Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har elsket sushi i mange år, og lært meg å lage hjemme. Et problem er at fisk av riktig kvalitet er dyrt og småvanskelig å få tak i - selv de latterlig prisede "loin"-stykkene har datoer som burde vært merket "best veldig lenge før", i tillegg til å være ganske små.

Noen tips til å finne fisk, sjømat eller for den saks skyld helt andre toppinger som kan brukes? Trenger ikke å være spesielt tradisjonelt, kan faktisk være super-spacey fusion for min del. Helst ting som kan finnes i dagligvarehandel/utenom spesialiserte fiskehandlere. Bonuspoeng for frossenvarer hvis de lar seg bruke.

I Japan brukes det en del omelett, dette har jeg ikke prøvd selv.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Innbakte/panerte torpedo reker/scampi finner du i frysedisken. 

Krabsticks.

Mango, agurk, avokado. 

Anonymkode: 6a8eb...427

• Nyttig 1
Skrevet

De hadde "rett" frityrscampi en periode på Oda og den lokale matbutikken, de var fine fordi de passet kjempebra i maki. Nå har de bare de krumme sortene. Man kan vel alltids hakke dem opp eller noe, hvis de skal spises med det samme.

• 1 måned senere...
Skrevet

Noen som vet om Rema sin tunfiskfilet (enten i frys eller ved siden av Salma el.) er brukendes til dette? Eventuelt har flere tips?

Kan slenge med kaldrøkt laks, faktisk: laget maki med røkelaks og chili i, det ble brukbart.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bruke scampi, crabsticks, bruke stekt laks (mariner i feks teryakisaus), innbakte scampi, røkelaks. 

Som topping eller fyll kan du teste ulike kremoster. Evt lage en egen med naturell Philadelphia eller majones og sterke krydder du liker, f.eks jalapenos, tørket chilli, mye wasabi.

Anonymkode: a1fc5...ea8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...