Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags tanker har du i hodet når du skal kjøpe ny kjole?

Syns du den skal sitte litt stramt på kroppen? eller er det ok at det er litt vidde? 
Hva slags kjoler skal/kan være stramme? Og  motsatt? 

Blir ikke enig med meg selv om hva som passer best. Så derfor trenger jeg noen gode råd/tips når jege skal kjøp meg noe nye kjoler :)

Anonymkode: d0dd1...969

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer viktig om den er komfortabel og ser bra ut samtidig for min del.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva slags tanker har du i hodet når du skal kjøpe ny kjole?

Syns du den skal sitte litt stramt på kroppen? eller er det ok at det er litt vidde? 
Hva slags kjoler skal/kan være stramme? Og  motsatt? 

Blir ikke enig med meg selv om hva som passer best. Så derfor trenger jeg noen gode råd/tips når jege skal kjøp meg noe nye kjoler :)

Anonymkode: d0dd1...969

Det kjem jo heilt an på kva kroppsfasong du har :) 

Anonymkode: 92fd3...3d2

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper ny kjole hvis jeg ser en jeg liker veldig godt - har ingen dypere tanke bak innkjøpet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker at kjolene sitter rett på de rette plassen. Hvor disse plassene er varierer jo fra modell til modell. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen fasit på dette du spør om, da kjoler kommer i svært ulikt design. Noen skal være stramme mens andre skal være litt løse og noen veldig løse. Hva som kler deg kan vi heller ikke vite uten å se hvordan de sitter på din kropp. 

Når jeg skal kjøpe kjole så kjøper jeg kjoler som sitter pent på min kropp. Noen ganger er de stramme, andre ganger er de løsere. Men svaret her er at de må kle meg, være behagelig, være i et materiale jeg liker og jeg må kunne bevege meg i kjolen og kunne sitte. 

Anonymkode: 7a3cc...578

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å gi litt eksempler så se på Kate Middleton. Hun følger en streng britisk kongelig etikkete i klesveien. Hun er kjent for alltid å være pent kledd og hennes kjoler har noe variasjon i hvor løse og stramme de er. Materiale og designet er det som avgjør hvor starm en kjole skal være eller hvor løs. Hva som sitter fint på deg er umulig for noen her å svare på.

8888.jpg

2c9a32a636a81418-580x0-2.jpg

5a84132d-475d-40d7-b9cd-0b77e6db25d8.jpeg

hTvpbhKnZWA9StWoPgSQS.jpg

img-of-media-slide-240025.jpg

b1eded73c739-gettyimages-1248508020.jpg

813be03bd4c1-kate-middleton-blue-dress-z.jpg

5cdae2bb2100003100d0c47b.webp.jpg

kate_middleton_elegant_knee_length_blue_cocktail_dresses.jpg

e69ea61a1d77d9df84d23f11f788e607.jpg

15d32ffe-5ff5-4e29-9b1d-bec88520ac2e.jpg

Duchess-Cambridge-375626.jpg

af6fb054d9b9-kate-tight-dress.jpg

KateMiddletontoothin.jpg

1_kate-middleton.jpg

kate-middleton-green-velvet-dress-royal-variety8.jpg.webp

Anonymkode: 7a3cc...578

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Livet er for kort til å ikke gå i det tøyet du vil. Jeg går i nesten alle de kjolene jeg vil gå i og resten er for dyre. 

Anonymkode: d2413...127

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker først og fremst Oooh, den var fin, den trenger jeg jo... Så tenker jeg på om den er god å ha på seg og at den er noenlunde kledelig - både egen kropp og preferanser, fasong og materiale spiller inn her. 

• Liker 1
Skrevet

Nå til sommeren må kjolen være lett og ledig på kroppen, har egentlig altfor mange kjoler allerede så jeg bør ikke kjøpe flere

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt. Det er så langt mellom pene kjoler i Norge om dagen. De fleste er grusomme og lite flatterende. 

Anonymkode: a60bd...4cb

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst tenker jeg hvilken anledning jeg skal ha kjolen (vanlig hverdagskjole/jobb, eller noe annet? Hvilken sesong? Strikkekjoler som er ment å bruke høst/vinter/tidlig vår eller sommerkjoler som er lettere?)

For min del så ser jeg først og fremst på farger og mønstre (liker ikke beige, grått og sånnt nitrist), så tenker jeg på hva jeg har i klesskapet fra før av (hvilken sko kan jeg bruke til, hvilken jakke eventuelt). Så tenker jeg på at jeg ønsker ikke helt tettsittende, det er viktig å kunne bevege seg i den, samtidig som jeg ikke ønsker noe telt. Jeg liker retro/vintage (både fordi jeg synes de er fine og fordi de hadde et helt annet snitt før enn nå, et snitt som kler meg og min kropp mer enn slik kjolene og klær generelt er nå). Jeg liker også rockabilly looken. Har noen kjoler som er kjøpt på typisk kjedebutikker men liker helst å kjøpe på loppemarked, vintage butikker, butikker som fører rockabilly klær som hell bunny kjoler f.eks.

Anonymkode: 3288c...66f

Skrevet

At jeg liker dem, at de gjerne er litt "vimsete", fargerike og 50-talls. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Hellas, og på sommeren blir trange kjoler for klamt her. Så jeg kjøper kjoler som flagrer mye slik at jeg får luftet ut, rett og slett, og i lyse farger. Så hundre prosent komfort. Men det skader jo ikke akkurat at jeg føler meg fin i kjolen.

Anonymkode: 73074...666

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk omtrent aldri i kjoler før - nå har jeg kjoledilla! Jeg synes det passer i så mange anledninger, og du kan jo style omtrent enhver kjole opp eller ned.

Jeg har ganske store bryster og litt mage, og har gått med mye "sekker". Men, så fant jeg ut en vakker dag at jeg kan ha kjoler som sitter inntil kroppen, så sant de er i riktig snitt. Det gjør at jeg ser "slankere" ut enn om jeg har på meg en vid en. 

Denne feks:
image.png.a13b2a13b912082ff71ee60fb07f59c7.png

image.png

Anonymkode: a62af...ab6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...