Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

da ungene var små hadde vi egne kluter til dem, slike hvite gasbindkluter. Vi kokte de når de var brukt. 

Nå er det gått fem år, sånn ca. etter at siste ungen slutta med bleie, men klutene har fulgt med ungene. Nå vaskes de på 60 grader og rumpevask gjøres av oss alle i dusj og badekar - så ingen bruker de klutene til slike ting. Bare ansikt, hender og kropp.

Jeg mener disse klutene er som alle andre kluter, og vasker ansiktet mitt med dem noen ganger. Min samboer synes fortsatt de ekle, og bruker dem aldri. 

Hva mener dere? Greie kluter, eller burde de helst ikke brukes? 

Anonymkode: a2c38...5b5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det så vanskelig å kjøre de på 90 grader da?

Anonymkode: 2c109...f11

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært meg vill de havnet i søpla.. 

Anonymkode: 6a164...4c7

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ihvertfall vasket dem på 90 grader, men mest sannsynlig hadde jeg kastet dem eller brukt dem til å vaske over utemøbler eller lignende.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hei, 

da ungene var små hadde vi egne kluter til dem, slike hvite gasbindkluter. Vi kokte de når de var brukt. 

Nå er det gått fem år, sånn ca. etter at siste ungen slutta med bleie, men klutene har fulgt med ungene. Nå vaskes de på 60 grader og rumpevask gjøres av oss alle i dusj og badekar - så ingen bruker de klutene til slike ting. Bare ansikt, hender og kropp.

Jeg mener disse klutene er som alle andre kluter, og vasker ansiktet mitt med dem noen ganger. Min samboer synes fortsatt de ekle, og bruker dem aldri. 

Hva mener dere? Greie kluter, eller burde de helst ikke brukes? 

Regner med han tørker seg med håndkle etter dusj? For det er jo også i nærkontakt med rumpa og tissen og bli så vasket på 60. Bakterier er bakterier; hvis det er det han er redd for. 

Anonymkode: 76138...900

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det så vanskelig å kjøre de på 90 grader da?

Anonymkode: 2c109...f11

De ble jo kokt etter de var brukt til bleiebarna...

Til TS - de er like rene og like ekle eller ikke ekle som alle andre kluter dere har. 

Anonymkode: cb6ce...916

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

TS 

Ja, de ble selvsagt kokt opptil flere ganger etter at ungene slutta med bleie, men så etterhvert havna de i vanlig 60 vask. 

Så de er etter min mening helt fine og jeg sa til min samboer at jeg kunne godt vaska meg i munnen med dem. Hvorpå han svarte at da ville han ikke kysse meg på en måndte. 

Jeg har full forståelse for den psykiske aspektet, men virket som han tenkte at de faktisk ikke var helt reine. Tenker jo at OM noen bakterier ikke døde etter siste kokvask, så lever de jo bare en liten tid før de dør - så etter fem år er det jo helt sikkert at det ikke er noen igjen. 

Etter "diskusjonen" sa jeg at jeg fikk spørre kvinneguiden, og han mente at jeg ville få meg en overraskelse. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bleiekluter er jo ikke verre enn håndklær, vaskekluter eller sengetøy!

Anonymkode: bb8dd...04f

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett TS, de er kokt, de er helt rene og har vært rene i 5 år. De kan brukes til hva som helst nå. Det er kun psykisk at det er ekkelt for din mann. Jeg hadde nok kastet dem når jeg var ferdige med bleiebarn, men i likhet med din mann så har jeg ikke noen logisk grunn til det.

Anonymkode: 7dbbd...358

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kastet dem, hva er grunnen til at du bruker dem fortsatt? 
Dårlig økonomi ville vært den eneste grunnen i min bok.

Anonymkode: 74d75...e90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde kastet dem, hva er grunnen til at du bruker dem fortsatt? 
Dårlig økonomi ville vært den eneste grunnen i min bok.

Hvorfor kaste kluter som man har bruk for?

Vi har god råd, men vi sløser ikke pga det. Opptatt av miljøet er vi også.

Ts, jeg har slike små frottekluter etter barna.  Synes de er perfekt til å vaske vekk sminke. Ville bare latt mannen tenke sitt også bare bruke dem

Anonymkode: 841aa...e87

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Her er det små tynne frottekluter som har gått fra å bli brukt til babystell til å bli brukt til ansiktskluter. De var aldri dedikert til kun rumpevask, da. Vi vasket hele babyen med dem ved morgenstell, rumpa til slutt. Så vi hadde rett og slett ikke tanker om at de var skitne og ekle i sin natur da heller. De var skitne etter bruk, rene etter vask. 

Å kaste brukbare kluter har ikke falt meg inn, hva skulle det tjene til?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker underlivet mitt med klut når jeg ikke har dusja. Jeg gidder ikke dusje hver dag. Skal jeg kaste klutene etter en dags bruk?

Anonymkode: ab1c1...654

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vasker underlivet mitt med klut når jeg ikke har dusja. Jeg gidder ikke dusje hver dag. Skal jeg kaste klutene etter en dags bruk?

Anonymkode: ab1c1...654

Pleier klutene dine å være fulle i rester etter bæsj når du vasker deg altså?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha vasket meg i ansiktet med kluter som var blitt brukt til bæsj!! Hadde kastet de. 

Anonymkode: ff7e9...8be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mye rart som foregår i hodet på folk! For det som er kokt på 90 grader er så rent som om det skulle vært nytt. Alt annet er tull og resultatet av psykisk tull i hjernen. 

Jeg er så lei av dette tøyset jeg! Kan ikke lage mer avfall når ting er helt brukbart, folk må få litt fakta inn i hodet! 

Anonymkode: 4e215...9a3

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart det blir mye søppel. 

Anonymkode: 687d0...c97

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å vaske ansiktet med klut? Jeg bruker henda og tørker med håndkle. 

Anonymkode: e8095...049

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp mange nye håndklær på Temu.
Bare Kast det gamle skrotet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det vanlig å vaske ansiktet med klut? Jeg bruker henda og tørker med håndkle. 

Anonymkode: e8095...049

Samme her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...