litt ekstra forsiktig slik at det ikke blir verre av skumle filmer. 

vet ikke hva slags forhold dere har og om kommunikasjonen er god, men er han litt oppegående er ikke dette noe som bør være vanskelig å både forstå og løse fra hans side. lykke til 

Anonymkode: 66021...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...